Advertenties


olie en koelvloeistof

Gestart door cabriolet, 4 januari 2009, 14:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cabriolet

hallo ik wil in me auto megane cabrio 1.6e 8v me olie vervangen en me koelvloeistof

maar waar ken ik dit eruit laten lopen

alvast bedankt

Alex Verloop

onder de carterpan zit een plug. Goede sleutel erop... en eruit draaien (wel een bakkie eronder).

Heb mijn koelvloeistof leidingen via de onderste slang van de radiateur leeg laten lopen (spuit er wel uit :)), be warned. Ook een bakje is hier een gewenst ;).

cabriolet

ok alleen even een vraag om bij de carterpan te komen moet die zeker even op een brug



Alex Verloop

maakt het wel even net wat makkelijker, maar is niet noodzakelijk  !-!

Laurens Klein

boven sloot zetten en eruit laten lopen:P. Nee geintje...je kunt hem gewoon op een krik oid zetten en het eruit laten lopen. Hoe meer de auto verlaagd is, hoe lastiger erbij te komen. Maar een brug is niet noodzakelijk iig.

matthew

Wat Alex zegt en er kan ook nog een afdekplaat onder je auto zitten die met 4 boutjes vast zit deze moet je dan eerst verwijderen.
Auto op een krik zetten is wel handiger maar als je alleen voor opkrikt komt niet alle olie eruit omdat je dan de auto schuin naar achter toe zet.Je kunt natuurlijk dan ook weer even de auto laten zakken.

Voor het koelsysteem wel goed ontluchten weer met de ontluchtingsnippel die erop het koelsysteem zitten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev