Advertenties


inhouden en benzinelucht bij stationair

Gestart door Decepticon#1, 28 juli 2008, 16:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Decepticon#1

He dudes,

het volgende: Al geruime tijd houdt mijn Megane 2.0 8V in, als ik geschakeld heb of gas geef. De eerste 5 minuten is er niets aan de hand, maar dan begint het. We hebben ondertussen het gasklephuis vervangen, maar dat deed ook niets. Ik ben al een x bij de garage geweest en gevraagd of ze er een keer in wilden rijden. De wagen heeft aan de computer gehangen, maar die gaf geen (fout)meldingen zeiden ze. Ik had al (na een aantal verhalen op dit forum) gevraagd of het een bobine was, maar dat zou de computer dan moeten aangeven zeiden ze  :?
Nu gaat hij woensdag weer heen, want de laatste tijd gaat het binnen in de wagen enorm naar benzine. Zodra ik weer rijd is de geur weer weg, maar als ik daarna weer even stil sta: hopla...

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt  !-!

Paul

Slangetjes die op de injectorgallerij zitten zullen wel lekken, wat de benzinegeur veroorzaakt.
Inhouden zou ik zo niet weten, een bobine hoeft niet altijd in storing te vallen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Thijsie

#2
Benzinefilter vervangen? Vanwege de geur?

matthew

Wat Paul zegt de slangetjes naar de injector gallerij.

Voorhet inhouden zou het kunnen zijn dat er misschien een injectornaald beetje blijft plakken ofzo.

Decepticon#1

Zo. langs de garage geweest. De benzinedamp is met het vervangen van 1 leidingkje zo te zien (lees: ruiken) verholpen.
Qua inhouden is het verhaal wat anders. De computer geeft een storing aan in het gasklephuis. Als ik deze wil vervangen word het een grapje van ongeveer 4 a 500 euro.

Nu is het echter zo dat deze storing mij al eens eerder was gemeldt, ergens eind vorig jaar. Daarna heb ik bij een Renault demontagebedrijf een 2e hands gaskleppenhuis gekocht en deze erin gezet. Ik ga er toch vanuit dat deze het wel naar behoren doet.

Nu zei iemand gisteren tegen mij dat het misschien een idee was om de bekabeling van de sensor op het gaskleppenhuis te vervangen. Weet iemand van de heren techneuten/monteurs of dit een (goede) optie is?


Decepticon#1

Niemand? Ik hoop eigenlijk op de technische kennis van o.a. Matthew en Paul  Y !-!

matthew

dit kan wel een optie zijn maar je moet echt eerst zeker weten dat het gasklephuis zelf dan wel goed is ,aangezien er een 2e handse is gemonteerd bestaat de kans wel natuurlijk dat deze defect is geraakt.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev