Advertenties


OBD Connector

Gestart door Exhar, 26 augustus 2008, 23:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Exhar

Hey,

Ik ben in het bezit van een megane uit '96, waar ik binnenkort een CarPuter in ga bouwen. Natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in de motorperformance, en dus kom ik al snel bij OBD uit.

Renaultjes uit '96 zijn voorzien van OBD (connector zit links van het stuur in het zekeringenkastje...), dat is duidelijk. Echter, de interfacekabels zijn over het algemeen niet goedkoop, maar ik kwam de volgende shop tegen waar ze toch wel erg goedkoop staan... http://www.pagershop.nl/index.php?cPath=104_153, bijvoorbeeld deze: http://www.pagershop.nl/product_info.php?products_id=554

Ik vind het zonde om zomaar een kabel te bestellen om er dan achter te komen dat ie niet past / niet werkt, dus is er iemand op de hoogte of deze gewoon werkt met de Megane? Naar mijn idee zou deze kabel gewoon moeten passen en is het een kwestie van software die de werking zal bepalen, right?

Eventueel nog specifieke pagina's met codes voor het uitlezen bij iemand bekent? (programmeer kennis is aanwezig, dus dat is het probleem niet.)


Hopelijk staat het topic hier goed, zit te twijfelen tussen dit subforum en 'Motorisch'

Thijsie

edit:

14 euro is toch niet veel? Gewoon bestellen en anders kijken of je die terug kan sturen?

Offtopic: welke frontend ga je gebruiken?

Exhar

Dat had ik ook al geconcludeerd ja, toen ik er iets beter over na dacht  8)7

Kabel is dus besteld, ik post mijn bevindingen nog.

Frontend ben ik nog voor aan het kijken, mogelijk maak ik zelf een systeempje...  >:D

Thijsie

Kijk voor de grap eens op centrafuse.com . Deze frontend gebruik ik ook in de opstelling dit ik klaar heb staan. Laat even weten of de connector werkt. Ik wil ook wel het motormanagement uit gaan lezen als dat mogelijk is.

cabriolet

waar is deze kabel voor dan

Thijsie

Boordcomputer uitlezen

Exhar

Of het herprogrammeren van de ECU (als dat mogelijk is bij Renault).

In principe is mijn doel om op het scherm dat ik ga inbouwen allerlei info laat zien (brandstofverhouding, RPM, km/h, dat soort dingen), omdat het kan... ;)

Normaliter wordt dit inderdaad gebruikt om de boordcomputer uit te lezen, dus bij eventuele foutmeldingen in het systeem, kijken waar het specifiek zit. OBD staat dan ook voor 'On-Board Diagnostics'

Centrafuse is een van de mogelijkheden, nog even kijken of het lekker werkt...

Thijsie

Waar is mijn bericht?  :q
Anyway, we praten wel verder op MSN ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev