Advertenties


Algemeen autonieuws

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 23:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

matthew

algemeen nieuws over auto's of over andere nieuwe modellen wat interessant is


Jacob

Beloofd inderdaad een mooie raceklasse te worden.

rs50jochem

Ik ben benieuwd naar de straatuitvoering.....

Benjamin Renon

Even hier het stof van af halen. Helaas voor de nieuwe Evo X eigenaren wordt er door de importeur de stekker uit getrokken.

Vanaf heden heeft de Subaru Impreza STI WRX het rijk alleen in het segment van de rallyauto's voor de openbare weg. Mitsubishi stopt namelijk per direct met de levering van de Lancer EVO.

Als rallykanon voor de openbare weg fungeerde de EVO als smaakmaker van het Lancer-gamma, maar vanaf heden is 'ie niet meer leverbaar. Door de torenhoge belasting op auto's met een forse CO2-uitstoot zou de prijs van Mitsubishi's snelste de lucht inschieten en zo onverkoopbaar worden. Een woordvoerder van Mitsubishi bevestigt het bericht. "We stoppen inderdaad per direct met de levering. Wie echt heel graag wil vindt wellicht nog een dealer bereid er één via Duitsland te importeren, maar wij als importeur trekken onze handen er vanaf."
Al langer ging het gerucht dat Mitsubishi een andere kant op wil met de EVO, bijvoorbeeld in de vorm van een snelle hybride. In de nieuwe prijslijst van Mitsubishi is overigens de gehele sedanreeks niet meer terug te vinden. Blijkbaar moet de eer van het Lancer-gamma voortaan geheel worden verdedigd door de Sportback.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/17668/einde-oefening-voor-lancer-evo
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ai! dat is wel jammer! nu worden ze wel Unieker nu er niet zoveel meer van wordt gemaakt.
dus voor een 2de hand's Evo X betaal je je helemaal scheel straks.  :cry:
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

nd-photo.nl

Dat vermoed ik ook, ach ja, zal wel wat moois voor in de plaats komen hoop ik dan. Net zoals de Toyota Supra ook nog steeds rond rijdt, ook al worden ze niet meer gemaakt. Je merkt al dat er veel gedownsized wordt in inhoud van de motors, dat wordt dan weer opgevangen met turbo's en superchargers. Denk dat dat ook de toekomst is.

Christian de Vriend

Leuk dat downsizen,maar ben benieuwt of die motoren ook lang mee gaan zonder al te veel problemen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Benjamin Renon op 30 september 2011, 14:02:06
Even hier het stof van af halen. Helaas voor de nieuwe Evo X eigenaren wordt er door de importeur de stekker uit getrokken.

Vanaf heden heeft de Subaru Impreza STI WRX het rijk alleen in het segment van de rallyauto's voor de openbare weg. Mitsubishi stopt namelijk per direct met de levering van de Lancer EVO.

Als rallykanon voor de openbare weg fungeerde de EVO als smaakmaker van het Lancer-gamma, maar vanaf heden is 'ie niet meer leverbaar. Door de torenhoge belasting op auto's met een forse CO2-uitstoot zou de prijs van Mitsubishi's snelste de lucht inschieten en zo onverkoopbaar worden. Een woordvoerder van Mitsubishi bevestigt het bericht. "We stoppen inderdaad per direct met de levering. Wie echt heel graag wil vindt wellicht nog een dealer bereid er één via Duitsland te importeren, maar wij als importeur trekken onze handen er vanaf."
Al langer ging het gerucht dat Mitsubishi een andere kant op wil met de EVO, bijvoorbeeld in de vorm van een snelle hybride. In de nieuwe prijslijst van Mitsubishi is overigens de gehele sedanreeks niet meer terug te vinden. Blijkbaar moet de eer van het Lancer-gamma voortaan geheel worden verdedigd door de Sportback.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/17668/einde-oefening-voor-lancer-evo



Hoezo heeft de Subaru geen concurentie meer?? Skoda verkoopt de Fabia toch nog gewoon............ :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Nou, volgens mij was het Citroën wat de klok sloeg de laatste jaren, toch...?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Benjamin Renon

Skoda en Citroen leverden geen homologatie model en hebben nog steeds geen straat wagen wat in de buurt van de Lancer en Impreza komen. Pas als je daar serieus geld in steekt wordt het een rally wagen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Treurig nieuws Ben. Wel weer een extra reden om de evo nooit weg te doen. Je hebt een toekomstig collectors item.

Benjamin Renon

#12
Vandaag voor de eerste keer de nieuwe Twingo gezien en ik moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt qua design. Ik weet helaas niet wat de rij ervaring is.
Voor wie hem/haar nog niet kent:

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Karin

Ziet er leuk uit. Kleurtje vind ik ook leuk, weer eens wat anders.

Dante

#14
Leuk om de DeZir lijnen op een productiemodel te zien... Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev