Advertenties


Vraagstuk Renault ( distributieriem )

Gestart door Armand, 11 januari 2009, 11:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Beste Megane liefhebbers.

Ik heb een vraag en veel advies nodig.
Kort even een tijdspad van de aanschaf tot nu.

Mei 2008 heb ik een Renault Megane 1.6 16V blauw gekocht bij de Renault Dealer in Hengelo.
De auto heb ik 1op1 kunnen inruilen met mijn vorige auto. Vanaf de eerste dag na aankoop heb ik veel ellende gehad met deze auto.
Ondanks dat ik hem gespoten heb, dakspoiler erop, handgrepen erop is het vervelend.
Voordat ik jullie ga lastigvallen met alle manko's die ik in 9 maanden heb gehad, heb ik één brandende vraag.

Vraag:
In Mei 2008 , tijdens verkoop, heb ik de auto gekregen met alleen een afleverbeurt. De teller stond op 85.000 km en bouwjaar 2002.
Nu kreeg ik vorige week te horen dat ik een nieuwe distributieriem, waterpomp en toebehoren moest hebben.
De distributieriem is namelijk nog nooit vervangen! Ook niet na 5 jaar zoals de policy van Renault is.

Is het niet een plicht van Renault om na 5 jr. deze riem te vervangen ivm garantie op motorische delen of volgende beurten oid?
Nu moet ik, na bijna 7 jaar, deze reparatie betalen (675 euro). Ik heb de auto nog maar 9 maanden.

Iemand een advies? Goede raad?

Thanks
Armand

Paul

Dat is niet netjes van de dealer, zijn ze toen waarschijnlijk vergeten.
Ze nemen een groot risico om een auto af te leveren met een riem van 6 jaar oud.
Eigenlijk zouden ze hem nu nog moeten vervangen.
Kan natuurlijk niet weten onder welke voorwaarden de auto gekocht is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

A110

Ik weet natuurlijk ook niet met welke voorwaarde de auto gekocht is maar bij ons is het zo dat de auto bij aflevering gewoon krijgt waar hij recht op hebt. Staat de auto op 60.000 km en is de auto bijna of 5 jaar dan krijgt de auto bij ons dus een 60.000 km beurt volgens onderhoudsschema en de distributieriem en alles wat daarbij komt kijken worden vervangen.

Het is voor de verkoop op dat punt wel een grote uitgave maar bij ons is de regel dat een klant binnen het jaar van aanschaf geen grote kosten mag hebben. Op eventuele slijtage onderdelen uitgezonderd zoals remblokken. Banden moeten ook nog minimaal een jaar meekunnen.
Hiervoor doen wij een innamecontrole en kijken we wat de auto nodig heeft en aan de hand daarvan wordt de verkoopprijs bepaalt.

Dus ik vind dat de dealer alsnog de riem moet doen of op hun kosten of allebij de helft, maar ik zeg er nogmaals bij dat ik natuurlijk niet weet hoe de auto gekocht is.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Het is jammer dat je al zoveel ellende hebt meegemaakt met de Megane. Ik weet dat ze best storingsgevoelig zijn maar het zijn verder heerlijke auto's om mee te rijden en het comfort is subliem. Ik rij al 2 jaar met volle tevredenheid in mijn megane en ja ook ik heb zo de probleempje's maarja ik ben zelf monteur en kan het wat eenvoudiger verhelpen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Als je een megane II hebt deze zijn volgens mij pas in 2003 gekomen in Nederland maargoed.
Het is wel wat je hebt afgesproken inderdaad met de dealer,compleet afleveren of zo ruilen en meenemen en verder geen gezeur.Wat dan wel is vind ik dan is dat ze je er op hadden mogen wijzen dat deze vervangen diend te worden.
Net wat Jeroen zegt is bij ons ook een occasion moet goed klaargemaakt worden en mag niet binnen een jaar een grote beurt krijgen(mits er veel kilometers worden gereden leed dan eerst volgende beurt mag niet groot zijn) en de riem ook niet mits afspraak gemaakt wordt tegoed verkoop volgend jaar vervangen en heeft de klant dus ook geen kosten van.

Als je de auto gekocht hebt met garantie en gewone aflevering zou ik terug gaan en gewoon met de verkoper waar je hem van hebt gekocht even gaan praten en hopen dat er dan iets goeds uit voort komt.
Maar dit hangt wel allemaal af van de voorwaarden bij aanschaf.

Armand

Guys

Daar heb ik veel aan, ook lekker om even jullie mening te horen! Heb heel veel ellende met de auto gehad en nog ..........
Ga woensdag naar de dealer voor een reparatie beurt van riemen ed maar ga dan ook met de verkoper praten. Jullie hebben gelijk!
Heb de auto ingeruild voor mijn oude Renault Megane om de kleur want de km en bouwjaar ga ik erop achterruit.
In het boekje uit de auto staat dat de datum november 2002 is! Dus voor 2003 in Nederland op de markt.

Nog vreemd iets:
De auto heb ik gekocht met 83.000 km op de teller. Vorige maand kreeg ik een factuur waar 120.000 op staat.
Nu heb ik bij de dealer gevraagd wat dit zou kunnen zijn. Hij snapte het niet. De auto zou bij de verkoop 103.000 op de teller moeten hebben.
Strange. Nu is hij vorige maand aan de aparatuur gehangen voor reparatie en daar lezen ze 115.000 uit!?
Vaag verhaal allemaal in combinatie met alle reparaties. Blijft mijn trotse bakkie maar heb veel verdriet gehad van dit monster.

Ik heb de auto gekocht. 3 dagen daarna was motorsteun afgebroken, lekkage in de auto, relaiskast vervangen, motormanagement systeem vervangen etc.

Groeten en nogmaals bedankt voor de input!
Armand

A110

Vaag verhaal!!!

Maar wat is er dan zo bijzonder aan de kleur?
Ik zou geen auto kopen waar ik op achteruit gaat op km of bouwjaar.

Veel succes met de afhandeling woensdag.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Armand

Citaat van: A110 op 13 januari 2009, 18:06:21
Vaag verhaal!!!

Maar wat is er dan zo bijzonder aan de kleur?
Ik zou geen auto kopen waar ik op achteruit gaat op km of bouwjaar.

Veel succes met de afhandeling woensdag.

Gr. Jeroen
Citaat van: -KJ- op 13 januari 2009, 21:02:00
Met deze ellende-auto (en dan nog wel bij een dealer) had ik de koop al heel snel ontbonden!

Morgen ga ik met de verkoper om de tafel!
Kleur is alles en ook 1.6 16 ipv 1.4.
Persoonlijke keuze.

Zal morgen posten wat Renault Dealer heeft besloten.
Thanks voor jullie hulp.
Voelt goed

matthew

Laat je auto dan ook gelijk nap checken,maar als ik het zo allemaal lees ,heb je geen beste auto

Armand

Citaat van: matthew op 13 januari 2009, 22:26:57
Laat je auto dan ook gelijk nap checken,maar als ik het zo allemaal lees ,heb je geen beste auto

Zo ik ben woensdag ochtend een 1.5 uur bij Renault geweest.
Wilde een gesprek met verkoper, deze is niet meer werkzaam bij Renault.
Zijn collega verkoper had alle tijd voor mij.

Na een uitleg van het probleem en klachtenregen is er overleg geweest met het hoofd van de afdeling verkoop.
Deze man wilde dit niet vergoeden en gooide het terug naar Bovag Garantie die is verlopen. Dus volgens hem was het zelf lappen.
Daar was ik het niet mee eens en daarom tweede persoon erbij gehaald in de vorm van hoofd werkplaats.

De hoofd werkplaats heeft de auto onderzocht en was al snel in zijn uitspraak.
Deze reparatie wordt door Renault betaald! Toen ik thuis kwam las ik jou mail Matthew over een NAP check. Zal dit deze week nog laten uitvoeren
Thanks voor je tip!

Vandaag heb ik de auto opgehaald. Baliedame wilde mij geen factuur / wrekbon / opdrachtbon oid voorleggen. Na veel zeuren sturen ze nu een factuur met de reparatiewerkzaamheden op vandaag. Voelt allemaal vreemd en dit ben ik ook niet gewend bij deze dealer.

Als de factuur niet aantoont dat naast de Distributieriem ook de bijbehorende delen zijn vervangen zal de soap worden voortgezet!
Ondanks dat toch nog even een nieuwe versnellingspook besteld want mijn megane doe ik niet weg en ga ik langzaam opvrolijken.

Thanks allemaal!
Armand

fitz

Simpele NAP check vanuit huis kan ook...
www.autopas.nl
maar dan krijg je alleen te zien of een kilometerstand logisch verklaarbaar is
succes ermee,
h

matthew

ja thuis check is niks bij dealer krijg je complete uitdraai,en dat je de factuur niet krijgt als hun betalen of als iets garantie s is wel vrij normaal,en je mag welgeloven dat alles is vervangen want er worden complete sets verkocht van distributie en de rollen en spanners zullen dus nooit los op de bon staan.

En mooi dat je het vergoed hebt gekregen eigenlijk ook niet meer dan terecht en heeft niks met bovag te maken.

En dat ik zei dat ze in 2003 pas kwamen klopte niet inderdaad eerste waren laatste maanden 2002 al geleverd.(ik dacht misschien dat je anders een ingevoerde auto had).

Armand

Citaat van: matthew op 16 januari 2009, 00:03:57
ja thuis check is niks bij dealer krijg je complete uitdraai,en dat je de factuur niet krijgt als hun betalen of als iets garantie s is wel vrij normaal,en je mag welgeloven dat alles is vervangen want er worden complete sets verkocht van distributie en de rollen en spanners zullen dus nooit los op de bon staan.

En mooi dat je het vergoed hebt gekregen eigenlijk ook niet meer dan terecht en heeft niks met bovag te maken.

En dat ik zei dat ze in 2003 pas kwamen klopte niet inderdaad eerste waren laatste maanden 2002 al geleverd.(ik dacht misschien dat je anders een ingevoerde auto had).

Oke van de factuur wist ik niet. In Oldenzaal kreeg ik laatst de werkbonnen mee tijdens het vervangen van meerdere relaiskasten. Tevens technisch schema en een hoop uitleg. Was top! Ik heb het inderdaad vergoed gekregen en ben daar blij mee. Wil gewoon deze bolide blijven rijden en ben er trots op. Zag het even somber in, maar nu gaan we er weer voor.

Dat alles is vervangen twijfel ik nog iets aan maar dat heeft met de geschiedenis te maken. Dit komt wel goed.

Thanks again.

Ps. nog even een versnellingspook ( leer) besteld.

Armand

Citaat van: fitz op 15 januari 2009, 15:54:46
Simpele NAP check vanuit huis kan ook...
www.autopas.nl
maar dan krijg je alleen te zien of een kilometerstand logisch verklaarbaar is
succes ermee,
h

Ik heb de site bezocht en even een check gedaan 2.95 voor een belangrijk gegeven.
Krijg een melding dat mijn ingevulde km stand 94000 , fout is.
Maar helaas geen reden oid. Ze laten ook niet zien welke gegevens de Nationale Auto Pas in hun databank hebben staan.


matthew

Wat Kj zegt kan 1 keer door een type foutje en je hebt al een onlogische stand

Medel

Citaat van: Armand op 11 januari 2009, 11:30:39

Vraag:
In Mei 2008 , tijdens verkoop, heb ik de auto gekregen met alleen een afleverbeurt. De teller stond op 85.000 km en bouwjaar 2002.
Nu kreeg ik vorige week te horen dat ik een nieuwe distributieriem, waterpomp en toebehoren moest hebben.
De distributieriem is namelijk nog nooit vervangen! Ook niet na 5 jaar zoals de policy van Renault is.

Is het niet een plicht van Renault om na 5 jr. deze riem te vervangen ivm garantie op motorische delen of volgende beurten oid?
Nu moet ik, na bijna 7 jaar, deze reparatie betalen (675 euro). Ik heb de auto nog maar 9 maanden.

Iemand een advies? Goede raad?

Thanks
Armand


Hallo allemaal,
ik breek even in in dit topic. Ben nieuw en voornemens een Megane GT 1.6 16V Dyna Luxe, mrt 2005, 72.000 km te kopen (dit is toch een MEgane II ?? ) . Die policy van Renault mbt de distr.riem na 5 jaar kende ik nog niet. Kan ik daar dus aanspraak op maken als die auto straks 5 jaar oud wordt??
En kan ik dit ergens lezen op internet??
Wat adviseren jullie te doen als ik deze auto koop, hij staat bij een autohandelaar, geen dealer, wel bovag-garantie NAP etc.

Alvast bedankt !!!
TOF forum trouwens!
groet,
Edwin,
Hillegom ZH
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev