Advertenties


versnellingsbak/.aandrijfas

Gestart door herbie2106, 14 augustus 2008, 11:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herbie2106

beste mensen,
ben net achter het volgende gekomen.
Had al even last van licht gebonk in de voortrein over een slecht wegdek. voral wanneer je de auto in de 2 liet uitrollen.gekeken en achter gekomen dat de linkeraandrijfas)bestuurderskant' dat als je er licht op `slaat` deze een bonk geluid maakt.Mijn inziens hoort dit niet? bevestiging???
ook zag ik dat er bakolie lekte. het beschermkapje lag vol met olie. ZIt er aan die kant een keering? dacht uit het haynes manuel te lezen dat er geen keerring zit maar dat er een driveshaft gaiter dat moest doen.( weet iemand wat dit precies is?)

Weet nu eigenlijk niet wat te doen. Dit is het zoveelste probleem met deze auto. heb hem net een paar maanden en heb er al behoorlijk wat aan moeten spenderen. (kan gewoon pech zijn natuurlijk) en dit klinkt ook als een duur probleem volgens mij.

groeten herman

matthew

onder dat kapje zit wel je aftap dop met keerring,deze kan dus lek zijn,met de as is moeilijk te oordelen zo,als je de as kunt bewegen op en neer is niet goed maar bonk geluid kan ook nog fussekogel of motorsteun zijn.

herbie2106

klopt heb het nu schoongemaakt om te kijken waar ie lekt, maar denk dat ookm de keering van de rechteraandrijfas lek is bij de bak.

frequentie van trillen is wel aandrijving. wanneer koppeling in dan veel minder bonkenmd/trillend geluid.

anders dus baklager.... zucht...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev