Advertenties


Claxon doet niks (meer)

Gestart door Graskonijn, 5 augustus 2008, 21:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Graskonijn

Hoi!

Ik heb 3 maand geleden een Renault Megane Break 1.9DTi uit 2001 gekocht. Ondertussen heb ik alles kunnen repareren op de claxon na. Bij de proefrit werkte de claxon volgens mij nog wel, maar nu dus niet meer.

Ik heb onder andere de richtingaanwijzers vernieuwd door nieuwe en het stuur (met airbag) los gehad. Toch denk ik niet dat dit er iets mee te maken heeft...

Ik heb de 3 schakelaars in het stuur doorgemeten, deze werken allemaal. Ik heb ook de centrale stekker in het stuur losgemaakt en doorverbonden met een draadje, ook dit helpt niet.
De zekering is goed, voor de zekerheid ook nog vervangen door een nieuwe.


  • Ik heb in de haast nog niet kunnen ontdekken waar de claxon zelf zit. Aan de bestuurderskant of passagierskant?
  • Weet iemand welk relais wordt gebruikt voor de claxon? Zit deze in de zekeringenkast of onder de motorkap (misschien weet iemand zelfs de exacte plaats?)
  • Is het wellicht een "standaard" gebrek of  heb ik pech?

Alvast heel erg bedankt !

matthew

Als je zeker weet dat je alle stekkers weer hebt aangesloten van wat je los hebt gehad bij het stuur .
Je kunt nog op de zekering meten of er spanning aankomt,zoja moet je verder zoeken en zit het zeer waarschijnlijk in de cloxon zelf.Deze is dan geoxideerd (bekabeling of massa punt)of gewoon stuk.
De claxon zit vanuit de bestuurderszitting gezien aan de linker kant.

Mocht er geen spanning aankomen op de zekering dan zit er denk ik toch iets niet goed bij de hendel van het stuur van wat je los hebt gehad.

Graskonijn

Thanks!

ik ga in het weekend maar eens meten. Weet jij toevallig ook waar ik het relais kan vinden voor de claxon?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev