Advertenties


Trillenende motor 1.9 dCI

Gestart door Rolf, 15 januari 2009, 14:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rolf

Hi,

Ik heb sinds kort een 1.9 dCI G-Tour uit 2004 en ben erg blij met de auto.

Nu begint het me op te vallen dat je de motor voelt trillen.
Als je stil staat, voel je de motor via de zitting trillen. (Niet dat je zit te schudden in de auto, maar je voelt de motor lopen)
Ik heb eerder proef gereden in een 1.5dCI en die had dat niet.

Is dit normaal voor een 1.9dCI of heb ik een probleem met de motorsteunen of vliegwiel?
De auto komt uit de lease en heb de volledige onderhoudshistorie en geen van deze onderdelen zijn ooit vervangen.
De km-stand staat op 160k.

Al vast bedankt!

/Rolf

Megane II Grand Tour 1.9 dCI Dynamique-Luxe

A110

Ik zou beginnen met de motorsteunen te onderzoeken.
Meestal is de rechtste motorsteun bij de distributie de oorzaak.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rolf

Zijn deze makkelijk te vervangen? Ik ben niet heel onhandig met auto's, maar het is mn eerste Renault...
Ik ben nog op vakantie, maar zal thuis eens onder de motorkap duiken..

Nog iets:
Mn andere auto is een Peugeot en op de website van Peugeot kun je (ook als particulier) inloggen om door de onderdelengids
te browsen (incl prijzen). Nu heb ik op de Renault website wel infotech gevonden, maar daar kan ik als particulier niet bij.
Bestaat er voor renault ook zoiets online?

/Rolf
Megane II Grand Tour 1.9 dCI Dynamique-Luxe

Niels van Dijk

#3
Het is goed te doen als je een beetje handig bent. Ik ga er ook vanuit dat de steun van de distr. zijde kapot is.. is namelijk 9 van de 10 keer :q
Krik onder de motor zetten. Dan de aircoleiding voorzichtig iets omhoog trekken(als die erboven zit.. weet het niet zeker bij dat type) Bouten losdraaien en VOORZICHTIG de krik laten zakken ;) Dan kan hij er met soms wat vloeken net tussen uit :q Dan zit hij nog vast met 1 bout 18 op het aluminium. Kan ooit lastig zijn om die los te krijgen als je geen luchtsleutel hebt.
Infotech is er wel voor particulieren dacht ik, zoiezo voor universele autobedrijven. Maar daar moet je op geabboneerd zijn..
Succes !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev