Advertenties


Gasklep (HELP)

Gestart door Weezle, 20 juli 2008, 16:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weezle

Hallo Mensen,

Een vraag, omdat het toerental van mijn auto nogal op en neer ging de laatste tijd, heb ik zonet de stappenmotor + de gasklep schoongemaakt.
Nu het probleem: als ik de auto start stijgt hij verschrikkelijk in de toeren, ik heb hem toen maar snel weer uitgezet >:(.
Dus ik dat elektromotortje weer loshalen, en kijken of hij wel in en uit wil schuiven. Nu wil het indrukken wel (na veeeeeel kruipolie), alleen ik kan hem er daarna niet meer indrukken. Wel kan ik hem losdraaien en dan weer indrukken.

Kent iemand dit probleem? Klopt de stappenmotor wel?

Groeten :), en alvast bedankt ;).

matthew

Je moet hem dan wel met wat moeite kunnen in en uit drukken,het kan natuurlijk ook zo zijn dat het zo vast zit dat die gewoon vervangen moet worden.

En hij moet ingeleerd worden,3x 3 seconden op contact en dan de 4 e maal starten.

Heb je wel alles verder goed aangesloten weer.
Anders kun je ook nog even proberen d.m.v. stekker van de rekeneenheid los te halen.

Marcel

Gewoon even een 30 minuten de accupool los halen en dan reset de stappenmotor zich.

Succes

gr.Marcel

Weezle

Excuus voor de late reactie, ik heb het even druk gehad :q.
Uiteindelijk heb ik nu de stappenmotor weer schoongemaakt en de motor gestart op de manier van Matthew.
Dit heeft geholpen, de motor liep inderdaad stationair! Maar nu heb ik nog steeds, wanneer de motor warm is dat het toerental schommelt en de motor bijna uitvalt. Zou ik dan toch een nieuwe stappenmotor moeten kopen?

Btw, wie weet wat een stappenmotor + gasklep kost? En past het als ik alleen de stappenmotor vervang en het gasklephuis (of hoe dat mag heten) laat zitten? Thx voor de antwoorden, wederom is dit forum goed voor mijn auto ;).

matthew

Ik zou niet zomaar de gasklep ook vervangen,ik zou deze schoonmaken.

Weezle

Na op vakantie te zijn geweest weet ik nu zeker dat ik een nieuwe stappenmotor erop wil hebben >:(.
Bij het oprijden van een afrit, en het indrukken van de koppeling viel mijn motor zomaar uit! Dat lijkt me niet de bedoeling, en het kan nog gevaarlijk zijn ook :neen:.
Maandag ga ik een nieuwe stappenmotor halen bij de renault dealer, zouden ze deze op voorraad hebben :q?

Wendy

De dealer verkoopt hem dacht ik alleen maar compleet met gasklephuis. Kan je beter even via de onderdelenlijn een nieuwe kopen

matthew

is gewoon los te koop,maar of het op voorraad ligt is per dealer verschillend  de 1 legt het op voorraad en de ander niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev