Advertenties


Algemeen autonieuws

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 23:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edwin Postma

Bah wat lelijk die Braziliaanse.
Al staan die achterklep en lampen mij wel aan.

Ik begin nu ook te wennen aan onze Clio 4
Truckertje

Tedo

Citaat van: edje op 18 oktober 2012, 08:45:52
Al staan die achterklep en lampen mij wel aan.

Dat bedoelde ik ook met "tuningsmogelijkheden" ;)

Edwin Postma

Truckertje

Rogier

Ben benieuwt hoe die er in het echt uit komt te zien, en of dat het daadwerkelijk in productie gaat.

matthew

Is gewoon een plastique pakketje van elia.(ziet er wel leuk uit by the why)

Ik verwacht zelf dat ze er mee op autoshow essen mee staan.

Tedo

Voor de landen met liefhebbers van sedans heeft Renault twee nieuwe modellen gelanceerd:

Fluence phase 2

En de nieuwe Symbol:



Die ik wat teveel op een Dacia vind lijken (en dat waarschijnlijk ook is).  8)7

juul

Die zal goed in NL dus ooit als dacia kunnen komen.
Weet dat bijv. de dacia duster in andere landen verkocht wordt als een Renault.

Karin

Lijkt wel een terreinwagen zo hoog als die staat.

Dante

Tja, dat is waarschijnlijk met het oog op mindere kwaliteit wegen buiten Europa gedaan... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

RobScénic

In Rusland bestaat het huidige Dacia niet eens... Daar heb je de Renault Duster, de Renault Logan, de Renault Sandero enz...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Benjamin Renon

Er gaan weer sportieve Renaults geproduceerd worden!
Citeer05-11-2012 | autosport
Renault en Caterham gaan samen sportauto's ontwerpen en produceren

Renault en Caterham gaan hun gemeenschappelijke passie en expertise gebruiken bij het ontwerpen, ontwikkelen en bouwen van sport- en raceauto's.
Ze willen opvallende en aparte auto's gaan maken die ook zeer zeker het DNA van Alpine en Caterham Cars, de automotive afdeling van de Caterham Group, zullen bevatten. De productie zal plaatsvinden in de Alpine-fabriek in Dieppe in Normandië, Frankrijk.
De Caterham Group zal voor 50% gaan participeren in het kapitaal van de Société des Automobiles Alpine Renault, dat momenteel volledig in handen is van Renault SAS. De Société des Automobiles Alpine Caterham die uit deze samenwerking ontstaat, zal in januari 2013 worden opgericht met de steun van het Franse staat en de Regio Haute-Normandie. Bernard Olivier zal de directie gaan voeren.

Carlos Ghosn, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Renault:
"De samenwerking met Caterham is belangrijk voor de Renault Groep. We willen al heel lang een sportauto ontwerpen met Alpine-DNA en het lijkt erop dat deze ambitie nu weer een stapje dichter in de buurt van de verwezenlijking komt. Het biedt ook nieuw toekomstperspectief voor de Dieppe fabriek en mogelijkheden voor de ontwikkeling van de expertise die deze fabriek van oudsher heeft."

Tan Sri Tony Fernandes, Voorzitter Caterham Group:
"Ik ben sinds de oprichting van AirAsia in 2001 niet meer zo enthousiast geweest over een nieuw initiatief. Ik wil Carlos Ghosn en Carlos Tavares en iedereen in onze nieuwe Renault-familie dan ook bedanken voor hun vertrouwen in de Caterham Group. Zoals veel mensen 11 jaar geleden bij het oprichten van onze luchtvaartmaatschappij twijfels hadden, zal dat nu zeker ook zo zijn. Deze mensen kunnen gerust zijn, we zullen ze niet teleurstellen. We kennen de markten waar we ons op gaan begeven. Vooral in Azië kan volgens hetzelfde businessmodel als dat van AirAsia heel veel worden bereikt waardoor we voor de consumenten spannende, betaalbare producten kunnen maken waarin onze belangstelling voor de F1 en techniek zijn verwerkt. We kunnen dromen helpen verwezenlijken."

Carlos Tavares – Algemeen Directeur Renault:
"Om Alpine een nieuw leven te geven als merk, moesten we een partner zien te vinden waarmee we de economische rentabiliteit van zo'n avontuur kunnen garanderen. In dit project hebben we ook van meet af aan de Dieppe-fabriek centraal gesteld. Dankzij een samenwerking met de Caterham Group kunnen we nu een nieuwe fase ingaan, we kunnen nu een auto gaan ontwerpen die de essentie van Alpine uitdraagt, een auto die de passie voor sport opnieuw doet herleven. Dit kan in de komende drie of vier jaar worden gerealiseerd."

Bernard Ollivier, CEO van Société des Automobiles Alpine Caterham:
"Ik ben trots op het vertrouwen dat beide partijen in me tonen. Bij de ontwikkeling van iedere auto is duidelijk en helder dat daarbij het DNA van zowel Alpine als Caterham Cars zal worden gerespecteerd. Met de passie en expertise van de werknemers die zich met dit project zullen bezig houden, weten we zeker dat dit gaat lukken".

Ambitie: ontwikkeling gericht op de sportwagenmarkt
Na onderzoek naar de haalbaarheid van het gezamenlijk ontwikkelen van een sportauto door Renault Sport Technologies en Caterham Technology & Innovation (CTI – de engineering en technologie business van de Caterham Group), zullen Renault en Caterham hun krachten bundelen en modellen in grote en kleine series gaan maken om hun aandeel op de sportwagenmarkt te vergroten. Beide bedrijven willen in de komende drie tot vier jaar hun eigen auto op deze markt lanceren.

Een innovatieve en 'elkaar aanvullende' samenwerking
- Op een nieuwe gemeenschappelijke Engineering Afdeling zullen Renault en Caterham ieder hun expertise en talenten op het gebied van techniek inbrengen, onontbeerlijk bij de ontwikkeling van nieuwe producten. De noodzakelijke technische en industriële investeringen zullen 50-50 worden verdeeld zodat ook daadwerkelijk sprake is van samenwerking.
- Société des Automobiles Alpine Caterham zal profiteren van de expertise van Renault, Renault Sport Technologies en CTI bij de ontwikkeling van de toekomstige producten.

Dezelfde waarden vanuit de passie voor de autosport
Alpine: Jean Rédélé, autocoureur, zakenman en autopionier, richtte in 1955 Alpine op. Alpine's productie- en raceavontuur begon met de tweedeurs A106, die gebaseerd was op het platform en de motor van de Renault 4 CV. Het Alpine DNA is gebaseerd op wendbare, lichte en snelle auto's met vloeiende lijnen: een formule die bijzonder goed werkt voor auto's voor op circuit, maar ook voor op de weg. De eeuwig jonge A110 – die dit jaar zijn 50e verjaardag viert - is waarschijnlijk de meest iconische van Alpine's wegauto's. In bedrijf verkocht Alpine 30.000 sportauto's voor op de weg. Het merk droeg ook tientallen jaren Renault's sportkleuren. Een aantal overwinningen: Alpine was wereldkampioen Rally in 1973, winnaar van de Monte Carlo Rally in 1973 en 1974 en van de 24 uur van Le Mans in 1978. Op zijn sport-CV prijken talrijke prestigieuze zeges. Alpine is een sportlegende.

Bron: http://www.renaultmedia.nl/persberichten/persbericht/renault-en-caterham-gaan-samen-sportauto&#39;s-ontwerpen-en-produceren/859/
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Mijn plannen voor toekomstige Megane Estate moet ik wat bijstellen geloof ik.

juul

 _o_ we gaan toch nog ff doorsparen haha

Dante

#88
Enkele minuten geleden is de nieuwe Ferrari Limited Edition Special Series (De opvolger van de Enzo dus) onthuld, genaamd LaFerrari:




HY-KERS system
Total maximum power 963 CV
Total maximum torque >900 Nm
V12 maximum power* 800 CV @9000 rpm
Maximum revs 9250 rpm
V12 maximum torque 700 Nm @6750 rpm
Electric motor output 120 Kw (163 CV)
CO2 emissions** 330 g/km

Performance
Maximum speed over 350 km/h
0-100 km/h <3 sec
0-200 km/h <7 sec
0-300 km/h 15 sec
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Karin


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev