Advertenties


Motorische problemen 1.6e

Gestart door RobScénic, 29 december 2008, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RobScénic

Nope, is laatst een nieuwe op gekomen omdat deze lek was.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

M@ttie

een bobine misschien, die soms de geest geeft, gooi er eens met een gieter wat water overheen en kijk eens wat er gebeurt....er zitten er 2 boven op je klepdeksel...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

A110

Je kan wel een auto uitlezen op storingen maar wie zegt dat die storing ook aanwezig is in dat component. Veel belangrijker is het zien en intepreteren van staten en parameters.
Wat zijn de waarde's die de sensoren afgeven naar de RE injectie. Zijn de temperaturen goed, is de luchtdruk inorde, geeft de lambda-sonde een juist signaal enz.......

Voorbeeld in de RE injectie staat een bepaalde storing je gaat dat onderdeel vervangen maar de storing blijft erin staan. Hoe komt dit? Heel simpel er is een ander onderdeel die boosdoener is maar die valt waarschijnlijk toch nog binnen de waarde's om niet in storing te gaan, maar wel om de boel in de war te schoppen.

Uitlaatgasmeting is ook heel belangrijk bij storing zoeken. Wat zijn de waarde's die uit de uitlaat komen. Daar kan je ook al heel veel aan af zien in welke richting je het moet gaan zoeken.

Conclusie storing zoeken is niet alleen het uitlezen van storingen en dingen vervangen. Nee, je moet nadenken en waarde's vergelijken dan kom je al een heel eind.

Hopelijk heb ik je weer een beetje op de goede weg gezet om nog eens aandachtig te gaan zoeken.

Je moet altijd beginnen bij de basis. Is de compressie inorde, is de ontsteking goed, is het injectie-syteem inorde, uitlaat-systeem inorde geen valse lucht ergens, distributie-timing goed enz......
Je zegt dat hij op benzine ook niet goed loopt dan moet dat eerst opgelost worden voordat je aan het gas-systeem begint.
Motor moet eerst goed op zijn basis mengsel draaien.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

RobScénic

Dat snap ik, dat is op dit moment ook het enige waar ik mee bezig ben. Het gas komt later wel. Ik heb nu een gevoel dat het in het brandstofsysteem zit, dus daar ga ik nu eens naar kijken. Ik hou jullie op de hoogte! De bobines zijn laatst allebei al vervangen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

tigrimang

Ik heb ook last van backfire. Alleen wat ik doe is de luchtpijp handvast (een beetje losjes maar net genoeg dat hij om de buis heen klemt) aan de gashuis. Hierdoor mocht er een backfire optreden dan knapt de buis niet (geen gaten en scheuren) maar springt hij uit de huis. Hierdoor zal de spanning wegnemen. Hij rijdt dan wel K#$!@#$ maar dan stop ik even en zet de buis weer op zijn plaats en kan ik verder rijden. Meestal heb ik backfire alleen na een koude start. Dan na 15 minuten is het weg. Koude start is bij mij ook een big problemo. Hij start nooit in een keer. (heeeeeeeeel af entoe maar dat reken ik als nooit)
Het lijkt net alsof hij niet wil pakken. Heb de bdp sensor al vervangen met stekker en al. Maar nog geen succes. Zal eens mbv de FAQ de gasklep schoonmaken etc.
Het vage is dat hij na warm geworden te zijn, gelijk start. Meestal bij stilstand van ca. 3 uur ofzo wil hij echt moeilijk doen met starten......
Net alsof de motor zooo koud wordt dat het moeilijk is op te starten.... misschien een andere sensor nog defect....

Vooralsnog geen scheuren en ernstige beschadigingen opgetreden door dat ik de luchtpijp los heb zitten.

Ik hoor het graag als je/jullie de oplossing hebt/hebben.

subzero

@ alle

Zou het misschien iets met de "botsknop" kunnen te maken hebben?

Als ik het goed heb,geeft zo'n slecht werkende 'knop' deze problemen ook,alhoewel er geen foutcode wordt opgeslagen.

Of sla ik de bal nu helemaal mis?




Bron foto

RobScénic

Nou ik was het zat en heb hem naar de dealer gebracht. Daar hebben ze de hele computer en motor doorgelicht en uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat de bougiekabels (ondanks nieuwe) niet goed waren, ze hadden teveel weerstand. Dus nieuwe bougiekabels laten monteren (geld teruggekregen van heuts voor de slechte) en hij doet het weer! Perfect zelfs! En ook op gas!!! Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev