Advertenties


Trillen van het stuur bij 115km/u en hoger

Gestart door Thijsie, 13 november 2008, 19:39:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thijsie

Enige tijd geleden heb ik een set andere velgen+banden overgenomen via rmc overgenomen. Al snel bleek dat na het monteren van de velgen bleek dat de auto blij 115km/u+ m`n stuur begint te trillen (dus vanaf ongeveer 3400 toeren). De afgelopen tijd heb ik vrijwel alleen maar in de stad gereden, dus er nooit verder naar gekeken wat het probleem kon zijn (ik rijd geen 115+ in de binnestad  :D).

Vorige week ben ik toch maar gaan zoeken wat het probleem kon zijn. Na wat zoek werk kwam ik erachter dat het wel eens zou kunnen zijn dat je de banden opnieuw moet laten balanceren en laten uitlijnen. Dit heb ik laten doen. Echter het probleem is dus nog niet verholpen. Ik ga er dus vanuit dat de banden+velgen niet het probleem zullen zijn.

Daarnaast heb ik getest of het trillen begint een bepaald aantal toeren. Dus zowel als in de 1e,2e,3e en 4e versnelling is er geen sprake van trillen met toeren tussen de 3000 en 4000. Door dit te doen dacht ik in elk geval de motorsteunen ook te kunnen uitsluiten.

vraag 1; kunnen het nu alsnog de banden en velgen zijn? (de oude velgen kan ik er niet meer op zetten, die heb ik ondertussen al verkocht, dus dat kan ik niet testen)

vraag 2; kunnen het ook alsnog de motorsteunen zijn?

vraag 3; stel dat het niet de banden en motorsteunen zijn, wat zou het eventueel wel kunnen zijn?

Ja ik snap dat ik naar de dealer kan gaan, maar ik heb geen zin in onnodige onderzoekskosten als ik het eventueel zelf misschien ook kan oplossen / andere dingen kan testen / dingen kan uitsluiten.  :P

_o_ --

cabriolet

had ik ook gewoon heel je auto laten uitlijnen en niet te lang doorrijden zo want dan slijten net zo als bij mij je banden af en dan is het nog beetje klote rijden

matthew

Het kan nog in je velg of band zitten je kunt ze wel op nul balanceren maar als er een slag in de band of velg zit kun je dit altijd blijven voelen.

uitlijnen is niet meer nodig in ieder geval.

Je zou ook nog de auto bij een autobanden specialist kunnen laten uitbalanceren op de auto ,dan worden ook alle onbelansheden uit de aandrijflijn gebalanceerd.



Maar ik verwacht dat het in je velgen zit.


Reinier Goorden

Ik neem aan dat je de centreerringen er in hebt zitten??

Thijsie

Citaat van: Reinier op 13 november 2008, 22:12:18
Ik neem aan dat je de centreerringen er in hebt zitten??

Nee dat niet. Het zijn IDE velgen van renault, ik zou die niet nodig hebben?  :?
Indien wel, dan zou ik dat graag horen  Y

Ik heb zelf het idee dat het misschien toch wel de motorsteunen zijn. M`n pook beweegt wel wat op en neer, maar of het nou uitzonderlijk is weet ik niet, omdat de motor redelijk 'ruim' opgehangen schijnt te zijn bij de megane's. Dit zou het volgens mij ook kunnen veroorzaken.

Bedankt voor de reacties tot zo ver  _o_

matthew

De ppok in een renault beweegd altijd wel iets.als de vrije slag maar niet te groot word.
En bij originele velgen hoeven geen centreer ringen bij.

Stefan

Het wiebelen van de pook is idd redelijk normaal bij de megane.
Ik herkeen het nog van mijn coupe.
Het moet niet te gek worden natuurlijk
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Thijsie

Ik ben de laatste dagen weer wat op de snelwegen geweest en je raadt het nooit;
Maar ik heb dus nu nergens last van  8)7 :D l- :?
Mijn vermoeden is dus dat er misschien wel wat anders aan de hand is. Is er iets dat kan verklaren waarom ik er eerst wel last van had en nu niet meer? Ik laat het weten als ik er weer last van heb / de oorzaak gevonden heb.

!-! --

Laurens Klein

zat er neit gewoon iets tussen. Een tak oid welke tegen de aandrijfas komt en je bij hogere snelheid pas echt hoort.

Roeland

hoi, ik heb het ook een lange tijd gehad met mn wintervelgen.

soms deed ie het en soms niet. hangt ook van de baan af en mijn snelheid.
soms deed ie het bij 120 soms bij 140.

centreerringen op en niks meer gehad.

is de naafdiameter bi alle coupe's het zelfde ph1,2, ?

Joey Voormolen

ik heb der ook last van gehad na de 140 trillen van de stuur.
Maar kwam der achter dat het alleen op bepaalde snelwegen was tegenwoordig geen last meer van.
Lowered M3C GT

Thijsie

Ja dat heb ik dus nu ook; alleen op bepaalde wegen. Toch zit het me niet helemaal lekker .... 8)7 l-
Alleen omdat het renault velgen zijn heb ik geen centreerringen nodig. Toch anders maar een setje halen om te kijken of het wat uitmaakt ...

Mark Coupe

Citaat van: Roeland op  6 januari 2009, 14:30:37


is de naafdiameter bi alle coupe's het zelfde ph1,2, ?

jep.. de megane's hebben bijna allemaal een naafgat van 60.1mm

Mark Coupe

Citaat van: Thijsie op  6 januari 2009, 17:13:14
Ja dat heb ik dus nu ook; alleen op bepaalde wegen. Toch zit het me niet helemaal lekker .... 8)7 l-
Alleen omdat het renault velgen zijn heb ik geen centreerringen nodig. Toch anders maar een setje halen om te kijken of het wat uitmaakt ...

wat ook wel eens wil helpen is het ''trimmen'' van je banden

dat wordt meestal gedaan als je band niet zuiver rond meer is,
en op sommige wegen kan het dan trillen in de auto

dan worden ze op een soort 'draaibank'' rondt gevreesd en zal er
ongeveer een halve mm afgevreesd worden tot je wiel weer zuiver rond is.

Wij hebben hier in Staphorst daar een tiretrimmer machine voor staan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev