Advertenties

Kleine overschrijding service interval

Gestart door Don Ericus, 23 juli 2008, 13:40:30

Vorige topic - Volgende topic

Don Ericus

Hallo allemaal,

ben sinds kort ook bezitter van een mooie Megane Dynamique Luxe 1.9 (Feb. 2004) en dit is dan ook mijn eerste post op dit handige forum!

De teller staat nu op 118.000 km en ik heb dus gebeld voor een afspraak met mijn renault garage voor het service interval van 120.000 (grote beurt + distributieriem). Door beperkte vakantie capaciteit kan ik daar echter pas volgende maand terecht. Op zich allemaal prima. Enige vraag die ik heb. Ik heb een behoorlijk drukke maand voor de boeg op mijn werk en verwacht in het slechtste geval wel 3000km te rijden voor de wagen de grote beurt krijgt. Dat zou betekenen dat ik het aanbevolen serviceinterval met ozn 1000km overschrijdt. Loop ik hiermee onverantwoorde risico's mbt de distributieriem of is in die 120.000 km ook een veiligheidsmarge ingebouwd?

Bedankt voor jullie advies!

Birt

Daar zit zeker wel een veiligheidsmarge op. 1000km maakt niet zo heel veel uit. Maar de service interval is er niet voor niks, dus geen duizenden km's door blijven rijden.

A110

Als er met de auto niet geplankt word is het niet zo erg. Maar ik zou inderdaad geen duizenden km doorrijden.
Controleer voor de zekerheid zelf even het olie en koelwater of het nog op peil staat.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Stefan

Wat meer kilometers is niet zo heel erg hoor :neen:
De riem zal er niet bij precies 120.000km aflopen hoor ofzo.

Bij de laatste beurt voor mijn auto (80.000km) istie ook pas bij 84000km geweest geloof ik..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

haha

Ik heb een ketting, 1x per 240.000km vervangen staat er in het boekje... o-) :)

Stefan

Don Ericus

Ok, bedankt. Toch prettig om te horen!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev