Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

M@ttie

Als je koppaking lek is zal je inderdaad compressie verlies hebben...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

hastikke bedankt voor de informatie die tot nu toe gegeven is en ik gaat van het weekend maar weer sleutelen en dan zullen we het pas weten .
Ik laat het in iedegeval weten of het gelukt is

matthew

laat maar weten en succes ,ik zeg ook niet persoonlijk dat je een beunhaas bent maar zo wordt er vaak geadacht dan.
Ik kan je ook helemaal niet beoordelen vanachter een pc,dan zou ik toch eerst wat werk van je moeten zien.

Dat ze zeggen dat je zuigerveren slecht zijn is,kan na een compressietest zijn maar dan raad ik je aan om de motor te laten reinigen dan wordt dit ook meegepakt en opgelost,want je hebt nu alleen de cilinderkop schoongemaakt terwijl het probleem zich ook deels in het onderblok zal bevinden,en daardoor ook sensors kunnen sneuvelen en dat zijn de 2 sensors.

Liebherr-machinist

#93
heb vandaag de auto opgehaald nog even met de chef montuer staan praten , die zij dat het een sensor en een klep op de injectoren rail zijn , en wat betreft de zuigerveren dit kwam bij hem op in zijn hoofd omdat er wiite rook uit de uitlaat kwam en dit zoet ruikt , toen ik vroeg of dit ook de koppakking kon zijn omdat ik de kop eraf heb gehaald en misschien iets fout gedaan heb , Weet je wat meneer toen zij "dit hadden ze mijn ook wel mogen vertelen want dan had ik gelijk koppakking gezegd" en matthew ik neem het ook niet persoonlijk op wees maar niet bang .morgen begin ik heb vandaag al het gereedschap weer geleend wat we op de zzak niet hebben dus sleutelen maar.
Is er toevallig iemand die weer of je de druksensoren ook zelf door kan meten door middel van een multimeter (welkewaardes enzo) zodat ik dit zelf ook kan controleren , ikzelf zit er aan te denken dat er een temperatuur sensor uit ligt ,dit omdat ik het idee had dat toen ik de motor op bedrijfstemperatuur liet komen de koelvin niet aan sloeg (of niet aan kon slaan omdat de juiste temperatuur nog niet was berijkt) maar de motor wel uit door de storing .
ik heb begrepen van onze eigen chef monteur dat als de temp sensor kapot is de drukregelaar niets doet omdat de temperatuur koud blijft (alleen loopt de meter in de kockpit wel op?

Liebherr-machinist

heren nog even een vraagje ik heb op 113000 km mijn distributieriem vervangen, nu zegt de renault dat als je je kop erafhaalt je de distributie riem moet vervangen km stand is nu 130000 wat is jullie ervaring laten zitten of gelijk meenemen ???

M@ttie

als het me eigen auto zou zijn zou ik m laten zitten....
op me werk zou ik m vervangen , garantie technisch...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

heb de kop eraf gehaald vandaag en het was de koppakking en niet de zuigerveren , monteur zij dat hij op olie liep maar er zaten resten koelvloeistof op de zuigers .Heb het ook nog met een beetje diesel nageken of het op de zuigers bleef liggen en dat dee het ook .morgen de kleppendeksel weer terug en dan maar hopen

M@ttie

Citaat van: matthew op 24 april 2009, 00:03:26
Dat ze zeggen dat je zuigerveren slecht zijn is,kan na een compressietest zijn maar dan raad ik je aan om de motor te laten reinigen dan wordt dit ook meegepakt en opgelost,want je hebt nu alleen de cilinderkop schoongemaakt terwijl het probleem zich ook deels in het onderblok zal bevinden,en daardoor ook sensors kunnen sneuvelen en dat zijn de 2 sensors.

Doe voor de zekerheid ook nog even wat matthew zei, ivm zuiger veren die vast kunnen gaan/zitten!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

auto is ddod denk ik na te hebben gestart begon deze te roken op het uitlaatsspruitstuk , ik dacht aan het kleppendeksel dat er olie uit kwam en op het spruitsuk liep dus ik begon weer te sleutelen maar tot mijn schrik zag ik dat er olie in mijn luchtfilterhuis ,egrklep , inlaatspruitstuk en op de kleppen stond (deze olie stond tot de rand van de inlaatkanalen olie was wel puur olie geen koelvloeistof gemengt wat kan ik fout hebben gedaan????

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Liebherr-machinist

dit zou dus betekenen dat mijn olie kanalen verstoptzitten of kan ik nog geluk hebben en is het iets anders waardoor de carter ventilatie niet goed funktioneert , zelf heb ik het idee dat de olie via de olie afscheider dit is toch onderdeel van de carter ventilatie) naar mijn gashuisklep wordt geblazen en vandaar uit terug de cilinders in en een beetje naar het luchtfilterhuis. wat zal een compleet blok revisatie kosten of een ander blok bijvoorbeeld een f7r of zal dit niet gaan in een auto met een f5r blor

matthew

je kabelboom wordt dan ook compleet anders.

Maar heb je je olie en oliefolter ook vervangen na het demonteren van je cilinderkop want dan komt er ook van alles uitgelopen en diend dit ook ververst te worden.

Liebherr-machinist

ja dat is het stomme , maar ik ga de kop eraf halen en kijken of ik iets kan vinden , iemand een idee of ik kan controleren of de oliekanalen niet verstopt zijn ???

Liebherr-machinist

hallo,
probleem van de carterventielatie is opgelost was gewoon een kapotte momentsleutel l- die gaf 20nm aan terwijl ik er nog lang niet was.
Nu het volgende heb nog steeds last van een storings lamje en een motor die uitslaat, dingen die ik heb gedaan zijn:
* kop schoongemaakt(grondig)
* brandstofdrukregelaar vervangen
* bobine vervangen
* egr klep vervangen
* luchtfilter vervangen
* alle sensoren die ik door kon meten doorgemeten waardes zijn correct
* uitlaten lezen storingscode df089 (brandstofdruk sensor en regelaar volgens de dealer)
het probleem treed op zodra de motor warm wordt (bedrijfstemp) gaat het storingslampje aan begint de motor te smoren en slaat af 1 sec nadat lampje stop gaat branden, ikzelf heb het idee dat de koelvin niet aanslaat maar weet dit niet zeker aangezien ik niet weet wanneer deze aan moet slaan.
De eerste keer dat dit gebeurde was in februarie in de file, dus dit lijkt er op dat het iets met de koeling te maken heeft wie weet of ik de koelvin door kan verbinden en hoe zodat ik kan uitsluiten of het de vin is, de koelvloeistof temperatuur sensor kan ik wel door meten maar weet de waarde niet en de temperatuur niet maar kan dit met elkaar te maken hebben.
Heb het systeem wel goed ontlucht.
wie heeft er nog ideen

Denman

Mijn cabrio staat ook weer bij de garage, het storingslampje blijft (af en toe) branden. Drukregelaar en sensor zijn al vervangen, maar blijken toch niet de oplossing te zijn. De monteur heeft vandaag vrij en mijn auto meegenomen, gaat er een paar keer mee rijden met de laptop eraan en als dan de storing erin komt ff checken wat het precies is. Hij had het over een hogedruk sensor of zoiets (weet het niet meer precies). Mocht het dat zijn, wordt die vervangen en als dan de andere sensor niet vervangen had hoeven te worden, wordt het bedrag daarvan in mindering gebracht op de prijs van het andere onderdeel. Als het meezit krijg ik morgen weer bericht van de garage.

mzzls Dennis.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev