Advertenties


Motorische problemen 1.6e

Gestart door RobScénic, 29 december 2008, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

sludge is verwijderd, maar zoals gezegd loopt hij slecht op benzine! Bougiekabels zijn nieuw. Compressie moet ik dan nog controleren, evenals kleppen stellen. Nog meer oorzaken?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Scum

Benzinefilter? Luchtfilter? Olie, oliefilter? Brandstofpomp?

M@ttie

Citaat van: RobCoupe op  8 maart 2009, 18:40:02
sludge is verwijderd, maar zoals gezegd loopt hij slecht op benzine! Bougiekabels zijn nieuw. Compressie moet ik dan nog controleren, evenals kleppen stellen. Nog meer oorzaken?


Ik zeg beginnen met kleppen stellen, als die op benzine niet goed loopt zal die dat op gas ook vaak niet doen!!!
Het voordeel van kleppen stellen is dat het je alleen een pakking kost als je het zelf doet...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

klopt eerst kleppen stellen.En als je pech hebt zijn ze misschien uitgesteld en moet er een nieuwe/revisie kop op.maar ja  toch eerst stellen dit is ook voor benzine om goed te lopen belangrijk.
Dit moet ook elke 15000km gecontroleerd worden!

RobScénic

kleppen stellen heeft niet gewerkt, helaas. Liep wel wat beter, maar haperde nog wat. Maar!!!! Zojuist reed ik bij een rotonde weg, trok lekker op zonder haperen en ineens viel al het vermogen weg. Hij stotterde enorm en er was nog nauwelijks vaart in te krijgen. Thuisgekomen kap open gedaan, en de motor was erg warm. Terwijl de meter binnen bijna niets aangaf. Koelvloeistof kookte niet, al weet ik niet hoezeer ik dit moet vertrouwen omdat er rotzooi in het reservoir zit. (dit is niet schoongemaakt na een koppakking reparatie) Er kwam wel blauwe rook onder het inlaatspruitstuk vandaan. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zit zelf te denken aan een waterpomp die niet meewerkt of een kapotte thermostaat, waardoor misschien de computer in noodloop springt? Enige spoed gevraagd!!!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

koelvloeistoftemperatuursensor stuk,als die aangeeft dat die koud is en de motor is warm gaat die ook niet lekker lopen en dit geld ook voor als die koud is en hij denk dat motor warm is dan loopt die ook iet goed.

Rook kan ik zo even niet verklaren dan moet er iets liggen olie of koelvloeistof

RobScénic

nou het is niet eens dat hij niet lekker loopt, hij loopt bijna niet..... met heel veel moeite aan de praat te houden. Maar welke is het dan? De bovenste of de onderste?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

nou het grootste probleem is opgelost.... het was een stekker van de linkse bobine die los hing. Maar het stotteren bij flink gasgeven blijft. Iemand ideëen?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

M@ttie

Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

RobScénic

is al gebeurd, maar niet volledig verbetering. Wel ietsje, maar het stotteren is er nog steeds. zie 5 posts terug..
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

M@ttie

Hoe erg is het stotteren, loopt de auto wel goed stationair op 4 cilinders??
Heb je al eens 1 voor de bougie kabels los genomen?
Valt de auto dan op elke cilinder ongeveer evenveel terug?
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

RobScénic

hij loopt perfect stationair, en als je rustig gas geeft ook. trap je het gas echter flink in dan begint hij te stotteren en in te houden, hij accelereert dan wel maar niet zo snel als normaal. Neem je dan rustig wat gas terug dan pakt hij hem in een keer wel op, en dan kun je weer rustig gas bijgeven waarna het stotteren wegblijft. Geef je dan weer een beetje teveel gas, dan begint het weer.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

M@ttie

Ik vind het lastig om te bedenken wat nou jou probleem kan zijn, is de auto ook uitgelezen en heb je misschien de foutcodes bij de hand?
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

RobScénic

Hij is uitgelezen en hij gaf aan dat eerst alleen de inlaatluchttemperatuur sensor kapot was, die is toen vervangen. Opnieuw uitgelezen en toen gaf hij de gasklepsensor aan, ook vervangen. Opnieuw uitgelezen en toen gaf hij de kvs temperatuursensor aan (de onderste). ook vervangen. daarna geen foutmeldingen meer.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

De katalysator stuk,dat er af en toe een schotje voor de uitlaatgasstroom gaat zitten waardoor hij inhoud

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev