Advertenties


Slecht startende 1.9DTI

Gestart door Speech, 9 augustus 2008, 15:11:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Speech

Mijn Megane uit 2001 heeft 190.000 km gereden. Ik bemerkte dat bij koude start de toerenteller stond begon te slingeren. Langzamerhand verergerde het probleem. Gedurende een seconde of 10 lijkt het of de motor drie cylinders 1 voor 1 afvuurt. De motor rookt niet en gebruik vrijwel geen olie. Heeft de motor een maal gelopen en is deze dus (min of meer) warm, geen problemen. De motor lijkt minder makkelijk op lagere toeren te rijden. Het probleem verergert niet meer. De gloeikaarsen zijn allemaal prima.
Wat kan dit zijn?

In de FAQ's vond ik niets.

PZ

Weezle

Als ik met mijn schrale ervaring zo hoor en denk aan wat iedereen hier post.. dan lijkt het op 1 van de bobines :q?
Je kunt dit geloof ik testen door tijdens het stationair lopen van de auto, 1 voor 1 een kabel van de bougie er af te trekken.. Mocht de auto niet slechter gaan lopen tijdens het eraf halen van de bougiekabel dan weet je dat de bobine kapot is :).
Ook kun je geloof ik je stappenmotor nog laten nakijken.. die kan er voor zorgen dat je toerental zo slingert ;), maar of dat ding ook in een Diesel zit weet ik niet  :neen:..

Wacht adners ff af wat de mensen na mij zeggen o-)

Paul

het zou ook met de klepspeling te maken kunnen hebben.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Het gaat hier om een diesel,

Wat Paul zegt klepspeling controleren,maar wat bij dti dacht ik ook wel is is de vervroegingsklep op de pomp.(die gaan ookweleens stuk)(en is werkend bij koude start)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev