Advertenties

verlaging voor

Gestart door Koentje, 11 januari 2009, 19:47:07

Vorige topic - Volgende topic

Koentje

Hallo megane rijders,
Binnenkort ga ik de megane coupe ('99 phase II) van mijn zus over kopen maar de voorkant staat iets hoger dan de achterkant.
Mijn zus heeft al bij een garage gevraagd of hij lager kon zonder problemen te hebben met drempels.
Die vent heeft er naar gekeken en die zei da er 'iets' is mee gedaan is maar hij weet niet wat.
Wat zou ik er misschien aan kunnen doen?

alvast bedankt voor de reacties

YVE5

schroefkitje?
desnoods gewoon kortere veren vooraan?
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Koentje

ik heb hier wel de andere veren liggen die goed komen te staan met de achterkant maar dan beschadig ik de gehele uitlaat

Koentje

en hoever ken de hele uitlaat hoger gezet worden?

matthew

Uitlaat niet in zijn geheel zomaar verhangen en vooral hoger want dan gaat dit rammelen /klapperen tegen je auto en dat is naar mijn mening irritant.

En er rijden hier verschillende megane's echt laag ronf dus met alleen veren zal je uitlaat niet beschadigen

Koentje

maar als ik de voorkant even laag zet als de achter kant,
dan raak ik met de drempels de uitlaat en bij sommige plaatsen de bodem.
hoe ken ik dit later verhelpen als ik de auto heb?

matthew

Nou als je auto lager is moet je je snelheid aanpassen maar als je originele bumpers hebt en voor alleen verlaagd met veren dan raak jij niks dat weet ik zeker heb het zelf ook gehad met een dikke 4cm verlaging maar met veren er zijn er hier die gaan 6 7 cm lager dus.

Anders bij de garage de torsie as achter weer een tandje omhoog doen dan is die achterkant niet meer laag en de voorkant nog origineel hoog.

Koentje

ja heb de originele bumpers eronder.
ik wil de achterkant niet hoger zeten want dat vind ik lelijk staan;)
nah... ik kijk wel als ik de auto heb en ik ga ook vast wel een keretje naar Roosendaal voor een forum-meeting.
misschien hebben ze daar een sugestie. (hoe schijf je dat ;))

YVE5

hoe laag lig je dan wel? dat je met de bodem raakt???

Het enige wat bij mij raakt, is mijn plastic onderplaat onder de motor. en een metalen ring van de uitlaat, ergens in het midden...

Koentje

ga naar deze link:
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=62

naar de zwarte coupe. hoe de achterkant bij deze is hangt, zit bij mij ook.
alleen de voorkant een cm of 3 hoger

Koentje

de link klopt niet. maar mij de Topic Renault Mégane 1 - tuning pics deel 3, daar staat een zwarte coupe.
zo staat de achterkant bij mij ook. alleen de voorkant 3cm hoger

YVE5

En jij raakt met uw onderkant???

Dan heb ik 1 tip voor u: pas uw rijstijl aan. Duw minder hard op de rechtse pedaal en wat meer op de middenste als je een verkeersdrempel voor je krijgt...

Koentje

ehmm.. als ik stapvoets rij, km of 5/10, dan hoor ik de bodem of de uitlaat over de grond schaven.

rs50jochem

Ik kan me alleen maar bij Yves aansluiten als je met zo'n haast niet verlaagde achterkant en een originele voorkant rondrijdt en je auto tegen de grond aangesmackt krijgt dan doe je gewoon iets fout.. En dat is of je rijstijl of je uitlaat hangt gewoon 15cm te laag door slijtage aan de rubbers ofsow.. Maar allebei is gewoon niet normaal en zeker niet begrijpenlijk..! Dus begin die uitlaat te controleren en anders is het toch echt de bestuurder..!

Koentje

hoe hoog is de maximale hoogte hoe je uitlaat mag hangen?
ik gok dat er 10cm ruimte zit tussen de uitlaat en de bodem.
ik wil best een keertje langs komen, want ik ken het niet zo goed uitleggen als er iemand in de omgeving Zevenbergen-Roosendaal-Breda woont.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev