Advertenties


Startproblemen 1.6 dyn. Luxe uit 2003

Gestart door CisPas, 17 augustus 2008, 07:49:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CisPas


Hoi,

Wij hebben voor de zoveelste keer problemen met de Megane. Het betreft een Megane 2  1.6 dynamique deluxe uit 2003. (85000 km)

Onze megane loopt bij de koude start op "3 poten" De auto start goed maar zakt meteen qua toerental terug naar 500 toeren per minuut of minder. De moter loopt dan onregelmatig en slaat vaak af.
De auto geeft geen storingen aan in display.

De Renault dealer heeft al de nokkenasversteller, nokkenas sensor, gasklephuis gereinigd en diverse keren de software opnieuw ingelezen.

Nu is het vermoeden dat de rekeneenheid van de inspuiting niet goed is.
In het verleden is al de UPC en de ECH vervangen.

Mijn vraag is of iemand bekend is met dit probleem, want ondertussen word alles vervangen, maar het probleem blijft bestaan. en wat doen de UPC en UCH eigenlijk?

Groeten Pascal





Renier

UCH = rekeneenheid interieur/dashboard electronica en verlichting

UPC weet ik zo niet.

richard65

Ik zou de bobine's eens nakijken cq vervangen.

A110

Ik zou ook inderdaad de bougie's en bobine's nakijken cq vervangen.

Als je handig bent kun je de bobine's zelf ook nakijken.
- Grijze beschermplaat verwijderen van de motor.
- Stekker's van de penbobine's loshalen.
- Boutje's van de penbobine's losdraaien en verwijderen, bobine's laten zitten.
- Stekker's weer monteren.
- Motor starten en dan voorzichtig de bobine's een stukje naar boven halen zodat je een beetje in het bougiegat en langs de bobine naar beneden kan kijken.
Als je de bobine ziet vonken langs de zijkant dan is ie kapot. Dan heeft de bobine een lekstroom via de zijkant en niet de volle sterkte op de bougie.

Als je dit niet vertrouwt begin er dan niet aan.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

drbiqs

#4
heb zelf ook zo iets gehad en er bleek inderdaad een bobine naar z'n grootje te zijn.
maar dat moet de dealer toch uit kunnen lezen  :?
moet de software aangeven welke cilinder er niet mee doet.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

CisPas

Dat is juist het probleem, er staan geen storingen in de computer volgens de Renaultdealer.
Ook toen de nokkenasversteller stuk was, gaf de Megane geen storingen aan in het display of tijdens uitlezen.
De Renault dealer heeft de bobines gecontroleerd, en in orde bevonden.

We lopen er nu over na te denken om de rekeneenheid van de inspuiting niet te laten vervangen, en de Megane in te ruilen, omdat we bang zijn dat het een gebed zonder end gaat worden. (Zijn ondertussen al 1500 euro lichter, en oorzaak is niet verholpen)

Groeten Pascal

drbiqs

ik zou daar ook wel over na denken om hem dan weg te doen,loop je financieel een beetje op leeg denk ik.
toch raar dat ze niks kunnen vinden.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Marcelo

#7
Kijk de computer eens na.
Misschien geeft hij geen goed signaal
dit heb ik ook gehad en hij stuurde de bobines niet goed aan.
bobine 2 en 4 deden niet mee.
we hadden de stekker van de computer erafgehaald en schoongemaakt
sinds dien geen problemen meer gehad met de bobine's

Je bent misschien wel 1500 euro lichter maar als het je nu nog eens 500 euro zal gaan kosten,
heb je meer zekerheid op een auto die lang mee gaat zonder problemen juist omdat er zoveel is gedaan!

ik heb ook een soortgelijk gezeur gehad.
bij mij was het een mengeling van meerdere problemen.
mijn kleppen waren niet goed en de 3e cilinder deed niet lekker mee.
kleppen vervangen etc kosten €2000
hoop dat dat bij jou niet het geval is!

Bij mij konden ze echter ook niks uitlezen, alleen op het moment zelf toen hij op 3 poten liep.
hebben ze bij jou ook gekeken toen hij op 3 poten liep?

Ik heb welleswaar een megane 1 maar misschien heb je er wat aan!
suc6 !-!

A110

Een bobine die kapot is wordt inderdaad doorgegeven dmv een storing maar dan moet hij niet meer vonken.
Maar een bobine die zoals ik al uitgelegd hebt een lekstroom heeft wordt niet gezien als kapot omdat hij nog steeds een vonk levert.
Maar zo'n bobine is natuurlijk niet inorde en zal dus vervangen moeten worden, de vonk naar de bougie is minder sterk, en dat heeft een koude motor nu net niet nodig die moet een sterke vonk hebben op alle 4 de bougie's.

Rekeneenheid hebben wij eigenlijk nog nooit bij de hand gehad.

Wat wij wel eens hebben meegemaakt is een klevende klep. Dit is verholpen door een reinigingsmiddel op de zuiger te spuiten en zodoende heel de verbrandingsruimte vol gezet en een weekend laten weken. Daarna een reinigingsmiddel bij de olie en benzine gedaan. Auto goed warm laten worden en daarna de olie en het filter ververst. Probleem was verholpen.

Maar ik geloof dat het toch een bobine of bougie is die vervelend doet. Waar kom je vandaan?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

CisPas

Hoi Jeroen

Ik woon bij Enkhuizen (Noord-Holland)


Groeten Pascal

A110

Dat is wel erg ver uit de buurt.

Ik woon in de Hoeksche-Waard een (mooi) gebied net onder Rotterdam.

Jammer anders had ik wel even willen kijken voor je.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

CisPas

Hoi Jeroen,

bedankt voor je aanbod.

Maar we hebben besloten om de auto te verkopen.
Volgens de Renault zelf is het een maandagochtend auto. 8)7

Groeten Pascal

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev