Advertenties


Formule 1 deel 15

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 22:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benjamin Renon

CiteerFIA vergadert over nieuw puntensysteem
17 maart 2009


De World Motor Sport Council van de FIA komt vandaag (dinsdag) bij elkaar in Parijs om te vergaderen over enkele nieuwe maatregelen die genomen kunnen worden om de Formule 1 te verbeteren. Zo zal er onder meer gesproken worden over een nieuw puntensysteem, waarbij de winnaar nog beter wordt beloond.

Tot en met vorig seizoen kregen de eerste acht coureurs punten en ontving de winnaar slechts twee punten meer dan de nummer twee. Het feit dat Lewis Hamilton wereldkampioen werd, terwijl hij een race minder had gewonnen dan Felipe Massa, wakkerde de discussie aan of dit wel een goed systeem was. Formule 1-baas Bernie Ecclestone gooide olie op het vuur met een proefballonnetje. Hij wilde dat de eerste drie coureurs medailles zouden krijgen en de rijder met de meeste gouden medailles aan het einde van het seizoen tot wereldkampioen gekroond zou worden.

Dat idee is een vroege dood gestorven, maar de Formule 1-teams kwamen onlangs met een nieuw voorstel. Vanaf 2009 zou de puntenverdeling 12-9-7-5-4-3-2-1 moeten zijn. Hiermee wordt de winnaar beter beloond (drie in plaats van twee punten meer dan de nummer twee) en behouden de eerste acht coureurs hun punten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Michel Veltman

en de FIA heeft weer eens wat ''leuks'' besloten ..

samenvatting:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73745

ik weet wat ik ervan denk...en het is niet bijster positief ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Benjamin Renon

Ik heb me net ook aangemeld voor het management spel... ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

De nieuwe regels ben ik het ook niet helemaal mee eens. Wat ik wel positief vind zijn eigenlijk de regels die de coureurs toegankelijker maken voor publiek. En gedeeltelijk met het bedget limiet. Goeie zaak dat het er is maar ik vind wel dat de teams dan met dat budget meer technische vrijheid moeten krijgen  ;)

John B.

Ze krijgen ook meer vrijheid:)

Ook mooie zaak dat je op tv nu meer entertainment krijgt in de vorm van grafieken ed. plus dat de boordradio nu openbaar is!

Tim

Die kampioenschapsregel is uitgesteld  _o_
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Das nog niet zeker...


Als teams toch unaniem beslissen dat deze regel dit jaar wel gaat gelden, dan alsnog.

Zo niet, dan heeft de coureur met de meeste punten toch de titel!

Nog 8 dagen en 6 en n half uur jongens!


Eindelijk na heel de winter wachten, zal ik 'sochtends vroeg voor de buis zitten!

Reinier Goorden

Nog een liefhebber dus John  ;)
Heb je zin om mee te spelen met de meganeclub f1 manager. Niet echt een eigen manager maar een subleague voor de meganeclub. Geheel gratis.
Een paar posts terug kun je de gegevens vinden  Y

Tim

Citaat van: John B. op 20 maart 2009, 23:24:44
Das nog niet zeker...
Als teams toch unaniem beslissen dat deze regel dit jaar wel gaat gelden, dan alsnog.
Zo niet, dan heeft de coureur met de meeste punten toch de titel!
Nog 8 dagen en 6 en n half uur jongens!
Eindelijk na heel de winter wachten, zal ik 'sochtends vroeg voor de buis zitten!

Aangezien de teams het hardst tegen die regel in opsraak kwamen lijkt me dat heel erg onwaarschijnlijk. Tenzij de FIA met $$$$ gaat strooien.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Citaat van: Reinier op 20 maart 2009, 23:27:47
Nog een liefhebber dus John  ;)

Jaja, volg het al sinds barcelona 1994!

Stefan

Toen pas............. :D o-)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Ik keek toen nog niet :) bij mij is het pas vanaf eind 1996 gaan kriebelen :D

Nog 1 weekje geduld hebben...
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

Ik denk dat ik het in 1993 een beetje ECHT ging volgen (beetje in de tijd van de komst van Schumacher/Barrichello onder andere)
Maar echt heel fanatiek iedere wedstrijd volgen etc meer iets van de laatste jaren
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

John B.

Zo oud ben ik ook nog niet he Stefan!

Vroeger was t altijd balen als ik met mijn ouders op vakantie moest, vaak probeerde ik dan als het zondag was maar in het huisje te blijven, zodat ik de F1 kon kijken!

Dennis Postma

Goh dat laatste komt me bekend voor  :D Achteraf maar blij toe, anders had ik de geweldige inhaalaktie van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP op spa moeten missen  _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev