Advertenties


Gasklep schoonmaken

Gestart door BenZ, 26 november 2008, 11:40:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BenZ

Hallo leute op dit forum,

Een vraagje omtrent de gasklep en de stappenmotor.
Drie weken geleden heb ik een nieuwe stappenmotor gemonteerd op mijn Renault Meg Coupe 1.6e, de vorige stappenmotor liet het toerental namelijk enorm op en neer schommelen. Toen ik de stappenmotor aan het verwisselen was zag ik al dat het puntje van de oude stappenmotor vuil was, maar hier heb ik daarna geen aandacht meer besteed.

Nu start mijn auto heel erg slecht op dit moment, voordat hij gestart is moet ik gas bijgeven! Dat lijkt me niet helemaal 100% in orde. Wel is het zo dat de motor keurig netjes draait als hij eenmaal gestart is. Zou het kunnen zijn dat het vervuilde gasklephuis en het puntje van de stappenmotor voor dit probleem zorgen? En als dat zo is, heeft iemand er toevallig een handleiding van het reinigen van een gasklephuis? Op het internet wordt er namelijk veel gepraat, alleen ik kan er niet echt duidelijkheid van krijgen.

Ik hoop via jullie hier een antwoord te krijgen.

Groeten Ben

Scum

allereerst wil ik je de zoekfunctie aanbevelen, er zijn hier gigantisch veel topics over te vinden.

tweede, in de FAQ staat beschreven hoe je de stappenmotor kunt schoonmaken.

verder zou ik het gasklephuis ook schoonmaken met remreiniger. Het makkelijkst is om het gasklephuis te demonteren, waarbij je gelijk de stappenmotor kunt meenemen.

BenZ

Citaat van: Scum op 26 november 2008, 14:21:26
allereerst wil ik je de zoekfunctie aanbevelen, er zijn hier gigantisch veel topics over te vinden.

tweede, in de FAQ staat beschreven hoe je de stappenmotor kunt schoonmaken.

verder zou ik het gasklephuis ook schoonmaken met remreiniger. Het makkelijkst is om het gasklephuis te demonteren, waarbij je gelijk de stappenmotor kunt meenemen.

De stappenmotor schoonmaken is geen probleem, alleen hoe moet de gasklep dan schoongemaakt worden? Ook nog een andere vraag, wanneer je hem helemaal losgekoppeld hebt; moet je dan ook een zekering uit de auto halen zodat de computer wordt gereset en de computer alles opnieuw inleest?

Scum

Gasklephuis demonteren uit de auto, even de stappenmotor demonteren en daarna kun je het gasklephuis volledig reinigen met remreiniger. Geen staalborstel of ander zulks voorwerpen gebruiken.

Zelf heb ik em gereinigd met een doek. Eerst gasklephuis ingespoten met remreiniger en daarna een doek met remreiniger de rest schoongemaakt. Pas op met het schoonmaken van de stappenmotor. Hier alleen het puntje van schoonmaken en zorgen dat je geen remreiniger achter het hulsje krijgt. Je stappenmotor zal dan op den duur vastlopen (eigen ervaring).

Daarna kun je alles weer monteren. Even de stekker van de computer afhalen en anders nog een foefje wat ik ooit tehoren heb gekregen is de auto 3x 5 seconden op contact zetten of was het nou 5x 3 seconden? hmm.. volgens mij het eerste.

Ikzelf had het probleem dat me auto ineens 3500 toeren stationair ging lopen. Dus even 10 minuten de stekker van de computer loskoppelen. De computer bevind zich aan de passagierszijde tegen het spatbord aan. Zwart behuizing zit eromheen met een riempje.

Succes

BenZ

Super, bedankt voor de uitleg! Zaterdag/zondag ga ik er mee bezig, daarna hopen dat al het gedonder is opgelost o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev