Advertenties


Inspuiting controleren op boordcomputer. Naar paar keer te hebben aangeslaan....

Gestart door Zakaria, 22 november 2008, 22:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Hallo heren,


Bij mij Megane staat er constant naar het starten ''inspuiting controleren'' het was zo dat een keer de auto niet wilde starten en ik bleef maar aanslaan. Accu netjes vervangen dus probleem opgelost, maar nu blijft dat staan!


Dus wie weet de oplossing hier van??

Auto werk 100% naar behoren.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Rene k.

ik heb dit in beeld staan als ik een aanhanger erachter heb en de motor het zwaar krijgt..

A110

De enigste manier om te weten wat er aan de hand is, is de auto uit te laten lezen.
De storing komt elke keer terug dus dan zal hij vast en zeker in het geheugen staan en daaruit kunnen we een conclusie trekken.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

eliatuning

ik heb ook zo een soort gelijk probleem gehad
kan hetzelfde zijn maar bij mij stond dan injectie controleren(denk wel hetzelfde)
heb het laten uitlezen bij de garage en is nu opgelost
bij mij was het een sensor waar wat vuil opzat en daarom hebben ze de commonrail moeten vervangen
ik rij met een megane phaseII Grandtour 1.5dci


rather low and slow than high and fast

Tijger

Heb nu ook die melding staan nadat de accu overleden was. Geloof niet in toeval dat er 2 problemen nagenoeg tegelijk kwamen. Code laten uitlezen door mijn garage en die zegt iets van rekeneenheid niet goed of zoiets dergelijks.

Hij zei gelijk dat de auto zijn geheugen niet goed meer is en de auto opnieuw geprogrammeerd moet worden , het weet niet meer de volgas stand van het pedaal en dergelijke. Komt overeen met mijn conclusie/waarneming .........toch vreemd dat een accu stuk gaat , je zulke problemen krijgt met zo`n mooie moderne auto.
Auto rijd nog wel maar soms met wat hikjes omdat het te weinig/teveel brandstof krijgt. Morgen wordt het opnieuw geprogrammeerd.

matthew

ja met de electronica die tegenwoordig in de auto 's zit kun je de gekste dingen krijgen en dat wordt alleen maar erger.

En je bent dadelijk zowat verplicht om met jeauto naar de dealer toe te gaan,omdat alles via een computer moet en er zelf bijna niks meer aan te doen is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev