Advertenties


Motor loop gewoon slecht

Gestart door Scum, 3 november 2008, 15:14:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Scum

Wat te doen bij een slecht lopende motor. wanneer het koud is en je wilt wegrijden, laat je de koppeling opkomen en slaat ie af. Laat staan wanneer ik em op LPG overschakel. Hij komt dan onder een bepaald toerental en kan het dan niet meer aan. Ook is het net een tractor wanneer de motor eenmaal warm is.Wanneer de motor nu warm wordt valt het mee, loopt ie lekker en is er geen tractor geluid meer, bij koud nog wel. Op LPG loopt ie nog niet lekker bij koud weer en het net laten lopen van het blok.

Megane 1.6e uit 1997 LPG

Kleppen gesteld
Nieuwe stappenmotor geplaatst
Gasklephuis schoongemaakt
Slangetje mapsensor vervangen
Mapsensor vervangen (geen verschil met vorige)
Stappenmotor in verdamper schoongemaakt
Sludge uit verdamper gehaald
Nieuwe bougies
bobines vervangen
Aanzuigslang lucht vervangen
Olie
Oliefilter
Forte Gas Treatment

/EDIT:
Tractorgeluid is al wat verminderd naar mijn weten. Het laatste wat ik heb vervangen zijn de bobines. Nog te gaan: benzinefilter, nieuwe bougiekabels (heb er per ongeluk 1 kapot getrokken).

matthew


Scum


Scum

Blijkbaar in het spruitstuk..

We hebben een inlaat en een uitlaatspruitstuk? Welke kan meestal een scheur bevatten? Als ik het goed heb zit bij de 1.6e het inlaatspruitstuk bij het schutbord en het uitlaatspruitstuk achter het hitteschild?

Wel hoor ik bij mijn inlaatspruitstuk (spruitstuk wat het meest richting de voorruit zit) een tsjjjjjjjjj geluid. Niet constant, maar af en toe. tsjjjjjjjjj.. rustig.. tsjjjjjjjj.. of is dit normaal? K7M motor.


Scum

Nog even bobines aan het lijstje toegevoegd.

M'n auto slaat af wanneer ik deze koud overschakel op gas. Enig idee waar dit mee te maken heeft?

Paul

Misschien spruitstukpakking stuk of een vacuumslang.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Wat Paul zegt dat verklaard ook het geluidje wat je hoort.

Scum

het is niet een constant geluid.

Marcelo

Op gas luistert het systeem helemaal nauw.

Mijn auto moet ook weer naar de gasboer, op snelweg etc geen probleem zodra ik tot stilstand komt bam slaat hij af
kan met de gascomputer te maken hebben met het lucht aanvoer etc.
ik adviseer je toch om met je auto in dat geval even langs een gasboer te gaan.

Ik heb trouwens ook af en toe dat tsjjjjjj geluid lijkt een beetje op een turbo :9~
bij mij is het alleen bij vel optrekken.
heb jij dat ook?

en met betrekking tot het wegrijden en doorschakelen dat hij dan uitslaat, zal dat misschien te maken kunnen hebben met het feit dat hij dan over schakelt op gas?

of bedien je die handmatig?

Gr !-!

Scum

Het probleem komt alleen voor wanneer deze koud is en een hele tijd niet heb gestart. Het beste is dan eerst tussen de 5 a 10 minuten op benzine rijden en dan pas over te schakelen. Dit gaat overigens prima en heb dan helemaal geen last. Het overschakelen op gas bedien ik dus nu handmatig na zo'n 5 a 10 minuten.

Het tjsss.. tjsss.. geluid heb ik wel altijd, maar het is niet constant in één geluid te horen. Je hoort het dus wel constant, maar het is een onderbroken geluid. Het is geen turbogeluid en heb het dus niet met optrekken. Lijkt op een soort van inspuit geluid.

Is het btw mogelijk dat je auto veller loopt na installatie van nieuwe bobines? Heb het gevoel namelijk dat de oude bobines wat trager reageerden. 't Gaat nu allemaal wat sneller en soepeler.. Kan dit?

Ojaah, vind het tractor geluid al wat minder.. gaat de goede kant op..

Scum

Heb de vacuumslangen bekeken, maar er is niets kapot. Heb btw ook nog even me luchtslang vervangen, was zowat door midden gescheurd. Heeft ook totaal geen effect gegeven.

Scum

twee weken terug me luchtslang vervangen.. was hard nodig, check foto's. Wat ik me afvraag, wat doet de elektrische aansluiting op de luchtslang? Zie foto's




matthew

je inlaatluchttemperatuur meten

Scum

Nu deze dagen loopt de auto slecht op gas. Auto start 'automatisch' op benzine en schakelt over op gas wanneer de toerenteller boven een bepaald toerental gaat. Geen probleem, dat werkt.

Wat nu wel het probleem is is wanneer de auto is overgeschakeld wil de auto (omdat ie koud is?) onder de 500 toeren lopen. Trap ik de koppeling in, dan slaat ie af.

Nu moet ik dus eerst 5 min op benzine rijden voordat ik gas kan inschakelen en de auto wel normaal op gas blijft lopen.

Wat kan hiervan het probleem zijn?

Heb nog wel een oud topic gevonden, maar deze zegt verder niets. http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2852.0

matthew

misschien even bij de gas boer het gas opnieuw inleren,maar loopt de motor nu wel verder goed op benzine,want als er hier nog een probleem zit heeft het geen zin om naar het gas te kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev