Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef100

Spiraal lampje: ben toch bang dat het de benzinedrukregelaar is die niet goed meer is en af en toe kuren geeft.
Stotteren : vaak als de motor al begint in te houden is het al te laat en is de motor al zodanig vervuild , dit los je niet meer op door de EGR klep af te doppen, je inlaatkleppen zijn zodanig verroet /verkoold dat deze niet goed meer afsluiten. 

MBa

Ik heb precies het zelfde probleem..
Nu is mn EGR-Klep vervangen en mn benzinedruk geregelaar.. Alleen hadden ze bij Renault 1 probleem.. de klep word niet meer gemaakt, en ze hebben een by-pass er in gemaakt..

Paar maanden verder weer het zelfde probleem..
Nu hebben ze de tempratuur-sensor vervangen..
Maar bij een koude motor start hij prima, bij een warme motor maakt ie heel wat minder toeren, tot bijna niet..

Iemand een idee??

Rohald

Ik heb ook een 2.0 V16. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vorig jaar had ik mijn EGR-klep al afgesloten (en is ondertussen al 2x door de APK gekomen).
Helaas was het in april weer raak. We gingen een dagje naar Antwerpen en halverwege begon de auto in te houden op de snelweg. Het leek net alsof hij uit wilde vallen.
Met de voet van het gaspedaal en daarna weer rustig optrekken kwam ik door die zenuwslopende momenten heen. Echter in Antwerpen aangekomen viel hij precies voor het perkeerterrein uit. En ik heb hem met 6x opnieuw starten veilig op een plekje kunnen laten rollen. Op de terugweg nergens last van. Todat we na een ijsje te hebben gegeten bij de MAC, hij gelijk weer uitviel na het starten. ANWB gebeld en die heeft hem uitgelezen: benzinedruk is niet goed.

Heb hem 2 weken later (en regelmatig het storingslampje aan gehad) naar de garage gebracht waar hij uiteindelijk 4 dagen heeft gestaan zonder een oplossing. Ze hadden hem naast een ander megane gezet met dezelfde problemen. Echter had die al € 1000,- bij de dealer neergelegd voor onderzoeken zonder enig resultaat. Totdat iemand op het briljante idee kwam dat er "slakken" gevormd waren in de motor. ("Slakken": ophoping vuile benzine.) Dit schijnt nogal vaak voor te komen bij Renault 2.0 motorblokken.

Klachten: inhouden op snelweg. storingslampje dat ging branden in de file of bij het stilstaan voor het stoplicht. spontaan uitvallen na het starten.
Oplossing: Shell V-Power. Dat reinigt namelijk je motorblok. Heel veel mensen zullen zeggen dat het echt niet werkt. Maar voor een 2.0 is het wonderbenzine.
Resultaat: Heb vandaag voor de 4e keer V-power getankt, en heb sinds de eerste tankbeurt nergens meer last van gehad. Het mooie is zelfs dat de auto er zuiniger op geworden is. Okay, je betaald meer, maar dat haal je er wel weer uit door minder vaak te tanken. En geen geld meer in de dealer of garage te hoeven stoppen.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

nd-photo.nl

Volgens mij kan je nog beter BP Ultimate tanken, BPU is voor zover ik weet echte RON98 benzine, Shell Vpower zou opgewaardeerde RON95 zijn.

Iig blij om te horen dat je problemen weg zijn

matthew

Citaat van: nd-photo.nl op 23 juli 2011, 23:55:31
Volgens mij kan je nog beter BP Ultimate tanken, BPU is voor zover ik weet echte RON98 benzine, Shell Vpower zou opgewaardeerde RON95 zijn.

Iig blij om te horen dat je problemen weg zijn
Dit koptwel idd.
Vpower heeft ook wel goed reinigende krachten,maar bp ultimate is zeker ook een goede oplossing.
(zelf tankte ik voorheen v power,sinds half jaar overgestapt naar bp ultimate).

Rohald

en wat zijn de grootste voordelen van BP ultimate op Shell v-power?

er zit in barendrecht helaas geen BP (Shell zit bij mij aan het einde van de weg). dus de voordelen moeten wel erg voordelig zijn wil ik ervoor omrijden.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

testit

er zijn bij toralin wel een aantal reinigers in het assortiment of het werkt weet ik niet

zoef100

#142
hmmm tank al 1,5 jaar Vpower met de IDE (EGR afgedopt) maar het inhouden bij gas intrappen en stotteren is en blijft gewoon.
spiraal lampje brand heel af en toe bij een stoplicht maar als je het gas iets aanraakt is tie weer uit.
misschien dat de kat dichtzit ? Kan je dit testen ?

S`morgens start tie pas na drie keer de sleutel omdraaien , de rest van de dag doet deze het in 1 keer ?
Verdenk de BDP sensor of temp sensor ?  Misschien iemand een suggestie ?

Als je blok vervuild is dan helpt een Vpower oid echt niet meer. :neen: Er komt namelijk helemaal geen benzine langs  je inlaatkleppen.(direct inspuiting). Wat nog zou kunnen helpen is inspuiten met een reiniger rechstreeks in je inlaat. Beter is het spruitstuk demonteren , reinigen en de inlaatkleppen inspuiten met bv een forte intake cleaner.  
Nog beter maar onmenselijk veel werk is de boel open maken en reinigen, maar het allerbeste die auto zo snel mogelijk wegdoen als deze goed rijd zonder de mankementen.

MBa

Citaat van: zoef100 op 28 juli 2011, 14:45:19
hmmm tank al 1,5 jaar Vpower met de IDE (EGR afgedopt) maar het inhouden bij gas intrappen en stotteren is en blijft gewoon.
spiraal lampje brand heel af en toe bij een stoplicht maar als je het gas iets aanraakt is tie weer uit.
misschien dat de kat dichtzit ? Kan je dit testen ?

S`morgens start tie pas na drie keer de sleutel omdraaien , de rest van de dag doet deze het in 1 keer ?
Verdenk de BDP sensor of temp sensor ?  Misschien iemand een suggestie ?

Als je blok vervuild is dan helpt een Vpower oid echt niet meer. :neen: Er komt namelijk helemaal geen benzine langs  je inlaatkleppen.(direct inspuiting). Wat nog zou kunnen helpen is inspuiten met een reiniger rechstreeks in je inlaat. Beter is het spruitstuk demonteren , reinigen en de inlaatkleppen inspuiten met bv een forte intake cleaner. 
Nog beter maar onmenselijk veel werk is de boel open maken en reinigen, maar het allerbeste die auto zo snel mogelijk wegdoen als deze goed rijd zonder de mankementen.

Mijn temp sensor is vorige week vervangen, daarvoor mijn egr-klep en bezinedruk regelaar in mijn 2.0 v16, maar dat probleem met 3x of meer starten heb ik ook nog steeds..

Ik ga alsnog proberen om BP Ultimate te tanken, kijken wat dat oplevert...
Anders indd meer mensen een suggestie hoe dit op te lossen?

MBa

Citaat van: Rohald op 23 juli 2011, 18:21:45
Ik heb ook een 2.0 V16. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vorig jaar had ik mijn EGR-klep al afgesloten (en is ondertussen al 2x door de APK gekomen).
Helaas was het in april weer raak. We gingen een dagje naar Antwerpen en halverwege begon de auto in te houden op de snelweg. Het leek net alsof hij uit wilde vallen.
Met de voet van het gaspedaal en daarna weer rustig optrekken kwam ik door die zenuwslopende momenten heen. Echter in Antwerpen aangekomen viel hij precies voor het perkeerterrein uit. En ik heb hem met 6x opnieuw starten veilig op een plekje kunnen laten rollen. Op de terugweg nergens last van. Todat we na een ijsje te hebben gegeten bij de MAC, hij gelijk weer uitviel na het starten. ANWB gebeld en die heeft hem uitgelezen: benzinedruk is niet goed.

Heb hem 2 weken later (en regelmatig het storingslampje aan gehad) naar de garage gebracht waar hij uiteindelijk 4 dagen heeft gestaan zonder een oplossing. Ze hadden hem naast een ander megane gezet met dezelfde problemen. Echter had die al € 1000,- bij de dealer neergelegd voor onderzoeken zonder enig resultaat. Totdat iemand op het briljante idee kwam dat er "slakken" gevormd waren in de motor. ("Slakken": ophoping vuile benzine.) Dit schijnt nogal vaak voor te komen bij Renault 2.0 motorblokken.

Klachten: inhouden op snelweg. storingslampje dat ging branden in de file of bij het stilstaan voor het stoplicht. spontaan uitvallen na het starten.
Oplossing: Shell V-Power. Dat reinigt namelijk je motorblok. Heel veel mensen zullen zeggen dat het echt niet werkt. Maar voor een 2.0 is het wonderbenzine.
Resultaat: Heb vandaag voor de 4e keer V-power getankt, en heb sinds de eerste tankbeurt nergens meer last van gehad. Het mooie is zelfs dat de auto er zuiniger op geworden is. Okay, je betaald meer, maar dat haal je er wel weer uit door minder vaak te tanken. En geen geld meer in de dealer of garage te hoeven stoppen.

Maar wat heb je er verder aan gedaan?

testit

Iets dergelijks laatst meegemaakt bdp sensor vervangen door omstandigheden 2 dagen stroom eraf geweest
resutaat gasklep waarden weg blijkt een bekende bug in de software te zijn,na opnieuw programmeren
van de referentie waarden loopt de auto weer als nieuw, dit was een 1.6 16v grand scenic .Dit was in feite
een fabricage fout want de eeprom mag natuurlijk nooit de basis instellingen kwijt raken.

Rohald

Citaat van: MBa op 29 juli 2011, 16:32:35
Maar wat heb je er verder aan gedaan?
niets eigenlijk. alleen maar v-power getankt.
de garagehouder heeft wel nog een reinigingssmeersel in de benzinetank gegooid, maar dat was dus 4 tankbeurten geleden.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Dré

Hebben jullie het toevallig over dit lampje????



Dit storingslampje ging bij mij ook branden, maar alleen als ik de 130 km aantikte.
Als ik richting de 80 km per uur ga houd die een beetje in, zodra ik harder ga is het weg??
Mégane Scénic 2.0 8V

Rohald

@ Dré: Ik had hetzelfde probleem op de snelweg. Hij ging branden en inhouden (alsof hij spontaan uitviel), gas los en laten inzakken en dan weer bijgassen deed het elke keer weer verdwijnen.

zal morgen ff kijken of ik een goede foto kan plaatsen (is wel zo handig als het duidelijk is waar het over gaat)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Rohald

2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev