Advertenties


tikkend geluid

Gestart door wouter-coupe, 3 januari 2009, 18:01:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter-coupe

ik heb een coupe phase1 1.6e  alles was bevroren in me blok doordat ik antivries was vergeten.helaas  :x  l- 8)7 (zit er nu wel in)dus ook de kachelslangen enzo.na alles ontdooit te hebben hoor ik een tikkend geluid onder de kap. wat kan dit wezen stationair is het zegmaar een tik om de sec.nu zag ik in een ander topic een tikken geluid uit een recirculatieklep van de kachel.kan deze het zijn en waar kan ik deze vinden? Auto rijdt verder goed alleen dat tikken.Ik vroeg me af of dit kwaad kon en wat het zou kunnen zijn..


m.v.g.

wouter

Alex Verloop

ik dacht dat je antivries altijd in je ruitenwisserreservoir gooide  8)7

Tikken is over het algemeen wel je klep. Kan geen kwaad in principe, maar is wel enigszins storend :)

rs50jochem

De klep tikt in mijn ervaring niet constant maar enkel bij het gebruik van de kachelstandsnelheidknop of met het dichtgooien van de deur..

Ik vermoed zo het te lezen dat het tikken meer iets uit de motor zelf is.. Lees een kapotte waterpomp bijv.

Alex Verloop

Denk toch de klep  Y. Onder je parafan (bij de accu) zitten een drietal stekkers (zoals beschreven in het andere topic). Als je daar de goeie even van lostrekt, is het getik weg... echter is het probleem daar nog niet mee verholpen.

rs50jochem

Ja, een tik om de seconde heb ik een recirculatie nog nooit horen maken.. En wat is zijn verband dan met een compleet bevroren blok met alle consequenties die daar aanvast kunnen zitten.. ;)

Maargoed, we kunnen wel gaan discusseren.. Wouter moet denk ik maar eens gaan achterhalen waar het tikken werkelijk vandaan komt en ons dat laten horen.. Dan kunnen we beter bepalen wat het is.. Zoals hij nu aangeeft regelmatig tikken onder de motorkap doet mij i.v.m. een onlangs bevroren koelsysteem niet denken aan een recirculatieklep..

wouter-coupe

het is waarschijnlijk de waterpomp het geluid komt ook van de plek waar de pomp zit.Ik heb reeds de pomp gekocht.
Maar is het allemaal zelf te doen?want in mijn idee is het kap zijkap op het blok eraf. snaar ontspannen alles mankeren hoe het gezeten heeft en pomp demonteren.Nieuwe pomp monteren snaar er opnieuw overheen en dan klaar.Heb ik dit goed of zie ik nog wat over het hoofd?

M.v.g.

wouter

rs50jochem

Bij een 1.6e weet ik niet of de waterpomp in de aandrijflijn gemonteerd zit, zo niet is het met voorzichtigheid op jouw omschreven manier wel te doen.. Zo ja dan zullen de experts even moeten antwoorden.. :)

wouter-coupe

waterpomp zit om de aandrijflijn..

matthew

De waterpomp zit bij de distributie deze diend vervangen te worden bij het ontspannen en dat moet om de waterpomp te kunnen vervangen.

Als je het zelf nog nooit hebt gedaan niet aan beginnen.


wouter-coupe

het is reeds erger gaan tikken.Ik heb maandag de afspraak staan om te laten maken.Maar ik had nog even gekeken kvs tankje open. en dan gas geven dan zou je moeten zien dat hij doorpomp doordat het pijl lager word en dan hoger.maar dit doet hij dus niet.


M.v.g.

wouter

wouter-coupe


matthew

pomp kapot misschien schoepjes eraf,maar het kan ook even duren voordat het weer terug stroomt dan moet de thermostaat los zijn.

Maar wat wil je er verder ee hij wordt morgen toch gemaakt,ik zou alleen niet te veel rijden nou alleen nog naar de garage.

wouter-coupe

omdat ik het niet zeker wist.hij is inderdaad gemaakt.koste me wel een kapitaal.Volgens mij een beetje erg veel betaald.
apk +distributieriem+ montage pomp 304 euro... en dan heb ik zelf de pomp nog geleverd

m.v.g.

matthew

nee hoor is normale prijs
en dan ook nog apk,zaten daar ook nog mankementen bij?

wouter-coupe

ja maar die heb ik net zelf vervangen dus ik heb hem niet verder laten maken alleen de waterpomp nieuwe riem en apk.afgekeurt op wiellager linksachter versleten en stuurkogel.Stuurkogel ps 28 eu en lager was 30 en montage niks

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev