Advertenties


Olie sensoren?

Gestart door patrickvdl79, 6 december 2008, 11:53:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

patrickvdl79

Hoi allemaal,

Ik heb een Megane Coupe 1.6 16v uit 2000 met een G3 installatie en 170k op de teller.

Wat ik me afvroeg is of er 2 oliesensoren zijn bij dit type megane's?

Ik heb het volgende probleem als ik m start geven de blokjes op mn dashboard aan dat het oliepeil op max staat. Daarna zegt ie oil ok.

Zodra ik gas geef (wegrijd) begint mn olielampje en het woordje stop te knipperen. Zodra ik rem gaan ze uit maar als ik stilsta of optrek beginnen ze te knipperen. Als ik hard optrek branden ze continue. Als ik met constante snelheid rijd, dan zijn ze uit of knipperen ze af en toe.

Mn oliepeil is ok.

Bijkomend dingetje. als ik op een constante snelheid rijd en het lampje is uit en ik zet mijn achteruit verwarming aan dan werkt dat goed. Geef ik dan gas en gaat mn olielampje branden dan gaat ook meteen mn achteruit verwarming uit.

Is dat een ingebouwde veiligheid dat zodra mn olielampje en het stoplampje aanschiet dat de verwarming uitgaat of heb ik last van een storing?

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

Patrick van der Linden

matthew

Als je olie lampje brand zou ik nooit doorrijden,want het kan zijn dat jeoliepomp te weinig drukleverd als je dan lang doorrijd rijd je alles in puin.

Je hebt 1oliedruksensor volgens mij voor tegen je blok geschroefd ik zou deze vervangen,en ik weet niet hoe lang je olie erin zit maar dat kan ook de oorzaak zijn dat deze te dik is en zo geen goede druk.

Ik zou daar dus es mee beginnen.

En dat in combi van je achterruit dat weet ik niet het is in iedergeval geen ingebouwde veiligheid.

(misschien ligt het wel aan de klokkenpaneel,maar zou toc eerst doen wat ik hierboven zei)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev