Advertenties


Haperende Tellerverlichting Megane 2.0 8v coupe uit '96

Gestart door Slurpgeit, 11 augustus 2008, 00:55:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slurpgeit

Zoals de titel al doet vermoeden. Mijn tellerverlichting werkt maar heel willekeurig. Als ik mijn lampen aanzet moet ik sowieso een klap in de buurt van de zekeringenkast geven, maar er is geen zekering kapot. Ook als hij aan staat en ik doe heel snel mn licht aan en uit heeft hij weer een paar klappen nodig. Is er een onderdeel dat hiervoor kan zorgen? Soms schiet hij ook opeens aan als ik gas geef oid.

matthew

Er zitten losse fittingen met lampjes achter in je tellerklok en de lampjes zullen wel op zijn,dus gewoon lampjes gaan vervangen van de vaste verlichting zijn er een stuk of 7 en het zijn 1,2 watt lampjes.

Slurpgeit

#2
Zijn die dan allemaal in één keer op? Is het niet gewoon één of ander haperend starter apparaat of iets dergelijks? Of is het net als met kerstverlichting, 1 kapot is allemaal kapot?

matthew

ze branden allemaal tegelijk dus ze zullen ook vrij gelijktijdig stuk gaan

Slurpgeit

Jamaar, ze doen het of allemaal niet, of na een klap of heuvel in de weg allemaal wel. Lijkt me dus sterk dat ze allemaal op exact hetzelfde moment aan en uitschieten. Of niet?

Patrick

Misschien is de dimmer voor de dashboard verlichting niet helemaal lekker,
die zit boven de zekeringkast.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Slurpgeit

Hmm, ik heb het net even bekeken. De dimmer is het denk ik niet, aangezien de verlichting van het klokje het wel gewoon blijft doen, en die volgens mij ook via de dimmer loopt. Verder even alle stekkers aangedrukt maar het probleem bleef. Ik zag wel dat er door de vorige eigenaar een HOOP met draden, tape, etc. is gerommeld voor een alarm dat er inmiddels uit is. Ik zal het binnekort eens bij de renault dealer navragen. Bedankt voor de suggesties iig :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev