Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Denman

Vandaag kan ik als het goed is mijn cabriootje weer ophalen en moet het probleem opgelost zijn. Ze hebben de hogedruksensor/regelaar of zoiets vernieuwd. Vanmiddag maar eens ff checken. Deze ochtend gaan ze er nog even mee proefrijden en als het lampje dan niet meer gaat branden zou het probleem opgelost moeten zijn. Laten we het hopen, want begin er nu toch wel genoeg van te krijgen :)
mzzls Dennis.

martl20

Afgelopen zondag kreeg ik ook de storing met de spiraal op mijn 2.0ide motor :(.
Ik was onderweg naar zandvoort en stond even 5minuutjes voor een stoplicht te wachten. Vervolgens ging bij het optrekken de motor inhouden wanneer deze boven de 3000 toeren draaide. Het spiraaltje ging direct branden en toen ik wilde omkeren om terug naar huis te gaan viel de motor ook uit. De motor kwam niet meer boven de 3000toeren uit, daarom heb ik op de snelweg naar de 120 opgetrokken en vanuit z'n vijf terug geschakelt naar z'n drie en even hoog in toeren gehouden. Dit werkte en heb toen de hele rit naar huis de auto in hoog toerental gehouden.
Ik heb van mijn automonteur te horen gekregen dat ik een toevoeging bij de benzine moet doen met injector reiniging.

Iemand nog verder simpele tips.


matthew

heb elder beschreven wat je moet doen bij ide motor.

Maar als je een opgeslagen storing hebt eerst laten uitlezen bij de dealer en de foutcodes meevragen


We hebben er deze week alweer 3 gereinigd.(ervaren monteur laten doen!!!)
Fuel treatment in gastreatment in de benzine tank toevoegen
Motorflush 2 bussen bij de olie toevoegen
Gastreatment laten opzuigen via een vaccumslang na het smoorklephuis,
als dit gedaan is olie aftappen en nieuwe olie en oliegilter monteren en je benzinedrukregelaar vervangen en je brandstofdruksensor vervangen.

Als storing ook met egr erbij zit kan het zijn dat je die ook moet vervangen en de inlaat moet reinigen.

MOcht er nadit nog steeds je problemen niet zijn opgelost zou je cilinderkop eraf moeten om alle kleppen los te reinigen

Denman

Nou, denk je dat alles vervangen is en dat de problemen nu eindelijk zouden moeten zijn opgelost, dient het volgende probleem zich weer aan. Nadat het lampje van de electronische storing telkens aanging, is de brandstofverdeler vervangen, de sensor is vervangen en de hogedrukregelaar is vervangen. Ik de cabrio weer opgehaald, mee naar Utrecht gereden, niks aan het handje, totdat ik moest keren in een straat in Utrecht en het lampje weer aanging. Terug naar de garage (afgelopen dinsdag), denken ze dat ze met het vervangen van de onderdelen de kabels hebben verbogen/beschadigd, dus gaan ze de kabelboom vervangen. Rijd ik gisteren naar huis vanaf mijn werk, gaat het luchtverontreinigingslampje branden en dat blijft nu branden.

Iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is? Misschien kan ik dat dan tegen de monteur zeggen zodat ze het nu wel een keertje in 1x kunnen oplossen.

Alvast bedankt.
mzzls Dennis.

Denman

Citaat van: Denman op 28 mei 2009, 09:06:48
Nou, denk je dat alles vervangen is en dat de problemen nu eindelijk zouden moeten zijn opgelost, dient het volgende probleem zich weer aan. Nadat het lampje van de electronische storing telkens aanging, is de brandstofverdeler vervangen, de sensor is vervangen en de hogedrukregelaar is vervangen. Ik de cabrio weer opgehaald, mee naar Utrecht gereden, niks aan het handje, totdat ik moest keren in een straat in Utrecht en het lampje weer aanging. Terug naar de garage (afgelopen dinsdag), denken ze dat ze met het vervangen van de onderdelen de kabels hebben verbogen/beschadigd, dus gaan ze de kabelboom vervangen. Rijd ik gisteren naar huis vanaf mijn werk, gaat het luchtverontreinigingslampje branden en dat blijft nu branden.

Iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is? Misschien kan ik dat dan tegen de monteur zeggen zodat ze het nu wel een keertje in 1x kunnen oplossen.

Alvast bedankt.

Ben er al achter wat het is, het schijnt dat het elektronische storingslampje en het luchtverontreinigingslampje met elkaar in verbinding staan en ze hadden laatst in de gerage de storing niet gewist, dus is niets aan de hand. 8 mei gaat de cabrio gewoon naar de garage voor de vervanging van de kabels.
mzzls Dennis.

Liebherr-machinist

#110
die van mij doet het weer laatste keer brandstof drukregelaar vervangen en de sensor voor de zekerheid en nu loopt hij als een zonnetje.
dit was voor mij de oplossing
cilinderkop met de hand schoomgemaakt plus kleppen,
brandstofdrukregelaar en voeler vervangen.
alles bij elkaar had rond de zeshonderd euro gekost hadden we alles van te voren geweten,
zaterdag 300 km gereden zonder problemen
IEDEREEN BEDANKT VOOR DE TIPS

matthew

Graag gedaan en mocht er weer iets zijn in de toekomst ben je altijd welkom om de vraag hier te stellen.

Denman

Gisteren de cabrio weer opgehaald, de gehele bekabeling tussen sensoren enz. is vervangen (gratis) en heb er nu 2 dagen mee gereden en het lampje is nog niet aangegaan. Zou het nu eindelijk gerepareerd zijn??? Let's hope.

Verder iedereen bedankt die gereageerd heeft, want daardoor wist ik zelf ook wat er aan de hand zou kunnen zijn en ben ik er nu ook achter dat de garage waar ik de cabrio naartoe heb gebracht heel erg goed werk levert.

mzzls Dennis.

matthew

Dat is mooi en hoop ook voor je dat je weer fijne kilometers met je bolide kan maken.

Denman

Helaas, ik was te vroeg met juichen. Afgelopen vrijdag reed ik naar huis en ja hoor, het beruchte oranje lampje ging weer branden. Bij het stoplicht even de moter uitgezet, weer gestart, lampje was uit, maar nadat het groen werd en ik weg wilde rijden, begon de auto te stotteren, op het dashboard ging het rode stoplampje en het rode moterlampje branden en stopte de moter. Ik heb hem nog een straatje in gekregen en uitgereden op een parkeervak, waarna de renault dealer de auto heeft meegenomen. De cabrio staat nu in de garage en ze gaan uitzoeken wat het nu weer is. Als het meezit krijg ik morgen een berichtje van de garage. :(
mzzls Dennis.

matthew

dat is inderdaad flink balen,en niet leuk auto rijden meer zo.

Ben benieuwd wat er uitkomt

Denman

Net de garage gebeld, schijnbaar is nu de brandstofdrukmeter achterin de auto bij de benzinetank. Die schijnt nu kapot te zijn, ze hebben een nieuwe besteld en gaan ze morgen plaatsen en als dan de druk niet meer wegvalt waardoor de auto gewoon niet meer vooruit komt, dan zou die weer goed moeten rijden.
mzzls Dennis.

Denman

Citaat van: Denman op 18 juni 2009, 15:48:24
Net de garage gebeld, schijnbaar is nu de brandstofdrukmeter achterin de auto bij de benzinetank. Die schijnt nu kapot te zijn, ze hebben een nieuwe besteld en gaan ze morgen plaatsen en als dan de druk niet meer wegvalt waardoor de auto gewoon niet meer vooruit komt, dan zou die weer goed moeten rijden.

Helaas bovenstaande is het ook niet. Ze weten niet waar het aan ligt, dus nu blijft de cabrio t/m maandag bij de garage staan en als dan maandag de monteur terugkomt van vakantie, die er elke keer nog aan heeft gewerkt, gaat de zoektocht weer verder. Ga maar eens zoeken naar een andere auto, want zo heb ik er ook niet veel plezier van.  :? ;( :neen:
mzzls Dennis.

janvess

Ik volg je al een tijdje met je problemen op het forum. Ontzettend vervelend als je niet op je auto kunt vertrouwen. Ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij mij werd door de garage ook het vervangen van een gedeelte van de kabelboom geadviseerd. Er is geen geval gelijk natuurlijk, maar lerend uit jou ervaringen kan ik dat maar beter niet proberen. (het is niet gratis).

Ik sta open voor alle tips die ik kan krijgen van jullie. Het valt mij op dat er haast niemand is die een pasklare oplossing heeft.
Wie heeft hetzelfde probleem gehad ? En hoe is het opgelost ?

Ik heb een nieuwe topic aangemaakt, omdat ik denk nog wel even bezig te zijn, met mijn auto op dit forum.
Renault Megane Cabrio Phase II 2002  2,0 16V 147 PK

martl20

Hier ben ik weer, iedereen bedankt voor de tips, ik poste op 26mei probleem met het spiraal lampje en wil even kwijt dat ik tot nu toe geen problemen meer heb ondervonden. Wat ik gedaan heb is injectorcleaner toevoeging gebruikt en alleen nog maar Vpower getankt, ook probeer ik de motor nu wat hoger in toeren te houden, kheb het idee dat deze motor dat gewoon prettiger vind. Nu moet ik zeggen dat ik elke dag 80km woonwerkverkeer heb en ik nooit in de file sta dus altijd flink kan doorrijden.
De keer dat ik problemen kreeg was dat ik een week lang meerdere korte ritten maakte.
Nadeel is dat ik nu iets duurder tank en tussen de 0.5-1.0l meer verbruik op de 100km.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev