Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Florian

Nou hier dezelfde problemen...(zie ook mijn oudere berichten)...
Heb het nu wanneer ik stil sta, als ik optrek stottert hij licht en daarna verdwijnt het probleem. Gekke is dus dat ik vorig jaar het had tijdens het rijden...
vorige keer hebben ze benzinedrukregelaar vervangen. Gekke is ook nog eens dat ik hem laatst heb laten checken en dat er toen geen problemen zijn gevonden.
Ik gooi er eens in de zoveel tijd Forte of een ander schoonmaakmiddel in en tank constant eur95 excellium.
Iemand enig idee wat het dan kan zijn?

freek

uit laten lezen. kan ecg klep zijn maar ook best onsteking mechanisme wil ook wel eens haperen :D
only men of stihl

matthew

ide motoren vervuilen als er veel kleine stukken meegereden worden,en als ze niet regelmatig met warme motor even goed uitgelaten worden.Dit is voor deze motoren noodzakelijk.(dus af en toe in de week een goed stuk gas geven)

Klaas

#18
EGR klep laten vervangen.. als de benzine druk regelaar al vervangen is dus.. En inderdaad af en toe goed op zijn staart trappen..
Vorig jaar reed in 40 kilometer naar mijn werk en veel snelweg.. nooit problemen.. nu woon ik dichterbij mijn werk en heb rij ik veel korte stukken en vaak problemen..

wat er bij mijn motor moet gebeuren:
-nieuwe benzinedrukregelaar
- reinigen EGR klep
- nieuwe bobines..

komt vaak voor..dus laat hem daar op nakijken.

Denman

Hmm, waarschijnlijk bij mij dus ook het geval. Mijn benzinedrukregelaar is vorige week vervangen, maar de dag erna begon weer het lampje te branden en lijkt het of de megane inhoudt. Donderdag gaat ie weer terug en dan hoop ik dat ze het nu wel in 1x op kunnen lossen.
mzzls Dennis.


matthew


Denman

Citaat van: Florian op 10 februari 2009, 17:46:51
kost zo'n kleppie?

Ben ik ook wel benieuwd naar wat zo'n EGR klep kost. Iemand enig idee?
mzzls Dennis.

subzero

Ik "denk" dat dit het nummer is? (ben niet zeker) 8200211431 hier te koop a 99.44 klik

Fabrikant is toch vaak pierburg ofzo klik (klik op 'pierburg online')

Wat plaatjes klik klik (diesel?)


Liebherr-machinist

hallo ik heb het zelfde probleem heb hem uit laten lezen hier kwam uit egr klep en benzine druk regelaar kosten bij elkaar rond de 450 euro (dealer onderdeel) vandaag auto op gehaald en probleem niet verholpen iemand enig idee ecu is niet gereset

matthew

zijn die 2 onderdelen ook vervangen?

En anders moet je de motor laten reinigen met motorflush niet zelf doen.Bij ide motoren wordt er op een andere manier gereinigd.


Liebherr-machinist

#26
ja de onderdelen zijn vervangen,
Enig idee wat dat gaat kosten en waar ik dat kan laten doen?
heeft er toevallig ook iemand ervaring met het reinigen van de injectoren en zou dit helpen dit probleem op te lossen.
wordt er behoorlijk gek :? ;( >:( van auto heb nu al zo'600 euro aan nieuwe onderdelen maar probleem blijft.
egr klep , bobine en benzine drukregelaar zijn vervangen.

matthew

Gewoon bij dealer en je kunt bij de dealer.Of een anders garage bedrijf wat ook gespecialiseerd is met forte producten

M@ttie

Om de motor goed schoon te krijgen (koolafzetting op de inlaat kleppen) zal de cilinderkop toch echt gedemonteerd moeten worden, met alleen een forteetje ga je het niet redden!!
Ook is een ander groot probleem de benzinedruk sensor als deze door een storing in het inspuitsysteem een druk hoger dan 150bar krijgt te voor duren kan je m weggooien...
Dat van die 150 bar en dan sensor stuk komt rechtstreeks van T.O.D van renault NL....
Heeft ons op 1 auto 4 druksensors gekost en een hoop  >:( ....
Nadat de storing opgelost was bleef de druksensor ook heel!!!  o-)
Dat IDE verhaal is gewoon drama, tenzij je lekker kilometers maakt met zo'n motortje dan rijd die heerlijk...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

@Mattie,wij hebben ook zo'n probleem gehadmet een ide en samen met Renault Nederland techline,deze motor d.m.v. forte gereinigd maar niet zomaar in de tank of bij de olie iets gooien nee via vacum slang op laten zuigen beetje bij beetje hier ben je dus wel even mee bezig en dan ook iets toegevoegd bij olie en tank en als alles zo is gedaan nieuw olie en oliefilter.

Dus niet bij voorbaat zeggen dat perse de kop er af moet,want dan heb je ook alleen de cilnderkop schoon en niet het onderblok.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev