Advertenties

Stootlijsten Megane II spuiten

Gestart door hansvink, 26 januari 2009, 13:34:24

Vorige topic - Volgende topic

hansvink

Hallo,

Ik heb een Megane II 1.5Dci 100 (zie foto)
Mijn vraag is: Ik wil de stootlijsten gaan laten spuiten in dezelfde kleur als de rest van de auto maar zijn deze er makkelijk af te halen? Ook vroeg de spuiter wat voor soort kunstof het is, dit in verband met het hechten van de lak.

Kan iemand mij helpen?

Groeten Hans Vink

Timo Zuiderduin

nadeel is dat dat soort delen vaak bij dealers worden opgepoetst met dingen als cockpitspray.
dat spul trekt in het kunststof en laat dus heel lang een vettig laagje achter.
ook het geribbelde oppervlak werkt niet echt lekker mee voor de hechting.

Zou je ze dus willen spuiten zou ik ze inderdaad echt goed opschuren, flink ontvetten en dan zorgen dat je een flexibele lak gebruikt. dit aangezien het kunststof vrij flexibel is en wanneer je lak gebruikt dat hard wordt barst het er vrij snel af.

hansvink

Bedankt voor de reacties, ik ga er nog maar eens goed over nadenken....er zitten wel wat nadelen aan begrijp ik.
Ik hoop ook dat ik de lijsten er makkelijk goed af kan halen, ik twijfel of dat wel goed gaat.

Gr Hans Vink

hansvink

matthew

En de achterlijsten schijf je er zo af,wel je voordeur open doen.

Lijsten zijn wel te spuiten hoor,als je zelf al denkt dat er veel siliconen op kunnen zitten van poetsen ,dan zelf al goed wassen en ontvetten een paar keer.

hansvink

Kun je die achterlijsten er echt zo makkelijk afschuiven??

laguna 2003

bij mij hebben ze ze gewoon mee gespoten
zit nu 1 jaar  !-!

matthew

zit wel goed klemmaar als je er een flinkeruk aangeeft is ie los hoor

silentdaddy

hallo , ik ben hier nieuw op het forum omdat ikzelf eigenaar ben geworden van een Renault megane grandtour 1.9DCI Dynamique Confort .

ik heb dus ook de originele zwarte stoolijsten rondom de wagen , en wil die zelf spuiten maar heb nog enkele vraagjes voor het demonteren , nu had ik hierboven al de oplossing gevonden

-voor de voordeur lijsten te verwijderen .  !-!

-de stootlijsten van de achterdeuren moet je niet losvijzen maar gewoon een ruk aan geven richting voorzijde van de auto  :? ??? klopt dit of niet ?

- hoe moet je de stootlijsten van de voorbumper verwijderen ?

-hoe moet je de stootlijsten van de achterbumper verwijderen ?(grandtour model)

mvg sven

silentdaddy

losvijzen : loszetten van iets , demonteren , losdraaien van moer of dergelijk ...

bij de achterdeur zijn er geen boutjes of iets dergelijk dat je moet demonteren voor je de deurlijst eraf schuift ?

matthew

als je de lijsten van de voor en achterbumper af wil halen kan dit met een kunstuf wipper die je ertussen zet en dan eruit klikken,je kunt ook de bumper demonteren en dan van achteren uit eruit klikken

silentdaddy

ik zal dan maar best de bumpers demonteren zodat ik niks per-ongeluk afbreek want ik ken dat , ik zou dat zeker voorhebben ,te voorzichtig en dan zeker iets afbreken  :q

heeft er iemand een duidelijke demotage uitleg voor de voor-bumper en de achterbumper van een break(grand-tour) ?

mvg sven

matthew

Voorbumper:

Aan weerskanten 2 schroeven van de binnenkuip die los moeten,dan motorkap los en daar alle zwarte klem eruithalen in de rand waar de bumper vast zit,onder de auto 2 of 3 bouten met dopje tien los en dan met een schroevendraaier de voorbumper bij de koplampen los klikken(daar zit die in geklemt en is lastig te zien).En dan kan de bumper eraf.

Achterbumper:

2schroeven aan weerszijde in de binnenkuip los ,achterklep los en daar de zwarte klemmen demonteren,achterlichten eruit (want daaronder zit aan weerskanten ook 2 zwarte klemmen),de achterlichten zitten met 3 moertjes vast dopje 8 geloof ik,onder de achterbumper nog 3 schroeven torxs 20 en misschien ook nog 2 schroeven onder van de binnenkuip.,dan nkun je de binnenkuip wegtrekken en dan zit er bovenin (hoogste punt bumper) aan weerszijde nog een schroef,en dan kan de bumper eraf.

P.S.  Die zwarte klemmen is met een platte schroevendraaier een klein stukje draaien en dan kun je hem omhoog lichten het binneste stuk en dan er compleet eruit halen.

Succes  het klinkt alsof het heel lang duurd,maar voor en achterbumper liggen binnen een half uur eraf.

silentdaddy

thanks gasten voor de uitleg ,bedankt   !-!

@KJ ; heb je ook zo'n uitleg met plaatjes voor de achterbumper ?

mvg sven

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev