Advertenties


welke onderdelen moeten er precies vervangen bij een nieuwe distributieriem

Gestart door wilco, 31 januari 2009, 18:43:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilco

welke onderdelen moet ik precies vervangen bij het plaatsen van een nieuwe distributie riem buiten de multieriem , waterpomp en spanrollers ik heb horen zeggen een tandwiel dat op de oliepomp zit of op de nokkenas wie kan mij het preciese antwoord geven zodat ik de juiste onderdelen kan bestellen en niet voor een verassing kom te staan als we bezig zijn om hem te vervangen


gr wilco

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wilco

ja das een goeie idd het betreft een 2 liter 16v uit 96 zonder airco

Paul

Waterpomp zit bij de 2.016v niet op de distributie.
Ook het oliepomptandwiel hoeft niet vervangen te worden. Dit is een "vast" tandwiel (bij sommige is dit een getande looprol).
Dus alleen een riem, 1 spanrol en 1 looprol zijn voldoende.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Heb effe een fototje opgezocht van mijn auto.
De 2 rollen zie je goed zitten, het oliepomptandwiel is eraf.

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wilco

kijk hier kom ik verder mee thnx maar waarom zeggen ze dan altijd de waterpomp ook vervangen of geld dat dan niet voor een 2.0  16v ???

gr wilco

Dirk Kuipers

De waterpomp zit niet op je distributie maar op je v-snaar.
Als je toch bezig bent kun je hem natuurlijk wel vervangen, je bent nu toch daar bezig.
Maar puur voor de distributieriem hoeft het niet.

wilco

ok thnx voor je snelle antwoord dan ga ik maar eens kijken of ik die onderdelen kan bestellen en laten monteren door een maatje


gr wilco

matthew

als de waterpomp bij de d/riem zit is dit wel aan te raden omdat dan alles weer los moet,en als die erbuiten zit hoeft dat niet.Dan daarbij zijn de waterpompen die niet over de distibutie lopen langer mee gaan.

silver

 :)De foto van het motorblok waar je alles goed zie zitten vind ik zeer verhelderend.
Je ziet alle tandwielen e.d. duidelijk zitten etc...
Ik denk dat dit een tweeliter is?
Heeft iemand nog van dergelijke foto's van een 1.6 16V met aircopomp?
Ik vind het trouwens so wie so een mooi gezicht die techniek van deze motoren.
Voor duidelijke foto's hou ik mij erg aanbevolen  _o_

wilco

nog een laatste vraag want ik word er gek van intussen maar ik kan 2 sets bestellen een met oliepomp tandwiel en een zonder gaan die dingen vaak stuk of is het gewoon aan te raden want er zit een verschil tussen van ruim 100 euro vandaar de vraag

wilco

Paul

Er zijn types waarmee de oliepomp wordt aangedreven (bijv 2.016v)
Bij de andere zit de pomp op de krukas, en dan zit er een lager/tandwiel tussen.
Jij hebt die dus niet nodig.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wilco

ja maar ik heb dus wel een 2.0 16v en daarom de vraag nogmaals moet dat tandwiel dan wel of niet of gaan die niet zomaar kapot ????? of begrijp ik je nu verkeerd ???

wilco

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wilco

ok dan ben echt blond maja haha dus spanrol meelooprol en riem en om het compleet te maken waterpomp en snaar ik ga het begrijpen denk ik haha thnx voor je (jullie advies)

wilco

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev