Advertenties


Koelvloeistof

Gestart door Colin, 23 januari 2009, 16:45:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Colin

Een tijdje geleden begon mijn megané koelvloeistof te lekken. Eerst weinig toen steeds meer. Naar de garage gewist en die dacht het thermostaat huis, dit was het niet. Hij dacht dat het een pakking was die onder het distributie gedeelte lekte. Om hierbij de kunnen moest het distributie gedeelte eraf. Kosten werden geschat op 300 euro, omdat ik de auto maar net een jaar heb heb ik er voor gekozen om het te laten doen aangezien ik niet kon vinden wanneer deze voor het laatst vervangen was.
Donderdag auto afgezet, donderdag avond ben ik gaan kijken in de veronderstelling dat hij klaar zou zijn. Toen ik aan kwam lopen zag ik mijn auto nog op de brug staan dus mijn hoop vervloog. Wat bleek de bouten in het blok zaten zo vast dat ze deze op provisorise wijzen los moesten maken. Vandaag gebeld en nog steeds niet klaar. De bouten waren eruit maar de lekkage kon men niet vinden. Hij lekte links van het motorblok (wanneer je voor de auto staat links). In de garage hebben ze het koelsysteem onder druk gezet en bleek er een lekage ergens boven de versnellingsbak te lekken. waar precies kon die niet achterhalen. Hij gaat het thermosstaat huis vervangen. Nu vragen ik en de monteur ons af waar het nou precies lekt. Iemand een idee?
Het gaat om een Megane coupé 2.0 16V uit '96.

HELP  8)7 :? ;(
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Paul

Thermostaathuis komt vaak voor bij de 16v, dus die zal het wel zijn.
Nieuwe monteren met nieuwe pakkingen en thermostaat, dan zou het goed moeten zijn.
Waarom gaan ze de distributie los maken als de lekkage aan de andere kant zit?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Colin

De lek (het plasje wat onder me auto lag) zit aan de bijrijderskant. Links als je voor de auto staat dus. Mja distributie moest toch vervangen dus eigenlijk geluk bij een ongeluk (lek in dit geval). Ben benieuwd wat ik maandag hoor.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Huib

Een plasje aan de bijrijderszijde?
Dat klinkt als een kapotte waterpomp.
En de waterpomp van 16v loopt niet over de distributie riem, maar die moet idd wel optijd vervangen

Colin

nee die was het niet zei de monteur, miss stroomt het ergens langs? morge weeris kijken
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Vandaag auto opgehaalt bij de garage, bleek een gat in me radiator te zijn. Verder is het themostaathuis vervangen, distributieriem, waterpomp, nieuwe voorbanden. Maar hij rijdt weer als een zonnetje 8)
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev