Advertenties


Vraagstuk Renault ( distributieriem )

Gestart door Armand, 11 januari 2009, 11:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy

Gewoon bij aankoop al laten vervangen. Of de afspraak maken dat zij hem als de tijd komt
hem vervangen...

Veiligst is gelijk vervangen. Dan weet je zeker dat ze zich aan de afspraak houden ;-)

matthew

Citaat van: Medel op 30 mei 2009, 20:44:46
Citaat van: Armand op 11 januari 2009, 11:30:39

Vraag:
In Mei 2008 , tijdens verkoop, heb ik de auto gekregen met alleen een afleverbeurt. De teller stond op 85.000 km en bouwjaar 2002.
Nu kreeg ik vorige week te horen dat ik een nieuwe distributieriem, waterpomp en toebehoren moest hebben.
De distributieriem is namelijk nog nooit vervangen! Ook niet na 5 jaar zoals de policy van Renault is.

Is het niet een plicht van Renault om na 5 jr. deze riem te vervangen ivm garantie op motorische delen of volgende beurten oid?
Nu moet ik, na bijna 7 jaar, deze reparatie betalen (675 euro). Ik heb de auto nog maar 9 maanden.

Iemand een advies? Goede raad?

Thanks
Armand


Hallo allemaal,
ik breek even in in dit topic. Ben nieuw en voornemens een Megane GT 1.6 16V Dyna Luxe, mrt 2005, 72.000 km te kopen (dit is toch een MEgane II ?? ) . Die policy van Renault mbt de distr.riem na 5 jaar kende ik nog niet. Kan ik daar dus aanspraak op maken als die auto straks 5 jaar oud wordt??
En kan ik dit ergens lezen op internet??
Wat adviseren jullie te doen als ik deze auto koop, hij staat bij een autohandelaar, geen dealer, wel bovag-garantie NAP etc.

Alvast bedankt !!!
TOF forum trouwens!
groet,
Edwin,
Hillegom ZH

Dit is idd een megane II,bij handelaar is het zo meenemen,dus daar zal de prijs ook na zijn of je maakt er een afspraak over.
Alleen mijn ervaring leert wel dat een handelaar als die het vervangt of laat vervangen niet volgens de regels de spanrollen en de geleiderrollen en de waterpomp mee vervangt en dat is echt noodzakelijk bij zo'n auto

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev