Advertenties

climate control

Gestart door boeme, 15 augustus 2008, 15:07:30

Vorige topic - Volgende topic

boeme

Hallo,

Net 2 maanden geleden een dure reparatie aan de climate control van 300 euro bij de renalut dealer.
Nu het volgende probleem,
als ik de climate control aan heb op auto of gewoon op airco blaast er via het dashboard aan de bijrijderskant koude lucht en aan de rijderskant warme lucht. Met als gevolg geen koude maar een lauw warme auto.
Iemand tips/ideeën? Heb geen zin in weer een dure reparatie..... :neen:

Birt

Ik wist niet dat de megane gescheiden temperatuur regeling heeft. ;-)

Lijkt erop dat er ergens klep vastzit of stuk is. Maar daar zitten er wel een paar van in. Nadeel is dat alles geautomatiseerd is dus dat zoekt lastig. Ik vermoed een klep/knop die regelt of je lucht naar je voeten/hoofd/voorruit krijgt.

Marcelo

ik heb er geen verstand van !!
Maar mijn ouders hadden dat met hun bmw ook eens gehad bleek bij hun een weerstand te zijn
zou toch echt naar de dealer terug gaan!
na een reparatie van €300 hoort hij het gewoon goed te doen Y

Renier

Citaat van: Marcelo op 16 augustus 2008, 01:26:28
zou toch echt naar de dealer terug gaan!
na een reparatie van €300 hoort hij het gewoon goed te doen Y

Helemaal mee eens :)
Terug gaan naar de dealer en vragen het op te lossen. Je hebt op elke reparatie immers garantie  ;)

matthew

Je hebt idd recht op garantie maar dan wel op de reparatie daarop,als dit dus een andere klachtis dus nieuw probleem.Ik verwacht ook dat een klep niet goed is en met beetje pech moet volhensmij het dashboard eruit.

Eriks

Aha, dit heb ik dus ook! Wat was voor jou de oplossing Boeme?

De bijrijder krijgt redelijk koude lucht, de bestuurder warm. Uit de roosters in het middenconsole komt ook rechts koud, links warm. Ik krijg m'n auto niet meer koel. Bij het in en uitschakelen van de airco (of de "auto stand") hoor ik een ratel waarvan ik al dacht dat het een klep was die niet lekker meer lekker opent of sluit.