Advertenties


Restauratie; Gat in de accubak

Gestart door Scum, 4 november 2008, 09:41:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Scum

Op het vorige forum had ik een topic over het gat in mijn accubak.

Nog even een fotootje voor mensen die het niet gezien hebben:


De voorbereiding heb ik zelf al gedaan. "Ooit" eerder heeft er al een gat / gaatje gezeten waarbij ze hebben getracht het dicht te maken. Loodplaat eroverheen en een bult plamuur en kit was gebruikt. Waar ze zich in hebben vergist is dat ze geen rekening met het afvoerkanaal voor het water hebben gedacht. Zodoende hoopte het water zich zo hoog op dat het overige water weg kon lopen, maar de rest bleef staan. In de tijd, tot voor kort, heeft het zich een weg weten te banen door de plamuur en kit, waardoor het plaatmateriaal verder is aangetast en dat het bij de passagiersstoel kwam te liggen.

Heb een paar verschillende schadeherstelbedrijven afgebeld en gemaild over mijn probleem + foto's. Het scheelt natuurlijk dat ik de voorbereiding ook al heb verricht met het redelijk schoonmaken van de accubak. Alle kit en plamuur met loodplaat is al verwijderd. Bekabeling en accu los.

Ze hebben een nieuw stuk plaatwerk ingelast of gekit en dit rondom weer afgekit en antiroestmiddel bij gebruikt en weet ik wat nog meer.

Heb inmiddels het kostenplaatje gekregen.
€ 251  ;( inclusief bevestigingsmateriaal

matthew

Valt me eigenlijk nog mee,maar dan heb je het nu ook goed laten maken in ieder geval.
Dus ook geen water meer binnen.

Laurens Klein

prijs valt nog mee vind ik. Volgende keer had je voor zulke reparaties gewoon iemand moeten vinden die het zwart deed. Dan ben je wss minder kwijt maar veel zal het niet schelen. Het is een lastige plaats om bij te komen dus kost redelijk wat tijd

Scum

daar hebben jullie gelijk in.. er werd eerste gezegd van 200 en toen viel het hun wel mee en zeggen 140 en uiteindelijk zeggen ze dat ze extra materiaal hebben moeten bestellen en dat het meer werk was dan verwacht, omdat het gedeelte waar de accu op staat ook helemaal rot was.

goed, het is klaar.. het is gemaakt en hopelijk krijg ik nu geen water meer binnen..

Scum

Word soms niet goed van sommige mensen. Bedrag is uiteindelijk 250 euro geworden. Was toch wat lastiger dan gedacht en dat en dat was ook nog rot en was op de foto niet goed te zien  l- l-. Extra materiaalkosten zijn 50 euro. Ligt een pakbon in de auto, materiaalkosten 12 a 13 euro.

Goed, maak er geen probleem van. Allang blij dat ie dichtzit. Tot mijn verbazing was het vorige week een zwemparadijs in de auto. Ramen liep het water gewoon van naar beneden, zo aangeslagen. Trek de bekleding weg en jah hoor, was ik net bezig met het overige water wat er nog in stond aan het eruit halen met absorptiekorrels, staat het water gewoon ver bovenop de korrels. No way dat dit nog water kan zijn van voor de werkzaamheden. Met mijn hand nog even gevoeld op de plek waar je plaatmateriaal hebben bevestigd en jah hoor.. &$*@()&*$@(), tis daar nat.

Ben nu terug gegaan naar de garage en ze geloven niet dat het daarvandaan komt. Terwijl ik net daarvoor met me hand er nog achter heb gevoeld en natte vingers had. Overigens was dit echt geen aanslag / condens!

Ze hebben niet overal het roest behandeld en hebben gewoon wat kaalgemaakt om te kunnen lassen, naar mijn weten geen verdere behandeling en de rest afgewerkt met raamkit. Nou heb ik dus lekker weer water door een gaatje gekregen wat kan gaan (verder)roesten.

Moet ik genoegen nemen, als ze het gaatje alleen maar hebben dichtgekit? Of dat ik ook nog meer moet betalen? De roest kan zodanig door vochtigheid nog verder gaan, waardoor ik over een jaar misschien 3 jaar weer lekkage heb. Waarnaar mijn garantie dus weer is vervallen..

Iemand tips? Wou vanmiddag de auto weer ophalen.

matthew

als het om het gerepareerde deel gaat en als dat lekt dan moeten ze dat gewoon alsnog goed herstellen en dan kosteloos,omdat dat je opdracht was dat ze moesten doen de vorige keer.

Ik zou het alleen laten afsmeren met kit niet goed vinden.

Scum

Heb de auto gisteren weer opgehaald en ze gaven hun fout met moeite toe. Er waren twee plaatdelen niet (goed) op elkaar gelast, waardoor er ruimte tussen zat. Hier kon gewoon het water nog doorheen lopen.

Neem aan dat ze het nu hebben gelast, kon in ieder geval wel weer high worden van de kit wat ze hebben gebruikt.

matthew

inderdaad hopen dat het nou dan is opgelost voor je en dat dus de reparatie nu wel goed is uitgevoerd.

Scum

Het klote eraan is, is dat ik opnieuw eerst het water / vocht eruit moet zien te krijgen. Daarna bekleding weer netjes maken en afwerken (strips, console om de handrem etc). Heb ik dat eindelijk voor elkaar, weet ik nog niet of het nu wel dicht is en als het niet zo is, heb ik alles wederom voor niets gedaan.

Je wordt hier een beetje simpel van  8)7 8)7.. Ik kan er natuurlijk vanuit gaan dat het nu wel goed is, maar ja, als het niet zo is.....

peterachterop

heb t op de megane ook ooit eens bekeken.
Rare plek ook om de afwatering langs te laten lopen.

Vanaf de voorruit door de parafaan en onder de accu door.

1 blaadje die onder de accu blijft hangen kan al voor een constante vochtige plek zorgen.

Laurens Klein

is inderdaad bij de megane niet al te best.
Maar als het nu (zonder extra kosten) goed gerepareerd is, moet het wel houden. Anders een middeltje errondheen smeren. WEet merk niet precies maar is bij automaterialenzaak wel te krijgen.


Scum

Nou, vandaag ff de auto wassen, kom ik lekker weer met een verassing te staan.. Hoe komt dat water nou weer bij de bestuurderskant te liggen???

Had eindelijk alles een beetje redelijk droog na de laatste keer.

Me pa water over de voorruit gegooid en ik maar kijken met een zaklamp en....... Ja hoor, het water komt tussen de naden van de accubak naar binnen.

Bij het schadeherstelbedrijf heb ik geen btw bon of uberhaupt een bon gekregen. Kan ik hun nog aansprakelijk stellen voor de reparatie?

M@ttie

Zonder bon zal het lastig worden, maar wie niet waagt wie niet wint. Als het een beetje een coulante zaak is zorgen ze dat het gedicht wordt.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Marcelo

heb je gepint of contant betaald? anders een uitdraai van je bankrekening ;)

Scum


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev