Advertenties


Carminat inbouwen

Gestart door A110, 16 januari 2009, 19:20:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

A110

Goedeavond,

Even een vraag aan de techneuten.

Ik heb vandaag op mijn werk een carminat navigatie unit mogen hebben. Apparaat maakte raar geluid en zat niet meer in de garantie dus normaal zou de unit weggegooid worden. Het apparaat komt uit een laguna II fase 1. Maar ik wil hem in mijn Megane II inbouwen.
Hieronder een foto van het systeem.



Heb nu een simpele radio tuner list in mijn auto zitten. Maar wil deze dus gaan vervangen door het carminat navigatie/radio unit. Wat ik natuurlijk nog wel nodig hebt is een ander display met pictogrammen en ik zal de bekabeling moeten gaan aanpassen.
Heb al gekeken en gezien dat de UCH hetzelfde is als met een auto waar het standaard in zit, dus die kan ik misschien al wel programeren of iets dergelijks.
Maar ik zit meer over te denken waar haalt hij het snelheidssignaal vandaan, zou er een aparte speaker geplaats moeten worden voor het geluid, en ik zal een GPS antenne moeten hebben.
Heb vandaag even vlug het elektrische schema bekeken maar het was zo druk vandaag dat ik me er nog niet echt in verdiept hebt.
Wat zijn jullie gedachte hierover of is er iemand die dit al eens geprobeerd heeft?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Niels van Dijk

Mijn broer (Paul) is hier ook mee bezig geweest voor in zijn laguna. En waarschijnlijk moet er bij de laguna een andere kabelboom in om het te laten werken. Het zal nog niet meevallen denk ik. Succes iig! !-!

Paul

Bij mijn lagua was het idd lastig.
Maar je hebt een display, een displaykabel en een gps antenne nodig.
Snelheidssignaal zit gewoon in de iso stekker.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

A110

Ik ga me er eens goed in verdiepen zogauw ik klaar ben met verbouwen/verhuizen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt alvast voor de reactie's.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

Dit topic kan op gesloten worden.  --

Dit ivm met een andere auto omdat vorige auto total-los is gereden.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev