Advertenties


probleem aanlopen met sturen voorwielen

Gestart door steven, 28 december 2008, 01:19:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

steven

Hallo, ;)

IK heb even een vraag,ik heb al een tijdje de keskin kT8 17 inch op de goude megane zitten,maar ik voelde weleens dat ze met het uiterst in sturen aanlopen,trillen van het stuur.

Zou het kunnen helpen om smalle spoorverbreders erop te zetten?

Het gaat om 8j velg en E.T 30 ( dacht ik)

Groetjes Steven.

Stefan

Als er nu GEEN spoorverbreders op zitten, wordt het alleen maar meer aanlopen MET spoorverbreders lijkt me...?
Als er nu spoorverbreders op zitten en je kan er smallere op zetten, dan kan het wellicht helpen idd..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

steven

Kan het zo beter uitleggen,dat ik denk dat ze aan de binnenkant aanlopen l-

Maar weet het niet zeker...
Ik ga dinsdag wel even kijken bij de garage ;)

Benjamin Renon

Het zou ook nog kunnen dat je band de veren raakt. Dit kun je, denk ik, alleen checken als je je wielen in de uiterste stand draait en dan gaat voelen/kijken waar ie eventueel aan kan lopen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

laguna 2003

voor de megane is het et40 toch als die van jou et30 zijn heb je spoor verbreders nodig

Benjamin Renon

Je moet hierbij juist andersom denken. Hoe lager de ET-waarde hoe meer je wiel naar buiten komt. Als je nou een ET hebt van bijv. 45 heb je wel spoorverbreders nodig om weer bij 40 uit te komen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

laguna 2003


rs50jochem

En de J waarde begint hier ook rol te spelen..

Maargoed, als ze aanlopen bij insturen kan een kleine spoorverbreder dit al opheffen.. Het wiel komt dan minder ver naar binnen maar wel weer verder naar buiten.. Je kan ook een smallere band monteren (195/40X17) dan raak je ook minder..

Kenny Mattheus

Steven,

wat voor band heb je erop liggen vooraan? Heb deze namelijk op mijn megane ook steken.
Als ik vroeger zonder spacer van 0.3 cm de auto op dezelfde stand zette met de kw, kwam mijn band tegen de schroef van het schroefset. Nu heb ik er 0.3 cm spacer tussen, kon ik net iets lager gaan, enige nadeel dat ik nu heb is als ik volledig afdraai, mijn band een klein beetje langs de binnenkant van het spatbord schuurt... Maar als hij niet schuurt, rijd je ook niet verlaagd he  :D :)
Misschien eens ff kijken naar de schroef van het schroefset, daar vermoed ik dat het probleem kan zitten.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Michel Cijs

wat raar, als de hoogte niet is aangepast dan liep ie bij mij niet aan met et30 en de 8,5J cr7 velg met daarom heen 205/40/17
voor nooit last van gehad; daarvoor zelf 1 cm destijds omhoog geschroefd om safe te zijn

denk dus dat de bandenmaat bepalend is in deze

achter geen last van aanlopen met 9J? Zo ja, kunnen in hardheid verstelbare koni's de uitkomst zijn Y

hoe staat het er verder mee; ben wel nieuwsgierig?

steven

Ik denk ook dat het zelf aan de rand van de band ligt,ik denk dat ik net als wat kenny zegt,een spacer van 0.3 er tussen ga zetten.
Maar ga eerst kijken wat het zou kunnen zijn..

@ Michel ;)

Achter heb ik geen last meer van aanlopen,sins de koni's,9j is wel het uiterste zo hoor haha.
Ik heb de Esquiss Booskijkers nogsteeds niet binnen ;( waar ik erg van baal...maarjah.

Alle punten die er aan de auto zijn,worden gelijk meegespoten,scheurtjes bij de skirts,spiegels,en de schade uiteraard :D
Verder wil ik ook het inlaatspruitstuk bling bling hebben,en zo nog wat dingetjes :P

Michel Cijs

ja als je hem nu toch moet spuiten dan zou ik die puntjes direct aanpakken; spiegels liet de blanke los op het laatst wat los en de skirts aan de schade kant begonnen te werken; de andere kant was het jaar ervoor al aanpakt Y
heel slim en verstandig van je Y

9j is wel de grens ja, welke et waarde??

houd ons op de hoogte; ben benieuwd Y

steven

Zojuist net even gekeken,hij loopt aan op de veer,waar ook een beetje lak van afgebladerd is.\

@ Michel,het is een et 30 velg met een 210/40/17 band.

Dus het word denk ik,een kleine spacer monteren.

Alex Verloop

voor dat spruitstuk weet ik nog wel een goed adresje  :D

Mark Coupe

Citaat van: steven op 31 december 2008, 11:10:33
Zojuist net even gekeken,hij loopt aan op de veer,waar ook een beetje lak van afgebladerd is.\

@ Michel,het is een et 30 velg met een 210/40/17 band.

Dus het word denk ik,een kleine spacer monteren.

of 205/40R17 monteren ipv 215/40R17

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev