Advertenties


Achterklep opent niet met CV

Gestart door sven20, 25 januari 2009, 17:04:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sven20

Hoi,

Mijn achterklep Opent niet meer met de centrale vergrendeling.
Soms doet die het wel, en de andere keer weer niet.
Na zoeken op het forum kwam ik erachter dat er waarschijnlijk een breuk zit in de kabel.

Nu heb ik de desbetreffende kabel gevonden, maar zag niet zo snel iets zitten.
Toch heb ik een paar vragen:

1. Tot hoe ver moet ik de kabel controleren?
2. Hoe kan dit het beste gedaan worden?

Aangezien het zwartje "hoesje" van de draden er nog perfect uit ziet.
Kan het dus zo zijn dat hieronder gewoon ergens een knik zit?

Bedankt alvast ;)

LKW

Ik heb hetzelfde probleem, heb met een proeflampje gekeken of de storing in het laaste deel van de kabel zat. (vanaf het scharnier naar het slot) Helaas is dat niet het geval dus ik ga komende week de hoedenplank bekleding loshalen en meten tot waar ik een signaal (impuls) krijg. Hoop dat ik het snel kan vinden, want is inderdaad lastig.

Misschien is het wel even handig om je kofferbak slot motor los te koppelen, zodat geheel niet meer reageerd op de CV. Dit om te voorkomen dat je je kofferruimte niet afsluit.

matthew

Als je wel gewoon spanning achter krijgt da is je slotmotor kapot.

Verder komt het wel voor dat in de doorvoer vanuit auto naar achterklep dus in het zwarte rubber dat er draden breken.

LKW

Ik weet niet zeker, maar volgens mij wisselen de twee kabels van functie bij openen en sluiten. Dus bij openen op kabel 1 pulse en kabel 2 massa en bij sluiten kabel 1 massa en kabel 2 pulse. Want mijn slot werkt even doorgelust vanaf mijn benzinetank slot, maar ik krijg maar op 1 kabel pulse en alleen bij openen. De andere kabel reageerd nergens op. Correct me if i'm wrong :?

LKW

Mijn slot werkt weer. Heb de hoedenplank bekleding verwijderd. Daaronder trof ik een stekker aan die de kabelboom (vanaf de zekeringenkast) verbind met de kofferruimte. Hier moet je even meten of je een puls krijgt op de draden die naar je slot lopen. In mijn geval een groene en een witte draad. Bij mij bleek dat ik tot op dat punt een puls had op beide draden. Ik heb vanaf hier een nieuwe witte draad getrokken, via de rubberdoorvoer die uitkomt bij je rechter kofferdeksel scharnier en kwam hierbij meteen mijn kabelbreuk tegen (gewoon compleet doormidden). Heb hierna mijn nieuwe draad weer aangesloten op de originele kabel. Ik had helaas geen camera bij de hand dus geen foto's. Kan er eventueel nog wel een aantal maken van het eindresultaat.

sven20

Ok thanks ga het in de vakantie ook even proberen. Maar hoe krijg ik die hoedenplankstof eraf? En moet dus meten of pulse is op die 2 draden?

LKW

De hoedenplank kun je verwijderen door de achterbank neer te klappen en de 4 platic dopjes met een schroevendraaier en een tang er uit te wippen. Hierna kun je door wat wrikken de bekleding los halen, maar pas op dat je niet de gehele bekleding in 1 keer weg rukt ivm luidspreker kabels. In mijn geval zat er een stekkertje tussen de luidspreker kabels, deze kon ik eenvoudig los koppelen.
Kijk bij je slot in het kofferdeksel even naar de aansluiting om de kleurcode van de 2 kabels te achterhalen, in mijn geval groen en wit. Zoek bij de stekker die onder de hoedenplank bekleding zat de corresponderende kabels en meet of er een puls is. (dus of een puls bij openen of bij sluiten, druk dus meerdere keren op je cv)

fitz

even een vraag van de andere kant...
kan ik ook een achterklepslotje krijgen voor mijn sleutel? (bij de renault dealer)
dat werkt niet meer namelijk... het spul werkt alleen via afstandsbediening
en zo ja... wat kost dat?
gr,
fitz

matthew

ja dat kan,wat het kost zou je even zelf moeten informeren,


Laurens Klein

wat is er dan kapot? Geprobeerd in te breken?

fitz

zover ik weet niet...
heb 'm zo gekocht destijds

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev