Advertenties


rubber voorruit bij 140 op snelweg eruit

Gestart door TMG61, 31 juli 2008, 18:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMG61

Hoi,

Vanmiddag reed ik na m'n werk naar huis in mijn megane scenic uit 1999 en plots hoorde ik een luide knal terwijl ik ruim 140 reed. Geschrokken keek ik rond of ik wat kon zien. Ik zag dat het rubber van mijn voorruit er zo ongeveer half uit lag. Nu is mijn vraag wat kan ik daar aan doen..ben gestopt en heb het zo goed mogelijk terug geduwd. Ben echter beetje bezorgd dat het binnenkort weer gebeurd en dan misschien het hele rubber foetsie is. Moet ik hiervoor bij een ruitenboer langs of kan ik het rubber gewoon laten zitten en volgende keer weer terugduwen..wat kan er gebeuren? Weet niet hoe de voorruit bevestigd is..is die geplakt of met dit ruybber vastgezet?

Alvast bedankt voor de informatie en uitleg.

Groetjes,
Theo


rs50jochem

Deze zit zover ik weet geklemt over de rand van je ruit.. Je kan hem is de garage laten controleren.. Mogelijk is hij uitgedroogd en is vervangen slim.. Mocht hij er nog goed uitzien dan kunnen ze hem mogelijk met wat ruitenkit vast kitten waardoor hij weer netjes blijft zitten..

TMG61

Hoi,

Bedankt voor je antwoord..dat cxontroleren moet dat bij een renault garage of kan dat ook gewoon bij carglass?
Sorry voor de misschien wat niet al te slimme vragen..heb van auto's geen verstand 

TMG61

ok bedankt..dan rij ik daar morgen eens langs..kan niet zeggen dat ik veel geluk heb met de aankoop van deze renault. Vorige Laguna nooit iets mee gehad..jaren met plezier gereden en buiten de beurten om nooit een mankement gehad. Deze heb ik net 7 weken en motor moet al vervangen worden plus nu dan dit klein mankementje met het rubbertje. Maar volgende auto zal weer een renault zijn..als je eenmaal verkocht bent dan ben je voor altijd verkocht :)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

Citaat van: TMG61 op 31 juli 2008, 19:21:50
als je eenmaal verkocht bent dan ben je voor altijd verkocht :)

Oja.............?

:q :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rs50jochem


matthew

Ja rubber kan wel weer vast kitten met ruitenkit.

Het is dan wel idd pech ja met de nieuwe motor die erin moet Geen garantie?


En jongens RENAULT!!!! en als het maar een megane is :q

TMG61

Ik heb de auto van een particulier gekocht. Heb van 3 monteurs zwart op wit dat het iets is dat al zeker maanden aan de gang is en dat om het te verhelpen de moter verwisseld moet worden of een koprevisie.. Heb vorige eigenaar ermee geconfronteerd maar die zegt dat de auto bij hem altijd zonder problemen gelopen heeft en dat ie niets gehoord heeft. Tijdens proefrit was er ook niets te horen, het geluid dat dit probleem geeft kwam pas na een kleine 2 weken.

Heb rechtsbijstand gebeld en probleem is dat je niets kunt doen als je van particulier koopt en niets op papier hebt gezet. Ik zit nu dus met de problemen. Mijn tip aan iederen is..als je een auto van een particulier koopt laat hem dan eerst keuren bij de anwb of andere onafhankelijke instelling en zet iets op papier.

Ik hoop voor de vorige eigenaar dat ik hem nooit meer tegen kom, want ik kan niet beloven dat ik me in kan houden. Heb hem wel verteld aan telefoon dat ik hoop en bid dat iemand hetzelfde met hem flikt en dat hij een grote kloo**** en hufter is.

jivecar

Een koopcontract tussen particulieren is zowieso altijd een goede stap.
Je staat niet sterk, maar wel sterker dan zonder iets.
In de contractbepalingen kun je iets opnemen over de meldingsplicht van de verkopende partij. Is het later ontstane euvel dusdanig dat de verkopende partij dit zou moeten weten dan heb je wel iets om op terug te komen.
Ook kan dit verkopers afschrikken die het contract niet willen ondertekenen. Weet jij ook meteen in hoeverre de verkopende partij ter goede trouw is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev