Advertenties


Motor houdt in (Megane II, 1.5 DCI)

Gestart door Rene, 19 januari 2009, 17:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene

Hallo allemaal  --

Helaas heb ik sinds kort (weer) een probleempje met mijn Megane.
Het betreft een Megane II, 1.5 DCI (82 pk) uit 2004.

Het probleem is dat de motor inhoudt... hij is namelijk niet 'vooruit te branden'.
Hij is echt erg traag... komt zeer langzaam op gang.
Tot het moment dat ik 3500 rpm op de toerenteller zie, want dan accelereert ie prima.
Dit probleem doet zich voor in alle versnellingen.
Verder rijdt de auto prima, er zijn verder geen vreemde afwijkingen zoals schudden/stoten o.i.d.
Ook gaan er geen waarschuwingslampjes branden.
Dit probleem heb ik nu enkele dagen (constant), het maakt geen verschil of de motor warm of koud is.

Ruim een jaar geleden heb ik hetzelfde probleem gehad.
Destijds heb ik met de Renault dealer gebeld, echter deze zei dat ik langs moest komen wanneer het probleem zich voordeed.
Ik had het probleem toen niet constant, maar in een aantal weken kwam het regelmatig terug.
Als ik met de auto naar de garage wilde gaan was er natuurlijk niks aan de hand (dat zal je dan net zien he..  :neen:).
Het probleem is toen na enkele weken vanzelf verdwenen en ik heb daarna ruim een jaar probleemloos gereden.

Nu is het probleem terug...
Heeft er iemand een idee wat het probleem is?
Gezien bovenstaande denk ik zelf (ik ben a-technisch) dat het een elektronisch probleem is.
En nog belangrijker... wie heeft een idee hoe ik het probleem op kan lossen? (voordat ik  naar de dure Renault dealer ga..)

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Groetjes René

renegader@hotmail.com

matthew


Rene

Matthew, bedankt voor je reactie !-!

Ik heb nog een aantal aanvullende vragen...
1. Kun je schatting geven hoeveel kans je het geeft dat de EGR-klep het probleem is?
2. Heb je enige idee wat de kosten zijn als ik dit door een garage/dealer laat schoonmaken danwel een nieuw klep laat monteren?

Alvast bedankt!

Gr. René

PS: Mocht je nog andere ideeën hebben dan houdt ik me aanbevolen  Y

matthew

ik kan het niet met 100%zekerheid zeggen,ik heb ook niet zelf jet probleem kunnen waarnemen.
Maar de egr zit met 3 boutjes vast maar als de egr zelf vast zit ja dan wordt het hakken en breken en anders floept die er zo uit.

Wat eigenlijk toch het beste is is dat als het probleem zich voor doet naar de garage rijden auto laten lopen monteur mee met de clip in de auto en gaan rijden en aan de hand van de parameters gaan bekijken wat er niet goed gaat.

Maar egr kan wel problemen geven wat betreft inhouden als die klep dichtgekoekt zit.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev