Advertenties


Formule 1 deel 15

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 22:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tim

Punten mogen van mij wel iets aangepast. Verschillen zijn te klein. Neem nou een Kubica, die rijd wel constant maar wint maar 1 race en kon in theorie tot laat in het seizoen nog kampioen worden.
Ik vind 2 punten tussen winnen en 2e plek niet veel. Overigens mogen er wel voor meer dan alleen de eerste 8 plekken punten worden gegeven. Veel races komen toch wel 15 auto's aan de streep en de motoren moeten dit seizoen 3 races meegaan, dus nog betrouwbaarder.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Michel Cijs

motogp punten systeem

t/m nr 15 punten Y

en altijd spanning en meer punten voor de nr 1; veel betere verhouding

Stefan

en een punt voor de snelste ronde geven.
en/of een punt voor pole-position

Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Citaat van: Michel Cijs op 19 november 2008, 22:59:35
motogp punten systeem

t/m nr 15 punten Y

en altijd spanning en meer punten voor de nr 1; veel betere verhouding

Daar zat ik ook al aan te denken :)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Een punt voor de pole lijkt mij ook wel wat.  Y

Tim

CiteerHonda trekt stekker uit Formule 1-project
Team heeft niet langer de power om te dromen
[04-12-2008] De kredietcrisis heeft een eerste slachtoffer heeft gemaakt in de Formule 1: Honda is in serieuze problemen geraakt. Met name vanuit Engeland komen verontrustende berichten binnen over het Japanse team.


Er is niet alleen rook, maar ook vuur: Honda's laatste uur heeft geslagen.Eerder deze week was Honda genoodzaakt bekend te maken dat de verkoop van auto's in Amerika met meer dan dertig procent was gedaald. In Europa is het al niet veel anders. Een en ander is een direct gevolg van de financiële crisis.

Hoe het precies in elkaar steekt, is momenteel nog onduidelijk, maar over de toekomst van het team wordt met consensus bericht: er is geen toekomst meer voor Honda. ,,Er is een maand de tijd om een nieuwe eigenaar te vinden", meldt een ingewijde tegenover Reuters.

Dat uitgerekend Honda, het team dat haar ambities nooit onder stoelen of banken stak en kosten noch moeite spaarde om succesvol te worden, kopje onder gaat, is een verrassing. De Japanse renstal wordt overleefd door Williams, Toro Rosso en Force India. Stuk voor stuk teams die het ook al tijden niet makkelijk hebben.

Ook opvallend is dat Honda niet eens begint aan seizoen 2009, het jaar waarin het echt, maar nu dan ook écht zou moeten gebeuren. Al tijden is men bezig met ontwikkeling van de nieuwe techniek KERS en daarvoor moest en zou alles wijken. Ross Brawn werd aangetrokken om de boel op de rails te krijgen en het vorige seizoen was al afgeschreven voordat het begon.

Maar tot presteren in het nieuwe seizoen is het nooit gekomen. Sterker nog, Honda heeft de eerste Grand Prix dus niet eens gehaald.

Naar verluidt komt het team morgen (vrijdag) met een verklaring.

Dat had ik niet verwacht, wel jammer dat er volgend seizoen waarschijnlijk weer 2 auto's minder op de grid staan...
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

#51
Droevig word je er van  ;(

Weer 2 auto´s minder. In het journaal wat beelden gezien van de persconverentie. Hier vertelde de beste man dat Honda het team te koop zet. Hopelijk is er nog iemand op deze planeet die een gokje wil wagen  ;)

Het mag nu wel duidelijk zijn dat Barichello zijn laatste meters heeft gereden in de F1 lijkt mij. Hij zegt nog met Torro Rosso bezig te zijn maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ie voor hun een serieuze optie is  :neen:

Dennis Postma

Misschien hebben jullie gisteren het nieuws rondom Jos Verstappen al vernomen?

Hier is een reactie van Jos op dit nieuws:

http://www.sportwereld.nl/autosport/2833424/lsquoHet_lijkt_wel_of_ik_een_crimineel_benrsquo.html

Persoonlijk weet ik niet wat ik van bijde verhalen geloven moet, het is ten slotte geen geheim dat Jos wel eens losse handjes heeft gehad. Maar in hoe ver dat gaat weet ik niet  :?

Stefan

Ik zag/hoorde het toevallig laatst op tv idd.
Geen idee hoe het nu zit, we zullen het vanzelf te weten komen denk ik.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Vroeger werd er geklaagt dat de F1 saai is en dat het spannender moest worden. Nou zijn de afgelopen seizoenen een van de spannendste ooit geweest met als hoogte punt Brazilie afgelopen seizoen.

Gaan ze in mijn ogen de sport om zeep helpen door een vracht maatregelen in te voeren waar volgens mij bijna alle charme van de F1 weg genomen worden:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/12/fia-publiceert-waslijst-aan-ingrijpende-maatregelen/

Neem bijvoorbeeld de standaard wielophanging, standaard versnellingsbak en dan nog maar niet te spreken over het verbieden van het tanken tijdens een race  :x

Als ze zo doorgaan begin ik me toch af te vragen of ik nog langer F1 fan blijf in de komende jaren. ;(

Michel Cijs

klinkt allemaal niet dom, maar voor de sport niet goed denk ik.........

ErikVr

#56
Dat gaat toch nergens meer over?

"In 2009 is het niet meer toegestaan om tijdens het seizoen te testen. Als teams nieuwe dingen willen uitproberen, moeten zij dat doen tijdens de trainingen."
Met andere woorden, de auto's worden tijdens het seizoen niet meer ontwikkeld.

Ik zie het helemaal gebeuren dat we in 2010 dus nog maar een race of 14-15 hebben, van 45-60 minuten...
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Tim

Ik ga wel meer MotoGP ofzo kijken. Deze maatregelen staan lijnrecht tegenover het gevoel dat Formule 1 moet uitstralen.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Nou we kunnen zelf stemmen over het medaillesysteem dat Bernie in wil voeren :)

Klik hier om te stemmen
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev