Advertenties


Gas blijft hangen

Gestart door Robin, 4 november 2008, 08:43:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robin

Hoi

Gisteravond reed ik dus "stevig" weg, en ik wil schakelen, gaat m'n motor tegen de toerenbegrenzer aan janken. :(

Uitgezet, gas gecheckt, gaat stroef, kabel is vrij, en dat "halve maantje" sluit ook netjes terug, lijkt het,

Maar iedere keer dat ik hem start gaattie meteen naar 5 / 6 duizend toeren :(

Iemand enig idee? Stappensensor en/of mapsensor werd al geroepen, weet niet wat daarvan waar is.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dirk Kuipers

Blijft je gaskabel niet hangen? Ik heb dit ook twee keer gehad. 1 keer was de kabel kapot en heb ik die vervangen (was nog bij een seat overigens) en de andere keer (met mijn megane) bleef hij hangen bij het gasklephuis (aan een rubbertje dat spits toeloopt). Ik heb toen dat rubbertje gewoon verwijderd, en toen was hij weer goed.


Scum

anders even de kabel van de computer loskoppelen voor zo'n 15 minuten. Misschien heeft de ECU een verkeerde waarde of waardes gekregen en deze zodoende opgeslagen (leersysteem).

Laurens Klein

kan het niet zijn dat er een pakking kapot is en dat daardoor er valse lucht is. Hierdoor zal de computer ook verkeerde waardes doorkrijgen en raar gaan doen.

matthew

Citaat van: Remko . op  4 november 2008, 09:45:51
vacuum slang controleren aan het inlaatspruitstuk.

Controleer deze maar die is er waarschijnlijk af geklapt.

En anders even alle slangetjes controleren of ze goed vast zitten/goed erop.

Rogier

heey mensen,

ik heb het zelfde probleem het kwam opeens uit het niets
ik reed weg vanuit veenendaal ik reed achter een andere auto kwamen bij een afslag aan waar we stil gingen staan en ik zette hem in zijn 1 reed rustig weg maar toch trok hij op als een gek en ik dacht oke het zal wel tot ik bij een verkeerslicht kwam me auto ging opeens na de 40000 toeren en iedere keer als ik het gas iets los liet kreeg ik een soort van schok kan dit het zelfde probleem zijn als wat hierboven allemaal staat ? zoja is dit makkelijk te vervangen ?

groetjes

Scum

40.000 toeren is wel veel  8)7

Robin

Mensen het is opgelost, bleek ik toch mazzel te hebben :P

Er wat een stuk rubber losgeschoten in de aanzuig buis. Met mijn felle optrekken heb ik deze dus klem gezogen in m'n gasklep :(

Hij loopt weer als een zonnetje alleen denk ik dat ik toch de kop maar even moet openen, wat m'n koelvloeistof loopt nogal snel weg.

Wat zijn de symptomen van een lekke koppakking? En zou mijn koelvloeistof ook weg kunnen lopen via mijn (toch al) lekke kleppendeksel-pakking?

Dank :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rogier

heey WalkingDisaster

is het makkelijk om te controleren of dat bij mij ook het probleem is ?? en zo ja hoe doe je dit dan ?

mvg

Robin

Jah ik gewoon de aanzuigbuis van de inlaat (dat ijzeren gedeelte) afgehaald, zat bij mij vast met een slangenklem :) Kun je zo bij :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Robin

En als je het niet kunt vinden wil ik ook wel even een keer kijken (2 zien meer als 1 :P )

Iemand nog een antwoord op mijn bovenstaande vraag?  :-*
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

paikey

weg lopen van kloelvloeistof kan inderdaad duiden op een kapote/geen koppakking meer,als de motor dan af en toe nog een witte rook onder de motor kap vandaan toverd heb je helemaal prijs

Robin

Dat niet, maar ik stond vanmiddag naast een golf IV van een maatje van me, en we starten allebei de auto, en die van hem rookt niks, en mijne staat vrolijk te roken (uit de uitlaat dan he ;) )
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev