Advertenties

Renault Card problemen

Gestart door BaSSie, 5 januari 2009, 13:04:10

Vorige topic - Volgende topic

BaSSie

Sinds ruim anderhalf jaar in bezit van een megane II inclusief handsfree functie op de renault cards.
Nu heb ik sinds ongeveer 1,5 week problemen met mijn kaarten.

Het volgende is gebeurd.
1. de eerste kaart (standaard in gebruik) werkt niet meer. reservesleutel niet binnen bereik (220 km), vermoeden was een lege batterij, maar zelfs na openen van de auto met de noodsleutel en de kaart in de lezer geen start. Melding "kaart niet herkend". anwb en renault service ter plaatse, uitgelezen, geen storingen.

2. reserve kaart (nog nooit gebruikt) alsnog opgehaald en geprobeerd, lijkt te werken, auto start weer.

3. enkele dagen later wederom geen reactie, alleen nu met geen van beide kaarten. Allebei de batterijen vervangen uit voorzorg (kleine kosten hopelijk oplossing) maar helaas nog steeds problemen.

nu heb ik dus een situatie dat van 1 kaart de handsfree werkt, alleen als ik de batterij eruit haal werkt de kaart niet in de lezer (kaart niet herkend)
de tweede kaart werkt niet op handsfree maar wel in de kaartlezer zonder batterij.

iemand tips?

A110

Ik denk dat je ze opnieuw in moet laten lezen bij de dealer. Waarschijnlijk zijn ze uit hun programma.

Nieuwe batterijen erin en opnieuw in laten lezen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BaSSie

Wat kan hiervan dan de oorzaak zijn dat ze uit hun programma zijn?
heb hier nl niet eerder van gehoord en wil het wel voorkomen gezien de problemen die het meebrengt. o-)

rs50jochem

In het verleden heb ik ooit iemand wel met soortgelijke problemen gehoord met de kaarten.. Opnieuw inleren wat volgens mij destijds de oplossing voor het probleem..

Waarom ze het niet meer goed doen.. Vaak onverklaarbaar..

matthew

BaSSie

maar wanneer er een kaart kapot zou zijn zou deze volgens mij helemaal niets meer doen en dit is niet het geval.
mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag ook.

A110

Renault geeft niet voor niks advies om elke 2 jaar de batterijen te vervangen van de sleutelkaarten en de kaarten regelmatig gebruiken (omwisselen dus). Zodat ze in het systeem van de auto blijven zitten.

En er is natuurlijk tegenwoordig heel veel straling in de lucht wat niet altijd goed is voor de elektronica. Wij hebben soms onverklaarbare storingen en dan komt dat alleen door de straling in de lucht.

Hopelijk heb ik je vraag beantwoord.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BaSSie

Ik heb voor maandag een afspraak bij de dealer om de kaarten opnieuw te laten 'inlezen'.
Leek me de beste optie aangezien het niet één maar beide kaarten zijn die raar doen.

Hopelijk is dit de oplossing. in ieder geval dank voor alle oplossingen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev