Advertenties

Electronisch stuurslot niet vrijgeven

Gestart door matthew, 11 december 2008, 21:41:07

Vorige topic - Volgende topic

matthew

citaat ruud:
Dj REsound

Geslacht:

Dj REsound Music Productions

Re: [Megane 2] Reparatie databank

Type Megane II: 1.9 DCI Dynamique comfort
Jaartal auto / km stand: 2003 /160.000 km
Beschrijving van de klacht: Melding stuurkolom niet vrij (electronisch slot/beveiliging doet het niet meer). Daar sta je dan...
De reparatie die is gedaan: Auto ophalen, ruilauto, laten uitlezen, electronisch slot vervangen (als je het goed wil doen moet er een nieuwe stuurkolom in, maar dat koste zowat 1/4de van de auto zelf die pas een half jaar geleden is gekocht.
Zelf gedaan of laten doen: laten doen
Bij laten doen, wie en waar: Omgeving Volkel
Kostenplaatje: 800 euro (met nieuwe stuurkolom zou het richting 2500 euro gaan!)
Klacht verholpen: Ja. Maar dat is ook alles. Kan het stuur nu niet meer verstellen, terwijl men had gezegd dat alleen het stuurslot er niet meer op zou gaan. Dit weer laten maken kost ook weer geld. Mijn volgende lampjes branden weer. Op naar de volgende

matthew

Als het electronisch stuurslot niet vrijgeeft en dit dus vast blijft zitten is het alleen nodig om dit kastje te vervangen.
Stuurkolom is niet nodig tenzij het onnodig is beschadigd door iemand.

Dit kastje kost dan wel een honderd of 4,er zit een bout met linkse draad in.

En je moet gewoon je functies verder kunnen blijven behouden hoor.

Dus ze hebben misschien meer beschadigd dan nodig is ofzo dat is mijn opvatting erover.

Zakaria

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Dj REsound

Nee, geen diefstal mag ik hopen :D. Gewoon bij een dealer gekocht, dus dan mag ik hopen dat alles klopt. Onderhoudsboekje en papieren zitten er allemaal bij. Kastje was inderdaad bijna 400 euro. Dat ding zit met breekbouten vast, dus hebben ze moeten uitboren etc. Met alle sores erbij werd het 800 euri.

Net deed de volgende melding zich al weer voorL: "Electronische storing". Ruitenwissers blijven wapperen en de motor kan niet meer uit. Alle dashbordlampjes branden. Uiteindelijk maar af laten slaan. Morgenvroeg ga ik alweer naar de garage met het ding. Ik durf eigenlijk niet eens meer ver weg te rijden met onze auto, want we staan voortaan overal stil.

Laurens Klein

meestal bij de dealer klopt het wel.
Bij wat voor garage heb je het laten doen? Want als het linkse draad is zullen ze dat wel fout gedaan hebben en daardoor moeten uitboren. Dit zorgt ervoor dat de kosten ook hoger zijn.

Probeer anders eens de pool een kwartiertje van de accu af te laten. Dan wordt de computer miss gereset en is de storing (tijdelijk) over.
Bij de dealer moeten ze de auto gewoon kunnen uitlezen en fouten in het verleden "opsporen"

matthew

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev