Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denman

Nou, heb nu 2 weken gereden met de cabrio en wat denken jullie... het lampje brand alweer :( Als de motor goed warm is gereden en ik draai de snelweg op, geef wat gas om snelheid te maken, dan lijkt het alsof hij niet genoeg brandstof krijgt en inhoudt en een beetje gaat schokken, meteen daarna gaat het lampje aan. Dinsdag de garage maar weer bellen. Maar even goed afspraken daar gaan maken, want heb inmiddels al dik 600 euro betaald en nog steeds is het probleem niet opgelost.
mzzls Dennis.

M@ttie

Vraag even een printje van de foutcodes zodat we er hier ook eve over na kunnen denken!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

Citaat van: Liebherr-machinist op  9 maart 2009, 20:58:03
heb vrijdag schoonmaak spul gehaald bij renault ,vandaag nog ff gebeld voor de gebruiksaanwijzing.
moet dit via bougie gaten in cilinders gooien en een beetje op de kleppen dan een of twee dagen inlaten werken olie verversen +filter vervangen dan starten en dan moet het probleem weg zijn, zoniet kop eraf en met de hand schoonmaken .
zaterdag weet ik of het heeft geholpen .
garage heeft meerdere 2.0 ide motoren zo gerepareerd kosten rond de 20 euro ik hoop dat het werkt laat dit zaterdag of zondag wel weten .
ben onderhand zo ver dat ik de kop er af gehaald heb , en mijn lieve hemel wat wordt zo'n blok vies van binne nog nooit gezien . even schoonmaken (zit er aan te denken om de kleppen er ook uit te halen)dan in elkaar en bidden maar

Paul

Kleppen eruit halen en opnieuw insluipen zou ik altijd doen.
Heb je van te voren een compressie/lektest gedaan? kan ook zijn dat de zuigerveren vastzitten als hij zo vervuild is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Liebherr-machinist

ja compressie test laten doen kwam niets uit ,vond ik wel vreemd aagezien hij goed vuil is/was(ben al een heel eind)
maar toen ik goed naar de kop (van onder ) keek zag ik tot mijn verbazing dat je de injectoren niet kon zien zitten door de roetaanslag dit kan verklaren waarom de ide motoren slechter gaan lopen .
moet alleen op zoek naar een andere kop bout aangezien de vorige eigenaar (of een buenhaas) een bout doorgedraaid had en ik deze uit moest boren enig idee wat dit gaat kosten ??
ik laat weten of mijn probleem de opgelost is

M@ttie

Ik zou zowieso alle kopbouten vervangen want het zijn rekbouten als ik me niet vergis!!
Met een cilinderlektest kom je vaak meer te weten dan met een compressie test!!

Die IDE motoren gaan vaak mank lopen door dat de kleppen lekken omdat hier roetaanslag op komt wat vervolgens weer inslaat in de klepetels.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

het zijn gelukkig geen rekbouten en gelukig zijn alle tests goed doorlopen , ben alleen benieuwd wat die bouten kosten (als ze niet duur zijn dan gelijk allemaal)

LKW

Setje rekbouten koste mij €27,50 (ongeveer 1,5 jaar geleden)

matthew

kleppen inderdaad even eruit en schoonmaken en opnieuw inschuren.
Uitboren en nieuw draad tappem als je het zelf kunt kost het je alleen de juiste tapset.
Ik zou ook wel nieuwe kopbouten gebruiken.

M@ttie

Citaat van: Liebherr-machinist op 29 maart 2009, 15:29:17
het zijn gelukkig geen rekbouten en gelukig zijn alle tests goed doorlopen , ben alleen benieuwd wat die bouten kosten (als ze niet duur zijn dan gelijk allemaal)

welke tests heb je door lopen dan???
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

cilinderlektest en een compressie test laten doen ben er zelf niet bij geweest helaas.


en matthew gellukkig kon ik de kop van de bout eraf boren zodat de ik de rest er met een tang eruit kon draaien
maar ik denk dat ik ook nieuwe bouten ga halen , alleen ff kijken wie de goedkoopste levert

Liebherr-machinist

Citaat van: Liebherr-machinist op 29 maart 2009, 22:17:36
cilinderlektest en een compressie test laten doen ben er zelf niet bij geweest helaas.


en matthew gellukkig kon ik de kop van de bout eraf boren zodat de ik de rest er met een tang eruit kon draaien
maar ik denk dat ik ook nieuwe bouten ga halen , alleen ff kijken wie de goedkoopste levert
zijn trouwens wel rekbouten maar vallen nog binnen de marge.

Liebherr-machinist

ja ik weet het zelf nog had het in het begin alleen verkeert gelezen ;)
maar voor de duidelijkheid het zijn rekbouten maar ze vallen binnen de marge voor hergebruik  Y
dit heb ik uit het werkplaatshandboek

M@ttie

gemiddeld kost een cilinderkop bout bij renault tussen de 5 en 7 euro dus ja, wat ga je doen he.
ik zeg vervangen maar ik kan niet in jou portomonee kijken gelukkig!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

subzero

Op Hbase zal het voor 10 bouten ongeveer € 30 zijn zonder btw. ;) (weet het type van liebherr niet precies)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev