Advertenties

Megane Grand tour nog geen twee weken en nu al........

Gestart door RVDM, 29 januari 2009, 17:20:42

Vorige topic - Volgende topic

RVDM

Hallo,
Twee weken terug een Renault Megane Grand Tour 1.9dci gekocht, zo blij als een kind....
Nu niet meer.
Gisteren hielt het dashboard ermee op dus de kilometerteller, toerenteller, brandstofmeter en
het display er tussen.
Alleen het led-je van de start-onderbreker knippert nog.
Verder werk de rest in de auto wel.
Vanmiddag weer even naar gekeken, start de auto gaat mijn raam open aan de bestuurders en wil niet meer
dicht.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr, René

Laurens Klein

dat het raam open gaat en niet meer dicht is een bekend verschijnsel. Dan moet het hele mechanisme vervangen worden volgens mij. Bij vrienden van mij is dit door Renault vergoed(was wel in Frankrijk gebeurd en gerepareerd)dus als ik jou was zou ik dat ook proberen.

Benjamin Renon

Ik vermoed dat er iets met de UCH niet goed zit. Als je hem via een dealer hebt gekocht zou ik ermee terug gaan en daar laten uitlezen. Het uitlezen zou ik zowiezo laten doen, misschien dat ze dit middels programmatuur wel weer aan de gang krijgen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Volgens mij is er voor het uitvallen van het instrumentenpaneel een update voor de UCH.
Dit wordt toch een klusje voor de dealer. Idem voor het raammeachanisme hopelijk zit er nog garantie/coulance op.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

RVDM

Ben inmiddels bij de dealer geweest en inderdaad even aan de computer en het dashboard doet het weer.
Ze konden geen storing vinden maar hebben hem toch maar gereset.
Maar het raammechanisme is een ander verhaal dit moet compleet met schakelaar vervangen worden.
Wat ook een duur grapje wordt € 370,-.
Natuurlijk geen garantie he, het is een jonge auto en wat kan daar nu aan makeren.

Gr.René

Renier

Helemaal mee eens!   Y

Raam mechanisme valt gewoon onder de garantie lijkt me

eliatuning

zeker je niet laten afschepen
had ook een probleem met de motor van mijn grandtour
was wel een 1.5dci maar dat maakt niet zo uit
eerst naar de hoofdzetel gebeld en die zeiden dat ik geen garantie had
toen naar een andere dealer gegaan, die het serienummer nagetrokken en kwam tot de conclusie
dat ik wel nog garantie had
ga eens naar een andere dealer en vraag daar eens
rather low and slow than high and fast

matthew

als je hem niet bij een dealer hebt gekocht en dan naar de dealer gaat om te vervangen van iets en dan garantie eist dat kan natuurlijk niet.
Als je kunt aantonen dat de auto bij dealer is onderhouden zit er 5jaar garantie op raammechanisme met ook een beperking op km weet niet hoeveel.(bv,jij koopt bij iemand gewoon een tv en deze gaat stuk na 11mnd en je brengt hem dan naar een electro zaak en die zegt is geen garantie en jij zegt is nog geen jaar oud,ja wel ergens anders kopen en met problemen kom je wel dat klopt dan ook niet)

Accu valt officieel inderdaad niet onder top accosion,maar als je beetje dealer bent en je klant komt er mee te staan binnen het jaar garantie moet die het gewoon alleen al uit service doen.

eliatuning

heb sinds gisteren ook terug problemen met mijn raammechanisme
als ik op het knopje duw, gaat hij maar een stukje naar beneden,ook aan de passagierskant
moet iederen keer duwen en gaat iedere keer maar een stukje naar beneden
naar boven heb ik juist hetzelfde probleem

eliatuning

ja die heb ik los gehad
heb er geen instructieboekje bijgehad toen ik de wagen kocht
ga het alvast eens proberen
bedankt KJ

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev