Advertenties

Heeft een megane 1.6. 16V uit 2004 een LMM

Gestart door marxos, 20 augustus 2008, 18:38:18

Vorige topic - Volgende topic

marxos

Hallo,

Misschien is het een stomme vraag, maar ben helemaal niet bekend met Renault.

Ik heb een Megane 1.6 16v uit 2004, heeft deze auto een LMM, want ik vind dat deze niet echt snel optrekt en misschien ligt het hieraan.

Of heeft iemand nog tips, ik kom zelf uit een 156 1.9 JTD, misschien is het wennen.

Graag een tip of antwoord, alvast bedankt,

Marxos

Birt

Ik denk dat je die wel bekende turbo duw mist.

De 1.6 16v is niet echt snel. Vooral koppel is een heel stuk minder dan je met de alfa had.

marxos

Birt,

Bedankt voor je reaktie !

Inderdaad de alfa was supersnel, vooral met optrekken.

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Birt

Is idd een LuchtMassaMeter.

Ik merk zelf maar al te vaak het veschil als ik in mijn eigen clio rijd (2004 1500dci 100pk), of af en toe die van mijn broertje mee heb (2007 1.6 16v 110 pk).

Geef mij de diesel karakteristiek maar. En toch zijn ze op de sprint gelijke snel.

Dus de oplossing is dat als je snel wil flink toeren moet maken.

matthew

zit geen lmm op 1.6 16v.
Deze auto's zijn sowieso ook langzamer als de vorige modellen ivm gewicht en milieu normen.
En een turbo d geeft idd wel een lekkere duw

Marc H.

Mijn vorige auto was een Megane Coupe uit 2000 met een 1.6 16V. Mijn huidige is een M2 (08-2004), ook een 1.6 16V. Duidelijk verschil. De coupe was een stuk sneller dan mijn M2 (M2 is overigens wel een stuk stiller dan de M1). Komt inderdaad met name door het toegenomen gewicht (+100 kg op kenteken). In het echt zal hij nog wel zwaarder zijn ivm glazen dak, leren bekleding, LM-velgen, navigatie en alles elektrisch enzovoort.

Maar een diesel en een benzine zijn niet met elkaar te vergelijken qua trekkracht. Overigens zou een 2007 1.6 16V wel ongeveer dezelfde beleving geven qua optrekken, zijn toch dezelfde motoren als een 2004?

Zakaria

De 1.9 DCI'S zijn pas behoorlijk snel bij het optrekken.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev