Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liebherr-machinist

Zo na een weekendje sleutelen zit de motor weer in elkaar , met knikkende knieen auto gestart  (blijft spannend of je alles goed hebt gedaan) tijdens testritje geen problemen , alleen toen ik nog even onder de kap ging kijken kwam ik tot de ontdekking dat hij brandstof lekt ;( ben ik #$%@^&^%$ vergeten om nieuwe ringetjes op de injectoren te doen ,  l- :? 8)7 kan ik weer op mijn knieen om dat gereedschap te lenen (of zijn die dingen universeel om de injectoren er uit te halen ). maar goed tijdens test rit reed de auto beter en kwam ook de storing nog niet terug .
Als de injectoren weer goed zitten een groter test ritje en dan horen jullie meer.

M@ttie

als je ze er al uit hebt gehad moet het de 2e keer redelijk makkelijk gaan dus moet geen probleem zijn, bestel ook gelijk even die stale klipjes erbij waarmee je injectors aan je rail geklikt zitten...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

de hele moter zit weer in elkaar injectoren zitten weer goed vast .
test rit gemaakt en wat denken jullie probleem bleek opgelost auto reed heerlijk totdat ik stopte onder de motorkap ging kijken of alles goed was (zoals geen brandstof lek en koelvloeistof pijl aangezien die altijd iets zakt nadat je de koelvloeistof eruit gehaald hebt , ik stap in de auto storingslampje ging aan en het leek wel of de auto op drie cilinders liep 2 seconde later viel de motor in de veiligheidsloop en viel in zijn geheel uit , na het starte binnen een seconde weer lampje aan en motor uit . dit probleem blijft terug komen. iemand nog een idee wat dit kan zijn (en laten we dan gaan denken zonder ide motor ) ik zelf heb het idee dat dit iets heel ###ligs is , maar heb weinig zin om er nog veel geld in te stoppen zit al voor 1100 euro aan onderdelen in. er zit wel een zeer gammel stekkertje aan de injectoren vast ,maar kan dit problemen geven bij alleeen een warme motor? probleem dot zich namelijk alleen voor bij warme motor!!
heb onderhand mijn gehele kop gereviceerd

M@ttie

zal vermoedelijk wel een druksensor of brandstof drukregelaar zijn, misschien eerst maar even uitlaten lezen want anders wordt het duur gokken denk ik!!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

Ik gaat zowieso maandag een afspraak maken om een diagnose te stellen en dan hoop ik inderdaad dat het de brandstofdrukregelaar is want die heb ik pas vervangen , dan kan de renault er toch gratis een nieuwe inzetten .
ps waarom mag ik niet het mannelijke geslachtdeel gebruiken in een normaal nederlands woord?????

M@ttie

Vraag ook even om een printje van de storing zodat we eventueel nog even mee kunnen denken... Y
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist


Liebherr-machinist

nog even een vraagje voor de slimmerikken ,
heb net nog even onder de kap gekeken , wat mijn opviel was toen de motor eenmaal op bedrijfstemperatuur was het koelvloeistof niveau tot boven max steeg ong 2 cm (dit terwijl ik hem gevuld heb tot 1 cm onder max?) en dat de koelvin niet aansloeg, maar de motor ging op dat moment wel rot lopen en na een paar sec viel hij uit????
weet niet of dit wat met elkaar te maken kan hebben .
De auto gaat sowieso donderdag aan de computer bij de renault dealer (maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n hoge pet van op , want als er geen storing is dan weten ze het ook niet)

M@ttie

Je koel ventilator zal toch eens in moeten slaan anders gaat het niet goed komen, heb je m wel goed ontlucht!!!!
En de koelvloeistof stijgt altijd als de motor warm wordt...

En dan wil ik nog even wat over de dealer zeggen...

Als er geen storing in zitten zullen ze toch verder moeten zoeken he, de dealer heeft ook geen glazen bol waar ze in kunnen kijken!!!
Overweeg anders eens om naar een andere dealer te gaan...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

#84
ja dat is waar (maar vroeger hadden ze ook geen glazen bol en geen computer en toen konden de heren monteurs wel veel problemen oplossen uit het hoofdje ik bedoel het lijkt tegenwoordig wel of ze alleen computer storingen op kunnen lossen en kwa mechanica er geen kaas van hebben gegeten  ;)en daar bedoel ik niet alle monteurs mee voordat ik ruzie krijg hierzo o-) ), maar hoe verder ze zoeken, hoe meer geld het gaat kosten. En aangezien er al 1200 euro in mijn auto zit terwijl hij nog steeds niet gemaakt is zit ik niet op nog meer kosten te wachten.....
En we willen ook eigenlijk naar de dealer in Leidschendam gaan omdat ze daar veel behulpzamer overkomen en ook tips geven over wat we zelf kunnen doen om kosten te besparen, maar het probleem is dat mijn auto niet zover kan rijden...helaas...we zullen zien wat ze donderdag vinden, of niet
en wat de koelvin betreft ik zal nog even kijken of ik hem goed ontlucht heb , maar voor dat de vin aanslaat slaat de motor af , en dan staat de temp meter halverwege dus op bedrijfstemperatuur

matthew

als je vraagd om alleen uit te lezen wordt een auto ook alleen uitgelezen ,als je vraagd of ze het probleem willen opzoeken van je auto dan gaan ze het probleem  zoeken dit kan in 5 minuten gevonden zijn kan ook 3 uur duren,iedereen denkt er tegenwoordig heel gemakkelijk over soms kost een probleem opsporen tijd en dus geld voor de klant dit is helaas niet anders en daar kan de monteur ook niks aan doen.

Het feit dat jij zelf je cilinderkop hebt gedaan enzovoorts kom jij dus bij de dealer met je probleem aan zeuren en dan wordt er gelijk gedacht 'kijk daar hebben we weer een beunhaas die er niet uitkomt'.
Ik bedoel dit niet rot maar dit is wel een feit uit de praktijk en daarom zullen ze ook vaak zeggen alleen uitlezen en anders afspraak maken of de auto laten staan en dan gaan we zoeken naar het probleem zodra we er tijd voor hebben.

Sorry dat ik het misschien een beetje bot zo zeg maar je moet ook de gedacht van de garage een beetje nagaan.

Liebherr-machinist

#86
dit ben ik wel met je eens alleen de rede dat ik mijn kop zelf heb gedaan is op advies van een dealer i.v.m de kosten (en ik ben geen beunhaas maar kraanmachinist met sleutel ervaring en enig sinds verstand van motor techniek alleen niet van de electronica) , en de eerste keer dat ik om een uitlezing kwam werd er gezegd er zit geen storing in dus is er niets aan de hand!! dan moet je het ook niet gek vinden dat ik het liever zelf probeer op te lossen maar morgen weten we meer ,het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een probleem zit in de koelvin en dat hij daarom in storing springt. en daar komt gelijk mijn probleem ik heb weer geen verstand van die klere computers in di auto's van tegenwoordig.(soms heb ik wel eens heimwee naar mijn kadetje uit 1985 )
ik heb net de auto weggebracht en op tien meter voor de dealer kwam er witte rook uit de uitlaat , l- ;( koppakking naar de klote dealer zit 1 km van mijn huis dus warm was de motor nog niet , nu is mijn vraag stel dat ik met mijn stomme kop de cilinder kop niet goed heb nagedraaid (is mogelijk ben ook maar een mens)kan dit dan niet de oorzaak zijn dat bij de eerste proefrit toen de motor op bedrijfs temp was het storings lampje ging branden omdat een van de cilinders geen goede compressie heeft gehad en daardoor de uitlaatgas waarde niet goed waren. sowieso word hij uitgelezen en word ik morgen gebeld of er wat uitkwam , helaas was er geen montuer meer aan wezig om dit aan voor te leggen , heb het wel op laten schrijven zodat ze weten dat de pakking er uit ligt maar dat het probleem er al was voor dat de pakking er uit ging. wat denken jullie ????
is er eigenlijk wel iemand die het zelfde heeft gehad maar waarvan het probleem is opgelost . want eerlijk gezegt wil ik de auto niet kwijt maar zo langzamerhand denk ik er toch aan om er met de kraan overheen te walsen krijg ik misschien de dagwaarde wel terug ;) ;)

Liebherr-machinist

de storings code is df089
volgens de dealer zijn er twee sensoren kapot en de zuigerveren?????
dit wisten ze binnen een half uur , het feit dat ik de kop er af heb gehaald en dat ik toch echt van mening ben dat het de pakking is werd door hun niet op gereageerd maar door een andere dealer na telefonisch contact werd er gezegd dat dit ook heel goed de koppakking kan zijn .
Morgen haal ik de auto maar weer weg en gaan we weer de kop eraf halen en een nieuwe pakking er in doen , bij de dealer zou me dit 1200 tot 2000 euro gaan kostendus niet zo gek dat ik dit zelf ga doen alleen beter opletten dit keer .
Ik hoop dat er iemand is die wat kan met de storingscode zelf heb ik het idee (met mij nog drie andere universele monteurs dat er verband is tussen de pakking en de storingscode

M@ttie

Ik zou eerst maar eens beginnen met de koppakking en dan verder kijken, klein advies puntje controleer je kop ook even of die niet krom is!!
Controleer ook goed je cilinder wanden, of er geen vreet sporen in zitten...

Waarom denkt de dealer eigenlijk aan zuigerveren of heeft die dat niet aangegeven...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

nou dat is mijn vraag ook wat ik ervan begreep hebben ze hem uitgelezen en ze hebben de witte rook gezien,
ik vermoed ook dat ze misschien een compresseie test hebben gedaan (weet niet zeker heb niet persoonlijk contact gehad met de monteur en toen ik terug belde om dit na te vragen stond ik tot twee keer toe in de wacht en werd de verbinding verbroken) morgen even langs en alles na vragen
maar als de koppakking lek is heb je ook geen goede compressie toch???
kop kijk ik zeker na ben er niet echt bang voor de auto reed nog geen minuut dus heet is hij nooit geworden , maar je weet maar nooit>









EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev