Advertenties


Deurpanelen bekleden

Gestart door Scum, 3 november 2008, 13:24:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Scum

Mijn bekleding van de deurpanelen wil ik opnieuw bekleden met velours.

Wat is hiervoor geschikt? Het dikkere of het dunnere velours? Het dunne is rekbaar en kost 10 euro de meter en het dikkere is niet rekbaar en kost 20 euro de meter.

Iemand advies met betrekking tot opnieuw bekleden? Tips waar ik rekening mee moet / kan houden?

Laurens Klein

mij lijkt dat het zoiezo rekbaar moet zijn want anders krijg je het heel lastig strak. En dan goede lijm gebruiken en er de tijd voor nemen om het te doen.

Misschien is het ook slim om eerst een klein stukje zodat je het onder de knie krijgt.

Scum

het nadeel (lijkt mij) van velours is, dat wanneer je het uit gaat trekken om het straks te maken dat je de naden van velours te zien krijgt.

en spuitlijm gebruiken dacht ik zo..

YVE5

Voor lijm, gebruik je best Bison Kit  of Bison Tix.  Is geen spuitlijm, maar kleeft aardig.
Ofwel even naar de plaatselijke bekleder gaan en vragen of ze wat lijm aan je willen verkopen ;)
Je kan beter geen lijm in spuitbusjes kopen. Die is naar mijn mening niets waard...

Eerst je panelen goed ontvetten en indien mogelijk ook wat grof schuren (gewoon met een p80, met de hand wat opsschuren. Dat er wat groffe krassen in zitten, geeft een betere hechting).

Lijm zowel op het gedeelte dat je gaat bekleden smeren, als op de achterkant van de stof. En dan erop leggen. Let op: als je de 2 delen tegen mekaar doet, plakt dat al en is het héél moeilijk om dat nog van mekaar te doen.
Best dus even op wat kleinere delen proberen. Want het lijkt gemakkelijk, maar is het zeker niet. Toch niet voor de eerste keer ;)

Of het rekbaar moet zijn hangt van de delen af die je wil bekleden. Voor sommige dingen is het handig dat het rekbaar is, ofwel moet je daar 2 stukken aan mekaar naaien.  Andere delen (bijvoorbeeld A-stijl), zijn redelijk vlak en daarvoor moet het dus helemaal niet rekbaar zijn ;)

Goed kijken naar een lederen interieur, leder is zo goed als niet rekbaar. Dus daar waar een stiknaad zit, is omdat het niet in 1 groot stuk gelukt is ;)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev