Advertenties


Cilinderkop wisselen

Gestart door Scum, 26 november 2008, 14:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Scum

Heb onlangs een gereviseerde cilinderkop op de kop kunnen tikken   8)7 8)7, welke na het reviseren zo'n 3000 kilometer heeft gelopen. Nu weet ik niet wanneer de mijne voor het laatst is gereviseerd en / of deze uberhaupt al ooit is verwisseld. Heb nu meer dan 250.000 op de teller en heb de kop maar uit voorzorg voor een prikkie kunnen kopen.

Nu mijn vraag, wat is wijsheid en wat zijn de kosten. Zelf heb ik geen ervaring met het wisselen van een cilinderkop. Wat komt hier dus allemaal bij kijken en wat zijn de kosten om dit uit te besteden en wat ben ik qua materiaal allemaal nog nodig?

Ik dacht zelf aan rekbouten en diverse pakkingen. Bij een belletje naar de garage zeggen ze dat de bouten 20 euro ex btw kosten en de pakkingen (koppakking, inlaatpakking, uitlaatpakking, kleppendekselpakking, een keerring en kleprubbers) 90 euro ex btw.

Tips, ideeen, voorstellen?

matthew

er komt nog een distributie set bij en dan zou ik ook de waterpomp meennemen als dit niet onlangs is gebeurd,en dan de pakkingset en de kopbouten en dan nog koelvloeistof en nieuweolie en oliefilter.

Maar als er nog geen aanleding voor is zou ik het niet doen,en voor je de andere monteerd zou ik hem toch eerst even na laten kijken en niet blind vertrouwen op iemand die zegt dat die pas gereviseerd is.

Scum

Distributieset is nog niet zo lang geleden. Vorig jaar geloof ik. Waterpomp heb ik geen idee van wanneer dit is gebeurd.

Was ook nog niet van plan om het te verwisselen. Me auto heeft nu zo'n 287.000 op gas gelopen en hij doet nog wel aardig vind ik. Voordat ik de kop wil wisselen had ik nog even de olie 0W40 met oliefilter willen plaatsen en een benzinefilter en interieurfilter + injectiereiniger door de benzine.

De auto heeft vanaf 2004 een beetje achterstallig onderhoud opgelopen (door vorige eigenaar).

matthew

Ik zou nooit een d riem herplaatsen de rek is er uit.
En ik hoop 10w40 want 0w40 is wel erg dun,tegenwoordig gaat er bij renault standaard 5w40 in

Scum

waar had ik dan gelezen dat 0w40 beter was  :? :?

wat maakt dan het verschil of ik 5w40 of 10w40 gebruik? En is er eventueel nog een speciaal merk wat beter is? Castrol is de hoofdprijs..

matthew

hier nergens verwacht ik zo.
Bij bmw kan dit nog wel eens voorgeschreven worden bv m3 geloof ik 0w60

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev