Advertenties


Na 2 dagen stilstaan wel starten, maar na 1 dag stil accu leeg

Gestart door mirjam, 18 november 2008, 19:59:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirjam

Hallo,

Wij hebben sinds wij onze Megane II uit 2003 hebben gekocht (ongeveer 3/4 jaar geleden) een probleem met de accu.
De dealer heeft tot nu toe ook nog geen oplossing kunnen vinden.
Deze week snapte ik er helemaal niets meer van. De auto had 2 dagen achtereen stik gestaan en starten was geen probleem. Na 1 dag stil staan was de accu leeg.
Bij dealer is al van alles gebeurd. Van updaten van software tot vervangen van allerlei onderdelen.
Weet iemand wat het misschien kan zijn?
De auto rijdt verder perfect. Maar ik word er nu wel erg moedeloos van.

Alvast bedankt voor het meedenken

matthew

staat er niet een klepjevoor los in de bodem?

Als die net los staat blijft er nog wat verlichting branden en dus accu leeg.

Het kan ook zijn dat de accu gewoon slecht is.

Verder geen achteraf accesoires ingebouwd zoals bv carcit ,radio,dvd speler etc. ,want dit kunnen eventuleelclantestine verbruikers zijn.

Is de auto ook gecheckt op clantestine verbruikers?

mirjam

De klepjes zijn het niet, dat wist ik, dat hierdoor de lampen bleven branden.
De accu is doorgemeten met een meter, zowel de voltage als de ampere. Hier kwam een testrapport uit met als uitslag: accu goed. Hij is bij de dealer nagekeken op lekstroom, maar die was er volgens hen niet. Wij hebben zelf met een multimeter ook gemeten, maar daar gaf hij 0,2 mA tot 0,3 mA aan. Ook hebben ze de software, die eventueel de accu kon laten leeg lopen, geupdated/vervangen. Er is een nieuw gedeelte van de nokkenas ingekomen. Er zijn geen storingen of meldingen in de auto aanwezig. De dealer heeft zelf ook geen idee meer, ze hebben er al zoveel aan gedaan. Ze zijn nu aan het nagaan wat het eventueel zou kunnen zijn. Zou het toch een soort lekstroom kunnen zijn, die niet/moeilijk te meten is?

matthew

Wat kan zijn is dat er in de upc of in de uch niet tot rust komt en daardoor de accu dus leeg trekt,maar dit niet elke keer doet.Maarja deze componenten ga je niet zomaar even proberen.
Als er een lekstroom is dan moet het te meten zijn.

mirjam

Kun je ook zien of de uch het niet goed doet. Of is het dan op de gok een nieuwe? Wat een upc is, is mij niet helemaal bekend, maar zal wel een beetje hetzelfde zijn (computergedeelte). Dat zal dan ook best veel gaan kochten om de accu weer goed te krijgen. Ik begreep dat een uch vervangen zo rond de 1000 euro kost. Nog andere ideeën?

A110

Ik kan niet begrijpen dat na 2 dagen stilstaan starten geen probleem is en na 1 dag wel. Als de accu na 1 dag leeg is dan is dat ook zeker na 2 dagen het geval en zal hij ook niet starten.
Weet je zeker dat het de accu is? hoe krijg je de auto weer aan de praat als hij het niet doet?
Branden er dan nog lampje's op je dashbord of helemaal niks of flauw?
Gebruik je altijd dezelfde sleutelkaart? of gebruiken jullie allebij je eigen sleutelkaart?
Zijn er accesoires ingebouwd?

Graag nog een terugkoppeling,

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Dat is inderdaad nog een goeie Jeroen,dat van de sleutelkaart,als er bij 1 de kaart stuk is of batterij leeg en die dan gebruikt werkt de auto ook niet.

mirjam

Hallo Jeroen en Matthew,

Ik heb voor de zekerheid gekeken of hij met de ene sleutel wel start en met de andere niet. Dit is helaas niet het geval. Als hij niet wil starten, start hij met geen van de beide sleutels. Het dashboard is ook zo goed als niet verlicht, erg flauw. Er zit nog wel iets stroom in, maar te weinig om te starten. Om de auto weer aan de praat te krijgen gebruik ik startkabels en een losse accu die achterin onze auto staat. Er zijn naar mijn mening geen accesoires achteraf ingebouwd, want er is ook geen lekstroom.
Ik snap het ook niet, na 2 dagen van het weekend te hebben stilgestaan doet hij het maandag weer (van zaterdagmiddag tot maandagmiddag). De vorige keer was ie al leeg van zondagmiddag een uur of 14 tot maandagochtend half 8. Ik hoop dat jullie of anderen nog andere ideeën hebben.

Groeten,

Mirjam

A110

Zitten de accupolen + bevestigingen goed vast?
Als je dashboard flauw brand is toch een teken dat de accu leeg is.
Misschien heb je het al aangegeven maar ik zou dan toch eens een nieuwe accu proberen.

Matthew, Als zo'n zekering bij de pluspool kapot is dan start de auto toch ook niet?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Renier

#9
Ik had het met onze Megane uit 2003 laatst ook. Opeens ging de auto slechter starten, daarvoor nooit problemen.
Accu doorgemeten en bleek dat hij niet eens meer te meten was, zo slecht.  :)

Kan ook zijn dat er 1 of meer accucellen niet goed is/zijn, is mij toen verteld.

Zou het zeker proberen met een nieuwe accu, weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt.
Geen overbodige luxe om die na 5 jaar en nu zo voor de winter door een goede te vervangen, zeker als je van plan bent om er nog lang mee door te rijden  ;)

matthew

Citaat van: A110 op 25 november 2008, 18:16:54
Zitten de accupolen + bevestigingen goed vast?
Als je dashboard flauw brand is toch een teken dat de accu leeg is.
Misschien heb je het al aangegeven maar ik zou dan toch eens een nieuwe accu proberen.

Matthew, Als zo'n zekering bij de pluspool kapot is dan start de auto toch ook niet?

nee dat klopt dan start de auto niet.

Ik zou nou toch ook maar eerst weer es beginnen met een nieuwe accu.


Gr. Jeroen


nee dat klopt dan start de auto niet.

Ik zou nou toch ook maar eerst weer es beginnen met een nieuwe accu.

mirjam

We hebben sinds 3 weken een nieuwe accu. En dachten dat het goed ging (na een paar dagen niet gebruikt, starte hij gewoon goed) Tot afgelopen weekend. Zaterdagmiddag om half 4 mee gereden, ongeveer 20 kilometer en maandagochtend om half 8, weer accu leeg. De accu is niet helemaal leeg, want de lichten in de auto branden en het dashboard ook. Alleen voor het starten heeft hij te weinig stroom. Weer de klemmen op de accu en de reserve accu en starten doet hij dan wel. Wat bedoelen jullie met de zekering van de pluspool, welke zekering? En is dat goed te controleren? Of moet de auto dan nooit kunnen starten?
En kun je ook zien of het de uch is die het niet goed doet. Of is het dan op de gok een nieuwe?

Groeten,

Mirjam

matthew

Met de zekeringen bij de pluspool als er daar 1 stuk is zal die nooit starten.
Je kunt niet zo zien aan de uch of deze stuk is.

A110

Ik blijft het een raar verhaal vinden.
Weet je zeker dat alle klemmen en moertje's goed vastzitten op de accu(polen). Want elke keer als je er een accubooster bij zet en rommelt aan de accupolen doet hij het wel. Zitten ook alle massakabels goed vast.
Als de auto stroom afneemt moet het te meten zijn.
Welke omgeving woon je? Anders moet je bij ons eens een afspraak maken, je mag me hierover ook een e-mail sturen als je het liever niet op het forum wilt vertellen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mirjam

Hallo Jeroen,

Ik woon in Slagharen, overijssel. Ik weet niet of dat is de buurt is.Mijn reanultdealer heeft gisteren toevallig gebeld om te vragen hoe het nu gaat met de accu. Hij vindt het ook erg raar en zit nog steeds te denken en na te gaan wat het dan kan zijn. Ik heb nu de automatscihe verlichting uitgezet. Want daar kon het volgens andere sites ook wel aan liggen. hopen dat hij na een paar dagen stil staan wel start, dan heeft het allemaal daar aan gelegen. Ik heb op dit moment ook geen andere ideeën. Misschien iemand hier nog?

Groeten

Mirjam

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev